Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
"Powrót do przyszłości" w Audi museum mobile
kalendarz 21/04 2019

"Powrót do przyszłości" w Audi museum mobile

Moto fanatyk / Audi

Trzynaście pojazdów studyjnych i prototypów oraz trzy motocykle wyznaczające historię Audi AG, znalazło się na nowej wystawie w Audi museum mobile w Ingolstadt.

Zgodnie z tytułem wystawy „Powrót do przyszłości”, zobaczyć tam można unikalne, rzadko spotykane modele studyjne. Pojazdy, jak zwykle w tym miejscu, znajdują się na obrotowej windzie tzw. paternoster, będącej stałym elementem muzeum. Wystawa potrwa do końca marca 2020 r.

Odwiedzający wystawę będą mogli odkryć na nowo „starych znajomych” – prawie zapomnianych przedstawicieli innowacyjnej sztuki inżynierskiej i fantazji projektowej dawnych lat. Wśród eksponatów znajduje się m.in. bijący rekordy, wyglądający niczym rakieta bolid marki NSU wyposażony w silnik o pojemności zaledwie 500 cm3, który na zamkniętym odcinku amerykańskiej autostrady ustanowił rekord prędkości na dystansie jednego kilometra i jednaj mili. Miłośnicy historycznej motoryzacji z radością powitają również NSU Ro80 2+2, którego bryłę stworzyli projektanci słynnego biura Sergio Pininfariny.

Serca fanów młodszej generacji samochodów z pewnością podbiją Audi quattro Spyder zaprezentowane po raz pierwszy na IAA we Frankfurcie w roku 1991, Audi Avus quattro pokazane również w 1991 w Tokio, prototyp Audi AL2 Open End z 1997, Audi quattro Steppenwolf pokazane w roku 2000 na wystawie w Paryżu, Audi Avantissimo z roku 2001, Audi Nuvolari quattro prezentowane w 2003 w Genewie, koncepcyjne Audi e-tron z 2009 i Audi quattro concept z roku 2010.

Miłośnicy motocykli także znajdą na paternosterze coś ciekawego dla siebie. Wśród trzech pokazanych tam maszyn są: Münch 4 TTS z silnikiem o pojemności 1200 cm3, który w momencie rozpoczęcia produkcji, w roku 1966, był najmocniejszym motocyklem na świecie, prototyp motocykla marki Audi z roku 1977, co do którego były nadzieje, że ożywi wielkie tradycje motocyklowe marki DKW, co niestety nie nastąpiło oraz unikatowy Van Veen OCR 1000 z silnikiem Wankla./oprac. ns/

Foto: Audi


Tagi:
Audi, Audi museum mobile, NSU, Audi quattro Spyder, Audi Avus quattro, Audi AL2 Open End, Audi quattro Steppenwolf, Audi Avantissimo, Audi Nuvolari quattro, Audi e-tron, Audi quattro concept, Münch 4 TTS, DKW, Van Veen OCR

Zobacz podobne artykuły:

Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi
kalendarz 29/04 2024

Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi

Wiadomości / Moto sport

2024.04.29

Hülkenberg pierwszym kierowcą zespołu Audi w drodze do startu w F1 w 2026 r.
Tajemniczy prototyp Peugeota
kalendarz 18/04 2024

Tajemniczy prototyp Peugeota

Prezentacje / Concept Cars

2024.04.18

Był praktycznie gotowy do produkcji. Powstał tylko w jednym egzemplarzu.
 NSU Ro 80 - Futurystyczne i aerodynamiczne
kalendarz 07/04 2024

NSU Ro 80 - Futurystyczne i aerodynamiczne

Moto fanatyk

2024.04.07

Pierwszy niemiecki samochód z tytułem „Samochód Roku – Car of the Year”.
Najnowsze artykuły:
 Majówka ze skonfiskowanym samochodem?

Majówka ze skonfiskowanym samochodem?

Bezpieczeństwo

2024.05.02

Sprawdź, czy możesz prowadzić.
Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu

Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu

Wiadomości / Ciekawostki

2024.05.01

Lotus przygotował specjalną wersję modelu Evija przeznaczoną do jazdy po torze. Ten prototyp z napędem elektrycznym dołączył właśnie do grona najszybszych aut, które pojawiły się na torze Nürburgring.
 Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych

Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych

Wiadomości / News

2024.05.01

Uciekał bo chciał uniknąć konsekwencji.