Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
 Rajd Nadwiślański 2024: Grzyb i Binięda od startu do mety
kalendarz 19/05 2024

Rajd Nadwiślański 2024: Grzyb i Binięda od startu do mety

Moto sport

W tym roku impreza wróciła do kalendarza mistrzostw Polski po trzyletniej przerwie.

Rajd Nadwiślański rozegrano po raz dziewiąty. Po raz ostatni krajowa czołówka ścigała się na Lubelszczyźnie w sezonie 2021.

Na starcie w Puławach stawiło się 49 załóg, w tym 16 w samochodach sprzed kilku dekad, rywalizujących w ramach mistrzostw historycznych (HRSMP). Organizatorzy przygotowali trasę o łącznej długości 441 km, z czego blisko 135 km to dystans dziesięciu odcinków specjalnych.

Rywalizację najlepiej rozpoczęli Grzyb i Binięda. Trzykrotny mistrz Polski objął prowadzenie już po pierwszym odcinku specjalnym. Następnie wygrał kolejne trzy próby i sobotni etap kończył z kompletem oesowych zwycięstw, jako lider klasyfikacji generalnej zawodów. Za Grzybem i Biniędą plasowali się Byśkiniewicz i Siatkowski (Skoda Fabia Rally2 evo, 11,3 s straty) oraz bracia Szejowie (Skoda Fabia Rally2 evo, 21,7 s za liderami).

W klasyfikacji 2WD (samochody z napędem na jedną oś) zdecydowanie prowadzili Sobczak i Marczewski (Porsche 911 GT3). Z kolei w klasie 3 pierwsze miejsce zajmowali Kowalczyk i Hryniuk (Renault Clio Rally4). Jadący drugą w karierze rundę RSMP Hubert Kowalczyk (Ford Fiesta Rally4, pilot: Michał Kuśnierz) przewodził rywalizacji w klasie 4.

Kluczowy dla wyników rywalizacji w czołówce Rajdu Nadwiślańskiego okazał się pierwszy niedzielny odcinek specjalny, na którym z trasy wypadli dotychczasowi wiceliderzy – Byśkiniewicz i Siatkowski. Po tej próbie Grzyb z Biniędą mieli już blisko pół minuty przewagi w klasyfikacji generalnej, więc na kolejnych OS-ach kontrolowali tempo i utrzymali prowadzenie do samej mety.

Grzyb wygrał pięć z dziesięciu odcinków specjalnych i odniósł 19 zwycięstwo w 146 starcie w rundzie mistrzostw Polski. Dla jego pilota – Adama Biniędy – to ósma wygrana w RSMP.

Matulka i Dymurski poprawili wynik z pierwszej rundy sezonu (trzecie miejsce) i uplasowali się na drugiej pozycji, tracąc 26,2 s do zwycięzców. Najniższy stopień podium zajęli bracia Szejowie (30,6 s straty). Czołową piątkę zamknęły załogi Kotarba/Wróbel (Citroen C3 Rally2, +33,5 s) i Gabryś/Syty (Skoda Fabia RS Rally2, +39,9 s).
Na Power Stage – ostatnim, dodatkowo punktowanym odcinku rajdu – pięć punktów za najlepszy czas zdobył Matulka. Na kolejnych miejscach uplasowali się Grzyb (4 pkt), Szeja (3 pkt), Kotarba (2 pkt) oraz Gabryś (1 pkt).

Jacek Sobczak i Michał Marczewski (Porsche 911 GT3) powtórzyli wynik z 52. Rajdu Świdnickiego – wygrali w klasyfikacji 2WD (samochody z napędem na jedną oś) i zajęli wysokie, siódme miejsce w klasyfikacji generalnej imprezy (+2:29,6 s).

Kowalczyk i Hryniuk (Renault Clio Rally3) zdobyli komplet punktów w klasie 3, a Laskowski z Kuśnierzem (Ford Fiesta Rally4) w klasie 4.

Zwycięstwo w Puławach pozwoliło Grzybowi przejąć prowadzenie w tabeli krajowego czempionatu. W dwóch pierwszych rundach wrocławianin zgromadził 61 punktów. Za nim plasują się kolejno Matulka (52 pkt), Szeja (47 pkt) Marczyk (35 pkt) oraz Gabryś (34 pkt).

Kolejną rundą RSMP będzie Valvoline Rajd Małopolski (7-9 czerwca) w Wadowicach i Makowie Podhalańskim.

Rajd Nadwiślański 2024 – klasyfikacja końcowa:

1. Grzyb/Binięda (Skoda Fabia Rally2 Evo) 1:14:08.6 s
2. Matulka/Dymurski (Skoda Fabia Rally2 Evo) +26.2 s
3. Szeja/Szeja (Skoda Fabia Rally2 Evo) +30.6 s
4. Kotarba/Wróbel (Citroen C3 Rally2) +33.5 s
5. Gabryś/Syty (Skoda Fabia RS Rally2) +39.9 s
6. Kołtun/Pleskot (Ford Fiesta Rally2) +2:15.9 s
7. Sobczak/Marczewski (Porsche 911 GT3) +2:29.6 s
8. Kwiatkowski/Kozdroń (Skoda Fabia Rally2 evo) +2:59.6 s
9. Kowalczyk/Hryniuk (Renault Clio Rally3) +4:02.9 s
10. Ulanowski/Fiołek (Hyundai i20 R5) +4:10.9 s

RSMP 2024 – punktacja po 9. Rajdzie Nadwiślańskim (runda 2/7):

1. Grzyb/Binięda 61 pkt
2. Matulka/Dymurski 52 pkt
3. Szeja/Szeja 47 pkt
4. Marczyk/Gospodarczyk 35 pkt
5. Gabryś/Syty 34 pkt
6. Kotarba/Kotarba 32 pkt
7. Sobczak/Marczewski 26 pkt
8. Byśkiniewicz/Siatkowski 24 pkt
9. Kowalczyk/Hryniuk 18 pkt
10. Kołtun/Pleskot 15 pkt

źródło: RSMP


Tagi:
RSMP, RSMP 2024, Rajd Nadwiślański 2024, Rajd Nadwiślański, HRSMP, HRSMP 2024, Grzegorz Grzyb

Zobacz podobne artykuły:

Kajetanowicz – nowy sezon i nowy samochód
kalendarz 17/03 2025

Kajetanowicz – nowy sezon i nowy samochód

Wiadomości / Moto sport

2025.03.17

Kajetan Kajetanowicz przedstawił barwy swojej Toyoty GR Yaris Rally2.
Formuła 1 2025 – kalendarz
kalendarz 15/03 2025

Formuła 1 2025 – kalendarz

Wiadomości / Moto sport

2025.03.15

Rusza nowy sezon Formuły 1.
Kajetanowicz testował nowy samochód
kalendarz 02/03 2025

Kajetanowicz testował nowy samochód

Wiadomości / Moto sport

2025.03.02

Trwają przygotowania do startu sezonu.
Najnowsze artykuły:
Ford - od białego do czarnego

Ford - od białego do czarnego

Wiadomości / News

2025.03.18

Jakie kolory preferują decydujący się na kupno Forda?
Automaty górą, Toyota wygrywa z Oplem

Automaty górą, Toyota wygrywa z Oplem

Wiadomości / Gorące tematy

2025.03.18

Chińskie auta zyskują zaufanie Polaków.
Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Elegance AllGrip 129 KM – Sprawdzony

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Elegance AllGrip 129 KM – Sprawdzony

Testy / Testy

2025.03.18

Suzuki Vitara bez dwóch zdań nie jest autem krzykliwym. Na tle konkurencji wygląda bardzo konserwatywnie. To nie przeszkadza jednak jemu, żeby odnosić sukcesy na rynku i być jednym z najpopularniejszych aut w swojej klasie....