Rajd 10 tysięcy Zakrętów
Kolejna runda Rajdowych Mistrzostw Świata – Rajd Korsyki.
Wśród startujących na wąskich i krętych drogach Korsyki nie zabraknie Otto Tänaka i zespołu Toyota Gazoo Racing World Rally Team. Przypomnijmy, że przed rokiem był w tej imprezie drugi.
Po trzech rajdach Ott Tänak (Toyota Yaris WRC) jest liderem klasyfikacji generalnej kierowców z przewagą czterech punktów nad sześciokrotnym mistrzem świata Sebastienem Ogierem. Estończyk jako jedyny kierowca kończył wszystkie rajdy w czołowej trójce - był trzeci w Monte Carlo, wygrał w Szwecji, a w Meksyku dojechał na drugim miejscu. Na Korsyce liczy na podtrzymanie tej passy.
“Będę ruszał na trasę jako pierwszy, a w rajdzie asfaltowym to duża przewaga, bo będę miał czystą drogę. W przeszłości z Rajdem Korsyki miałem nie po drodze, ale przed rokiem w pierwszym starcie Toyotą Yaris WRC dojechaliśmy na drugim miejscu. Wiemy, że to auto świetnie spisuje się na asfaltowych drogach i wierzę, że tak będzie też teraz.” - powiedział Tänak.
Rajd Korsyki zwykło się określać jako “Rajd 10 tysięcy Zakrętów”, choć tak naprawdę jest ich o wiele więcej. Drogi są nie tylko kręte, ale i wąskie - z jednej strony są skaliste zbocza, z drugiej przepaść. Najmniejszy błąd może odebrać szansę na dobry rezultat. Dodatkowo, asfalt jest chropowaty, a odcinki dłuższe niż podczas innych asfaltowych imprez w sezonie, więc wyzwaniem dla zespołów jest też zużycie opon.
“To rajd pełen wyzwań. Pamiętam go doskonale z czasów, gdy sam startowałem. Wszyscy nasi kierowcy nie raz pokazywali, że potrafią jechać tu bardzo szybko. Kluczem jest właściwe ustawienie samochodu. Odcinki są długie i kręte, więc musisz bardzo ufać maszynie, bo inaczej stracisz mnóstwo czasu. W tym roku będzie to szczególnie istotne w piątek, gdy nie ma serwisu w połowie dnia i nic nie można poprawić.” - mówi Tommi Mäkinen, szef zespołu Toyota Gazoo Racing WRT.
W porównaniu z poprzednimi latami trasa zmieniła się aż w 75 proc. Rajd Korsyki zacznie się w Porto-Vecchio na południu wyspy i w tej okolicy odbędą się piątkowe odcinki specjalne. W sobotę kierowcy przeniosą się na północny wschód Korsyki na sześć odcinków specjalnych, a w niedzielę do przejechania pozostaną dwie próby. Metę zaplanowano w Calvi. Przez trzy dni kierowcy pokonają w sumie 347 km odcinków specjalnych.
“Podobają mi się zmiany trasy, bo część odcinków pokrywa się z tymi z 2015 roku, gdy tutaj triumfowałem. Mam za sobą dobre testy, więc z optymizmem patrzę na ten start” - mówi Jari-Matti Latvala.
Na liście zgłoszeń jest aż 96 załóg, w tym 10 w autach klasy WRC najnowszej generacji. Na starcie staną też dwie polskie załogi. Łukasz Pieniążek z Kamilem Hellerem rywalizują w klasie WRC2 Pro, a rozpoczynający sezon Kajetan Kajetanowicz z Maciejem Szczepaniakiem w WRC2./oprac. ns/
Foto: Toyota
Zobacz podobne artykuły:
Elfyn Evans powtórzy sukces w Chorwacji?
Wiadomości / Moto sport
2024.04.19
52. Rajd Świdnicki - powroty i niespodzianki
Wiadomości / Moto sport
2024.04.17
Historyczna zmiana u Lubiaka
Wiadomości / Moto sport
2024.04.15
Luksusowy „elektryk” spłonął w Warszawie
Wiadomości / News
2024.04.19
Uzbierał 30 pkt i zapłaci 6500 zł mandatu
Wiadomości / News
2024.04.19
Tajemniczy prototyp Peugeota
Prezentacje / Concept Cars
2024.04.18