„Race for Glory” - Rajdowa rywalizacja na ekranie
Film o zwycięstwie Lancii 037 w Rajdowych Mistrzostwach Świata w 1983 r. i pokonaniu Audi Quattro.
„Race for Glory” opowiada historię Rajdowych Mistrzostw Świata 1983, w których zespół Lancii z Cesare Fiorio na czele, za kierownicą Lancii 037 zmierzyli się z silnym przeciwnikiem w prawdziwej walce Dawida z Goliatem w jednej z największych rywalizacji w historii tego sportu.
Fabuła filmu „Race for Glory” skupia się na Cesare Fiorio (manager włoskiego zespołu) i niemieckim kierowcy Walterze Röhrl. Röhrl dołączył do Squadra Corse Lancia dokładnie w 1983 r, kiedy umiejętności wszystkich techników, kierowców i projektantów pozwoliły Lancii osiągnąć niezwykły wynik i zdobyć ostatnie Rajdowe Mistrzostwo Świata samochodem z napędem na jedną oś, wygrywając piąte w swojej historii Mistrzostwa Świata Konstruktorów z dwudniowym wyprzedzeniem. Sensacyjne zwycięstwo oficjalnie wywalczono 7 października 1983 r. podczas Rajdu Sanremo, etapu w całości „sygnowanego” przez włoską markę, z czterema samochodami na pierwszych pięciu końcowych pozycjach.
Zwycięstwo w Sanremo zapoczątkowało złoty okres dla Lancii, która dokonała heroicznych wyczynów i na długo zapadła w pamięć swoim fanom.
Mając na koncie piętnaście Rajdowych Mistrzostw Świata, trzy Mistrzostwa Świata Konstruktorów i Endurance, jedno zwycięstwo w 1000 Miglia, dwukrotne w Targa Florio i jedno w Carrera Panamericana, Lancia nadal pozostaje najbardziej utytułowaną marką rajdową wszechczasów.
„Jestem dumny, że Lancia i Lancia Rally 037 zostały bohaterami filmu „Race for Glory”. Lancia Rally 037 w pełni uosabia ducha marki. Jej agresywne geometryczne kształty w połączeniu z eleganckim i ekskluzywnym designem tworzą model zawsze gotowy stawić czoła każdemu wyzwaniu, takiemu jak niezwykłe zwycięstwo w Rajdowych Mistrzostwach Świata w 1983 roku. Mając na swym koncie piętnaście Rajdowych Mistrzostw Świata, trzy Mistrzostwa Świata Konstruktorów i Endurance, jedno zwycięstwo w 1000 Miglia, dwukrotne w Targa Florio i jedno w Carrera Panamericana, Lancia nadal pozostaje najbardziej utytułowaną marką rajdową wszechczasów. To nie przypadek, że Lancia Rally 037 jest jednym z dziewięciu samochodów, które zainspirowały design naszych przyszłych modeli” - powiedział Luca Napolitano, dyrektor generalny marki Lancia.
„Race for Glory to wspaniała włoska historia sukcesu” - powiedział Riccardo Scamarcio, włoski aktor wcielający się w rolę Cesare Fiorio, dyrektora zespołu Lancia Rally Team. „Mały zespół ekspertów i entuzjastów pokonuje dużą, zaawansowaną technologicznie firmę dzięki włoskiemu duchowi zespołu i pasji Lancia Squadra Corse. Cesare Fiorio to człowiek, który sprawił, że niemożliwe stało się możliwe, wykorzystując po prostu najlepsze umiejętności połączone z pasją”.
Oficjalny debiut modelu w wersji do użytku drogowego miał miejsce podczas 59. Salonu Samochodowego w Turynie w 1982 r. Wyposażony w silnik o mocy 205 KM, z gaźnikiem z podwójną lufą Webera i doładowaniem za pomocą sprężarki wolumetrycznej, samochód ten został zaprojektowany z myślą o udziale w rajdach.
Łącznie wyprodukowano 200 egzemplarzy modelu Lancia Rally 037, aby uzyskać homologację w Grupie B, uprawniającą do startu w rajdach.
Lancia Rally, lepiej znana jako „037” (numer projektu), to w każdym calu sportowy samochód czystej krwi: jego „funkcjonalne” odważne kształty charakteryzujące zarówno przód, jak i tył oraz kanciasta osłona chłodnicy przypominająca „kielich" sprawiły, że stał się on ikoną rajdów. Model wyraźnie nawiązywał do samochodu Beta Montecarlo, kompaktowego coupé z silnikiem umieszczonym centralnie, wyróżniającego się typowym dla lat 70. ubiegłego wieku, sportowym charakterem. Wychodząc od tej podstawy, wszystko w Lancii Rally 037 przyczyniało się do wzmocnienia jej sportowego ducha: agresywna stylistyka oraz brutalny charakter. Minimalistyczne i przemyślane wnętrze to kwintesencja samochodów rajdowych, podobnie jak niektóre aerodynamiczne elementy na słupku i tyle, w tym efektowny spojler.
Film „Race for Glory” miał swoją premierę 5 stycznia br. w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. W marcu zostanie pokazany we Włoszech.
W filmie w reżyserii Stefano Mordini, wystąpili Riccardo Scamarcio, Daniel Brühl i Volker Bruch. Zdjęcia nakręcono w drugiej połowie maja 2023 r. we Włoszech i Grecji, w kilku oryginalnych lokalizacjach biur Lancii oraz na torze testowym Stellantis w Balocco./ns/
Zobacz podobne artykuły:
Papież Franciszek ma nowe "Papamobile"
Wiadomości / Wydarzenia
2024.12.08
Lexus i film
Wiadomości / Wydarzenia
2024.11.03
Lancia Gamma – zapowiedź
Wiadomości / News
2024.10.27
Toyota przed nowym sezonem WRC
Wiadomości / Moto sport
2024.12.12
38-latka "zarobiła" 47 punktów karnych
Wiadomości / News
2024.12.12
SUV Mercedes-AMG wyjechał na drogi
Prezentacje / Nowości
2024.12.12