Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Po testowym Rajdu Arłamów
kalendarz 06/03 2014

Po testowym Rajdu Arłamów

Wiadomości / Moto sport

Grzegorz Grzyb z pilotem Danielem Siatkowskim (Skoda Fabia S2000) uzyskali najlepszy czas przejazdu odcinka testowego przed 1. Rajdem Arłamów.

Odcinek testowy był rozgrzewką przed jutrzejszym ściganiem i szansą na sprawdzenie ustawień samochodu w warunkach zbliżonych do tych, jakie panują na odcinkach specjalnych wokół Arłamowa. Grzegorz Grzyb uzyskał najlepszy czas, wyprzedzając o 0,9 sekundy Macieja Rzeźnika, Tomasza Kuchara (+1,0) i Wojciecha Chuchałę (+1,1). Niestety blisko mety wizytę w rowie zaliczył Tomasz Gryc. Załodze nic się nie stało. Maciej Oleksowicz i Michał Kuśnierz uzyskali piąty czas. Na pokonanie 2,05 km trasy załoga Forda Fiesty R5 potrzebowała 1:15,5 s.    

Maciej Oleksowicz:

Odcinek testowy bardzo nam się podobał. Choć było na nim sporo błota, co w połączeniu z padającym deszczem spowodowało, ze nawierzchnia była bardzo śliska. Było nawet kilka strumieni płynących w poprzek drogi i trochę stojącej wody, więc mieliśmy warunki na opony deszczowe. Samochód pracował bez zarzutu, dobrze się z nim dogadywałem. Udało się też sprawdzić kilka wariantów ustawień. Na pewno dało się trochę bardziej naciskać na tej próbie i przejechać ją szybciej, ale nie chcieliśmy podejmować zbyt dużego ryzyka tuż przed pierwszym startem w nowym samochodzie. Mamy tu pogodę przypominającą chyba Rajd Wielkiej Brytanii - utrzymuje się mgła, siąpi deszcz a temperatura oscyluje wokół 2 stopni. Warunki są naprawdę ciężkie. Na odcinkach na pewno będzie bardzo dużo błota i zdradliwych miejsc.

Pierwszy odcinek jest niesamowicie kręty, szczególnie w porównaniu do tras innych rund RSMP. Myślę, że może to być próba, która w dużej mierze zdecyduje o wynikach rajdu, bo na pewno będzie się na niej dużo działo. Ze względu na pogodę nie należy się spodziewać zbyt wiele przyczepności na tym oesie, więc prędkości też nie będą zbyt duże. Droga jest bardzo wąska i w zasadzie nie ma miejsca na błąd, bo poza drogą są rowy, kamienie i murki. Cała trasa jest jednak bardzo przyjemna, jest wiele zakrętów i wszystkie próby nam się podobają.

Foto: Dominik Kalamus
 
 

Zobacz podobne artykuły:

 Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych
kalendarz 01/05 2024

Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych

Wiadomości / News

2024.05.01

Uciekał bo chciał uniknąć konsekwencji.
Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi
kalendarz 29/04 2024

Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi

Wiadomości / Moto sport

2024.04.29

Hülkenberg pierwszym kierowcą zespołu Audi w drodze do startu w F1 w 2026 r.
 Ferrari F40 wartości ponad 3 mln dol. rozbite
kalendarz 29/04 2024

Ferrari F40 wartości ponad 3 mln dol. rozbite

Wiadomości / News

2024.04.29

Samochód miał pokonać 18 km na Motorworld ...
Najnowsze artykuły:
Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu

Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu

Wiadomości / Ciekawostki

2024.05.01

Lotus przygotował specjalną wersję modelu Evija przeznaczoną do jazdy po torze. Ten prototyp z napędem elektrycznym dołączył właśnie do grona najszybszych aut, które pojawiły się na torze Nürburgring.
Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi

Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi

Wiadomości / Moto sport

2024.04.29

Hülkenberg pierwszym kierowcą zespołu Audi w drodze do startu w F1 w 2026 r.
 Ferrari F40 wartości ponad 3 mln dol. rozbite

Ferrari F40 wartości ponad 3 mln dol. rozbite

Wiadomości / News

2024.04.29

Samochód miał pokonać 18 km na Motorworld ...