Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Rajd Argentyny – pod dyktando Tänaka
kalendarz 01/05 2018

Rajd Argentyny – pod dyktando Tänaka

Moto sport

Estoński kierowca Ott Tänak z zespołu Toyoty wygrał Rajd Argentyny.

Ott Tänak i jego pilot Martin Järveoja wysunęli się na czoło już na początku pierwszego dnia rajdu, zwyciężając w piątek i w sobotę na 10 odcinkach, a następnie wygrywając w niedzielę na szczególnie trudnych odcinkach z przewagą 33,7 sekundy przed najlepszym z konkurentów. Estończycy wyprzedzili o 37,7 sekundy ubiegłorocznych zwycięzców Rajdu Argentyny, Thierry'ego Neuville'a i Nicolasa Gilsoula. Na trzecim miejscu znaleźli się również reprezentanci Hyundaia, Dani Sordo i Carlos del Barrio. Pontus Tidemand (Skoda Fabia R5) triumfował natomiast w WRC 2.

Drugi z kierowców Toyoty - Esapekka Lappi ukończył swój pierwszy Rajd Argentyny na ósmym miejscu. Na weekendowych odcinkach kilkakrotnie musiał zmieniać przebite koła – uszkodzenie opony na pierwszym odcinku w niedzielę kosztowało go spadek o dwa miejsca w tabeli wyników. Mimo to na trasie rajdu należącego do najtrudniejszych w mistrzostwach utrzymywał znakomite tempo. Jari-Matti Latvala był zmuszony wycofać się z imprezy po piątkowej awarii spowodowanej przez uderzenie w głaz.

Zarówno Tänak, jak i zespół Toyoty utrzymali trzecie miejsca odpowiednio w zestawieniach kierowców i producentów.

„Gratuluję Ottowi Tänakowi pierwszego zwycięstwa w Yarisie. W ubiegłorocznym Rajdzie Argentyny nasze Yarisy WRC mocno ucierpiały na bardzo trudnych drogach, jednak wiele się wówczas nauczyliśmy i ulepszyliśmy samochód, dzięki czemu dziś Yaris znów jest na szczycie podium. Latvala, zanim musiał się wycofać, jechał równie szybko jak Tänak i bardzo dobrze ocenia Yarisa. Lappi, który dojechał do mety na ósmej pozycji mówi, że wiele się nauczył podczas swego pierwszego startu w Rajdzie Argentyny. Cieszę się, że efektem udziału w WRC jest rozwój zarówno samochodów, jak i kierowców. Zespół daje z siebie wszystko, by dostarczyć fanom pozytywnych emocji” ” – powiedział po zakończeniu rajdu prezes zespołu Toyota Gazoo Racing, Akio Toyoda.

„To wspaniały wynik, Ott spisywał się świetnie przez cały weekend. Ostatniego dnia jechał trochę spokojniej, ale ostatnie odcinki były naprawdę trudne i nie było sensu nadmiernie ryzykować, będąc tak blisko wygranej. To jego pierwsze zwycięstwo w naszym zespole, w dodatku w jednym z najcięższych rajdów. Pokazaliśmy, że nasze samochody są wytrzymałe i znakomicie radzą sobie w tych warunkach. Ten sukces to najlepsza nagroda za ciężką pracę całego zespołu. Zrobimy wszystko, aby go powtórzyć”– podsumował Tommi Mäkinen, dyrektor Toyota Gazoo Racing.

„Pierwsze zwycięstwo w tym zespole ma wspaniały smak. W bardzo krótkim czasie udało nam się znacznie ulepszyć samochód i jestem z niego teraz bardzo zadowolony. Czuję się w nim pewnie, a zespół zapewnia mi doskonałe wsparcie. Oczywiście, wyjście na prowadzenie i utrzymanie go nie było łatwe. Gdy jednak uzyskaliśmy znaczną przewagę, mogliśmy sobie pozwolić na bardziej bezpieczną jazdę. Zmierzamy w dobrym kierunku, zmniejszyliśmy dystans do liderów. Większość sezonu jeszcze przed nami, musimy więc utrzymać ten trend w kolejnych rajdach” – Ott Tänak, kierowca Yarisa WRC nr 8.

„Mój pierwszy Rajd Argentyny dał mi sporo pozytywnych wrażeń. Jechałem bardzo szybko jak na pierwszy raz, co nie byłoby możliwe bez doskonałego samochodu. Ott kontrolował sytuację przez cały rajd, moje gratulacje! Mieliśmy sporo problemów z przebiciami opon, musimy znaleźć tego przyczynę. Choć straciliśmy sporo czasu, udało nam się pokonać wszystkie odcinki i zdobyć nowe doświadczenia. Pierwsza część sezonu nie była łatwa, ale dała mi silną motywację do startu w Portugalii” – dodał Esapekka Lappi, kierowca samochodu nr 9.

Kolejny w kalendarzu jest Rajd Portugalii, który odbędzie się w dniach 17-20 maja w Matosinhos.

Rajd Argentyny 2018 – wyniki:
1 Ott Tänak/Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC) 3h43m28.9s
2 Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) +37.7s
3 Dani Sordo/Carlos Del Barrio (Hyundai i20 Coupe WRC) +1m15.7s
4 Sebastien Ogier/Julien Ingrassia (Ford Fiesta WRC) +1m58.6s
5 Andreas Mikkelsen/Anders Jaeger (Hyundai i20 Coupe WRC) +2m02.6s
6 Elfyn Evans/Daniel Barritt (Ford Fiesta WRC) +3m06.3s
7 Kris Meeke/Paul Nagle (Citroen C3 WRC) +3m25.7s
8 Esapekka Lappi/Janne Ferm (Toyota Yaris WRC) +4m32.6s
9 Teemu Suninen/Mikko Markkula (Ford Fiesta WRC) +5m38.6s
10 Pontus Tidemand/Jonas Andersson (Skoda Fabia R5) +12m15.8s


Tagi:
Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Świata WRC 2018, Rajd Argentyny 2018, Ott Tänak, Martin Järveoja, Toyota Yaris WRC

Zobacz podobne artykuły:

Klara Kowalczyk II kartingowym wicemistrzem Polski
kalendarz 26/12 2022

Klara Kowalczyk II kartingowym wicemistrzem Polski

Wiadomości / Moto sport

2022.12.26

Klara Kowalczyk zdobyła w sezonie 2022 tytuł II kartingowego wicemistrza Polski.
Ott Tänak wraca do zespołu M-Sport
kalendarz 18/12 2022

Ott Tänak wraca do zespołu M-Sport

Wiadomości / Moto sport

2022.12.18

Tänak będzie w zespole kierowcą numer 1 w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata 2023.
Nissan JUKE Hybrid Rally Tribute – technologia hybrydowa z domieszką adrenaliny
kalendarz 24/08 2022

Nissan JUKE Hybrid Rally Tribute – technologia hybrydowa z domieszką adrenaliny

Wiadomości / Moto sport

2022.08.24

Z okazji 50. rocznicy udziału Nissana w Rajdzie Safari, zaprezentowano wizualizacje koncepcyjnego Nissana JUKE Rally Tribute. Dziś model ten nabrał realnych kształtów.
Najnowsze artykuły:
Karambol na S74. Kto dostanie odszkodowanie?

Karambol na S74. Kto dostanie odszkodowanie?

Finanse / Ubezpieczenia

2023.02.02

W poniedziałek 16 stycznia na drodze S74 niedaleko Kielc zderzyło się kilkadziesiąt samochodów.
Odświeżony Jazz Crosstar e:HEV z odświeżoną stylistyką oraz większą mocą

Odświeżony Jazz Crosstar e:HEV z odświeżoną stylistyką oraz większą mocą

Wiadomości / News

2023.02.02

Honda Jazz Crosstar e:HEV w odświeżonej wersji po faceliftingu trafi do polskich salonów późną wiosną 2023 roku. 
Mniej „kopciuchów”, wzrost cen i problemy z dostępnością nowych aut

Mniej „kopciuchów”, wzrost cen i problemy z dostępnością nowych aut

Wiadomości / Gorące tematy

2023.01.31

Sytuacja na rynku motoryzacyjnym w 2022 roku.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.