Projektanci Skody stworzyli trofea dla zwycięzców Tour de France
Zawodnicy tegorocznego Tour de France przekroczą linię mety w niedzielę 28 lipca na Polach Elizejskich.
Zwycięzcy zostaną uhonorowani trofeami zaprojektowanymi już po raz 8. przez stylistów Skody. Kryształowe puchary zostaną wręczone przez Alain’a Favey’a, członka zarządu Skoda Auto ds. sprzedaży i marketingu.
106. edycja słynnego wyścigu wystartowała 6 lipca z Brukseli w Belgii. Kolarze po przejechaniu 3640 km podzielonych na 28 etapów, przekroczą linię mety 28 lipca na paryskich Polach Elizejskich. Skoda od 16 lat jest oficjalnym głównym sponsorem Tour de France dodatkowo zapewniając flotę samochodową dla całej obsługi wydarzenia. Od 2011 r. projektanci Skody odpowiadają też za opracowanie i stworzenie nagród dla zwycięzców.
- Tegoroczne trofea dla zwycięzcy Tour de France charakteryzują się jednym z najbardziej tradycyjnych i znanych czeskich szlifów szklanych, zwanych „Spitzstein”. Małe, regularne formy w kształcie piramid tworzą precyzyjny wzór dający wrażenie trójwymiaru. Zinterpretowaliśmy to klasyczne zdobienie, nadając mu nową dynamikę, która znajduje również odzwierciedlenie w kształcie trofeum – wyjaśnia Peter Olah, projektant Skoda Design.
Sylwetka kryształowych trofeów produkowanych przez czeską firmę Lasvit we współpracy z projektantem Skody, Peterem Olahem, stała się znakiem rozpoznawczym Tour de France. Każdego roku styliści Skody realizują swoje inspiracje na szklanych powierzchniach. W tym roku 60-centymetrowe, ważące 4 kg, arcydzieła sztuki szklarskiej oddają hołd tradycyjnej technice szlifowania szkła. Produkcja każdego pucharu trwa trzy dni./ns/
źródło: Skoda
Zobacz podobne artykuły:
Skoda Enyaq RS Race - Torowa ewolucja SUV-a
Prezentacje / Concept Cars
2024.05.13
Fotele powodujące... raka
Wiadomości / News
2024.05.12
Sobiesław Zasada w drodze do Monte Cassino
Wiadomości / Wydarzenia
2024.05.15
Tak oszukują nieuczciwi sprzedawcy
Używane
2024.05.13