Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Rajd Pandy 2019 - Panda Cross mistrzem pustyni
kalendarz 07/04 2019

Rajd Pandy 2019 - Panda Cross mistrzem pustyni

Moto sport / Fiat

3000 km, siedem etapów i 400 załóg z całego świata.

To już jedenasta edycja cyklicznego Rajdu Panda przeznaczonego dla modeli Panda 4x2 i 4x4 wyprodukowanych przed 2003 r., który stał się już klasyczną rundą w ramach rajdów terenowych - kategorii, do której należy słynny Dakar - pomimo swojego amatorskiego charakteru. W tym roku z Madrytu wystartowało około 400 zabytkowych Pand pochodzących z całego świata. Karawana samochodów wyruszyła w podróż, aby pokonać ponad 3000 km, od stolicy Hiszpanii do Marrakeszu.

Kolorowa karawana samochodów pokonała niedostępne miejsca, będące trudnym wyzwaniem nawet dla wielu większych samochodów terenowych. Trasa nie zniechęciła startujących Fiatów, które, jak się okazało, doskonale radziły sobie na drogach rozpalonych słońcem wiosek oraz na piaszczystych szlakach. Zabytkowym samochodom towarzyszył Fiat Panda Cross 4x4 z bieżącej produkcji, z silnikiem TwinAir Turbo 0,9. Było to symboliczne „przekazanie pałeczki" pomiędzy przeszłością a teraźniejszością modelu, który od 1980 r. jest manifestem „wolności na czterech kołach" wybranym przez ponad 7,5 mln kierowców w całej Europie.

Startująca w Madrycie (8 marca) malownicza karawana samochodów najpierw skierowała się w stronę wybrzeża, a dokładnie do portu Motril, a później, po krótkiej podróży promem, dotarła do jeziora Mohamed V w Maroku. Stąd wyprawa ruszyła w stronę piaszczystych torów wyścigowych, pustynnych terenów i widoków na bezkresnym horyzoncie, zahaczając o Bni Tadjide, Maadid, Merzouga, Tazoulait i Tansikht. Ostatni etap, 15 marca, zakończyła meta w Marrakeszu.

Mistrzem pustyni, entuzjastycznie przyjętym przez lokalnych mieszkańców, okazała się Panda Cross 4x4, spadkobierczyni legendarnej Pandy 4x4 powstałej 35 lat temu, która łączy system napędu typowy dla prawdziwego samochodu terenowego z niewielkimi wymiarami i zwinnością miejskiego auta.

Dodajmy, że w ubiegłym roku, Panda Waze, najbardziej „social" miejski samochód w historii, była gwiazdą w Pandino (CR) podczas największego na świecie zlotu samochodów Panda, który zgromadził 365 samochodów pochodzących z całej Europy./oprac. ns/

Rajd Panda 2019 – wyniki:

Kategoria 4x4:
1      Francisco Javier Vila - Lluis Torrescasana
2      Paolo Colasanti - Enrico Marasca
3      Xavi Garcia - Pol Morral

Kategoria 4x2:
4      Ivan Rodriguez - Mariela Gilsanz
5      David Lopez - Juan Maria Merino
6      Alvaro Hernan - Carlos Herna


Tagi:
Fiat, Fiat Panda, Rajd Pandy 2019, Fiat Panda Cross, Fiat Panda 4x2, Fiat Panda 4x4

Zobacz podobne artykuły:

Rusza Rajd Dakar 2025
kalendarz 03/01 2025

Rusza Rajd Dakar 2025

Wiadomości / Moto sport

2025.01.03

Dakar 2025 rozpocznie rywalizację w Mistrzostwach Świata FIA w Rajdach Terenowych (W2RC).
Dacia Sandriders na starcie Dakaru
kalendarz 02/01 2025

Dacia Sandriders na starcie Dakaru

Wiadomości / Moto sport

2025.01.02

Zespół Dacia Sandriders debiutuje w Rajdzie Dakar.
Rajd Dakar 2025
kalendarz 31/12 2024

Rajd Dakar 2025

Wiadomości / Moto sport

2024.12.31

3 stycznia w Biszy w Arabii Saudyjskiej rozpocznie się kolejna edycja najtrudniejszego rajdu świata.
Najnowsze artykuły:
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu aut elektrycznych

Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu aut elektrycznych

Wiadomości / Gorące tematy

2025.01.13

W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów.
Porsche GT3, którego nikt nie kupuje

Porsche GT3, którego nikt nie kupuje

Wiadomości / News

2025.01.12

Samochód wyróżnia się grafiką będącą dziełem artysty Richarda Orlinskiego, ale...
HySE-X2 - Wodorowy buggy w Rajdzie Dakar

HySE-X2 - Wodorowy buggy w Rajdzie Dakar

Warsztat / Technika

2025.01.11

Pojazd ten ma pokazać jak wydajne mogą być napędy alternatywne w ekstremalnych warunkach.