PSA – GM ogłosiły plany rozwoju
PSA (Peugeot Citroën) i GM poinformowały o planach rozwoju nowych produktów w ramach strategicznego sojuszu obu firm.
Potwierdzone został rozwój dwóch modeli w oparciu o platformy koncernu PSA: z segmentu B-MPV oraz z segmentu C-CUV. Ponadto zostanie uruchomiony nowy program dotyczący nowej generacji lekkich samochodów dostawczych z segmentu B, natomiast obie firmy rezygnują z projektu wspólnego rozwoju platformy z segmentu B oraz małolitrażowego silnika benzynowego przeznaczonego dla tego segmentu.
Zgodnie z nowymi założeniami sojusz - PSA i General Motors - koncentrujący się dotychczas na wspólnym opracowywaniu nowych pojazdów, zakupach i logistyce, głównie na terenie Europy, został obecnie poszerzony na wspólne wykorzystanie mocy produkcyjnych obu koncernów. Pierwsze samochody opracowane przez sojusz powinny trafić do sprzedaży w 2016 r. Ich produkcja zostanie równomiernie rozłożona pomiędzy obie grupy. Zgodnie z zapowiedzią z października br. samochody z segmentu B-MPV obu producentów będą produkowane w zakładzie General Motors w Saragossie, w Hiszpanii, natomiast pojazdy z segmentu C-CUV we Francji, w zakładzie PSA w Sochaux.
Philippe Varin oświadczył: „Dzięki nowym projektom opracowywania wspólnych produktów współpraca z GM rozwija się. Jest ona kluczowym elementem poprawy kondycji Grupy w Europie”.
„Sojusz PSA i GM opiera się na wyważonym podejściu. Samochody obu producentów nadal będą się wyraźnie różnić i pozostaną spójne z odmienną tożsamością poszczególnych marek” - wyjaśnił Karl-Thomas Neumann, prezes GM na Europę i wiceprezes General Motors. - „Nasze firmy pracują obecnie nad wdrożeniem sojuszu, a jednocześnie pozostają otwarte na nowe możliwości rozwoju”.
Na dzień dzisiejszy szacuje się, że korzystne efekty współpracy w ramach sojuszu będą przynosić od 2018 roku ok. 1,2 mld dolarów rocznie. Kwota ta rozłoży się równomiernie pomiędzy obydwa koncerny.
PSA i GM ustaliły również wprowadzenie zmian do szeregu innych klauzuli porozumienia o współpracy. Obie grupy uproszczą wspólny zarząd sojuszu i wyłączą z powodów umożliwiających jego rozwiązanie, niewykonanie minimalnej liczby projektów. Ponadto ustalono, że GM zrezygnuje z przysługującego mu prawa rozwiązania sojuszu na pewnych warunkach w przypadku objęcia części kapitału Peugeot S.A. przez określone podmioty trzecie, jeśli będą one wspierać rozwój sojuszu. W takim przypadku GM wykorzysta przysługujące mu prawa głosu z tytułu posiadanych akcji Peugeot S.A. i wypowie się za realizacją tej operacji.
źródło: PSA
Zobacz podobne artykuły:
Wicepremier Gawkowski stracił samochód
Wiadomości / News
2024.04.25
Alfa Romeo - nazwa Milano już była
Wiadomości / News
2024.04.24
Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski
Wiadomości / Gorące tematy
2024.04.23
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?
Testy / Testy
2024.04.26
Wypadek na rajdzie ulicznym
Finanse / Ubezpieczenia
2024.04.25
Kolizje i pożary z udziałem samochodów elektrycznych - co warto wiedzieć?
Warsztat / Eksploatacja
2024.04.25