Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Rajd 10 tysięcy Zakrętów
kalendarz 28/03 2019

Rajd 10 tysięcy Zakrętów

Moto sport

Kolejna runda Rajdowych Mistrzostw Świata – Rajd Korsyki.

Wśród startujących na wąskich i krętych drogach Korsyki nie zabraknie Otto Tänaka i zespołu Toyota Gazoo Racing World Rally Team. Przypomnijmy, że  przed rokiem był w tej imprezie drugi.

Po trzech rajdach Ott Tänak (Toyota Yaris WRC) jest liderem klasyfikacji generalnej kierowców z przewagą czterech punktów nad sześciokrotnym mistrzem świata Sebastienem Ogierem. Estończyk jako jedyny kierowca kończył wszystkie rajdy w czołowej trójce - był trzeci w Monte Carlo, wygrał w Szwecji, a w Meksyku dojechał na drugim miejscu. Na Korsyce liczy na podtrzymanie tej passy.

“Będę ruszał na trasę jako pierwszy, a w rajdzie asfaltowym to duża przewaga, bo będę miał czystą drogę. W przeszłości z Rajdem Korsyki miałem nie po drodze, ale przed rokiem w pierwszym starcie Toyotą Yaris WRC dojechaliśmy na drugim miejscu. Wiemy, że to auto świetnie spisuje się na asfaltowych drogach i wierzę, że tak będzie też teraz.” - powiedział Tänak.

Rajd Korsyki zwykło się określać jako “Rajd 10 tysięcy Zakrętów”, choć tak naprawdę jest ich o wiele więcej. Drogi są nie tylko kręte, ale i wąskie - z jednej strony są skaliste zbocza, z drugiej przepaść. Najmniejszy błąd może odebrać szansę na dobry rezultat. Dodatkowo, asfalt jest chropowaty, a odcinki dłuższe niż podczas innych asfaltowych imprez w sezonie, więc wyzwaniem dla zespołów jest też zużycie opon.

“To rajd pełen wyzwań. Pamiętam go doskonale z czasów, gdy sam startowałem. Wszyscy nasi kierowcy nie raz pokazywali, że potrafią jechać tu bardzo szybko. Kluczem jest właściwe ustawienie samochodu. Odcinki są długie i kręte, więc musisz bardzo ufać maszynie, bo inaczej stracisz mnóstwo czasu. W tym roku będzie to szczególnie istotne w piątek, gdy nie ma serwisu w połowie dnia i nic nie można poprawić.” - mówi Tommi Mäkinen, szef zespołu Toyota Gazoo Racing WRT.

W porównaniu z poprzednimi latami trasa zmieniła się aż w 75 proc. Rajd Korsyki zacznie się w Porto-Vecchio na południu wyspy i w tej okolicy odbędą się piątkowe odcinki specjalne. W sobotę kierowcy przeniosą się na północny wschód Korsyki na sześć odcinków specjalnych, a w niedzielę do przejechania pozostaną dwie próby. Metę zaplanowano w Calvi. Przez trzy dni kierowcy pokonają w sumie 347 km odcinków specjalnych.

“Podobają mi się zmiany trasy, bo część odcinków pokrywa się z tymi z 2015 roku, gdy tutaj triumfowałem. Mam za sobą dobre testy, więc z optymizmem patrzę na ten start” - mówi Jari-Matti Latvala.

Na liście zgłoszeń jest aż 96 załóg, w tym 10 w autach klasy WRC najnowszej generacji. Na starcie staną też dwie polskie załogi. Łukasz Pieniążek z Kamilem Hellerem rywalizują w klasie WRC2 Pro, a rozpoczynający sezon Kajetan Kajetanowicz z Maciejem Szczepaniakiem w WRC2./oprac. ns/

Foto: Toyota


Tagi:
Rajdowe Mistrzostwa Świata, Rajd Korsyki, Toyota Gazoo Racing World Rally Team, Ott Tänak, Toyota Yaris WRC, Tommi Mäkinen, Jari-Matti Latvala, Łukasz Pieniążek, Kajetan Kajetanowicz

Zobacz podobne artykuły:

Testy Kucharczyka serii Indy NXT
kalendarz 06/11 2025

Testy Kucharczyka serii Indy NXT

Wiadomości / Moto sport

2025.11.06

Polak ukończył testy amerykańskiej serii w czołowej trójce debiutantów.
Jakub Matulka zwycięzcą Lausitz Rallye 2025
kalendarz 03/11 2025

Jakub Matulka zwycięzcą Lausitz Rallye 2025

Wiadomości / Moto sport

2025.11.03

Historyczny wynik Polaków.
Polskie podium w WSK Final Cup
kalendarz 31/10 2025

Polskie podium w WSK Final Cup

Wiadomości / Moto sport

2025.10.31

W miniony weekend na włoskiej Franciacorcie odbyły się zawody WSK Final Cup.
Najnowsze artykuły:
Volkswagen ID.3 Pro S – czyli sposób Volkswagena na elektryczność

Volkswagen ID.3 Pro S – czyli sposób Volkswagena na elektryczność

Testy / Testy

2025.11.07

Cel był taki. Stworzyć auto elektryczne aby zawojowało rynek. Miało być niczym Volkswagen Garbus w dzisiejszej rzeczywistości. Czy to się niemieckiemu koncertowi udało?
Renault Twingo E-TECH Electric

Renault Twingo E-TECH Electric

Wiadomości / News

2025.11.06

Najmniejszy samochód elektryczny w gamie francuskiej marki.
Dlaczego warto wymienić opony na zimowe?

Dlaczego warto wymienić opony na zimowe?

Warsztat / Porady

2025.11.05

Mróz, śnieg i błoto pośniegowe potrafią znacząco wpłynąć na przyczepność pojazdu.