Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Porsche w Formule E
kalendarz 11/04 2018

Porsche w Formule E

Moto sport / Porsche

Międzynarodowa Federacja Samochodowa FIA zaakceptowała wniosek Porsche jako producenta startującego w Formule E.

Oznacza to, że fabryczny zespół z Weissach może kontynuować prace nad stworzeniem własnego elektrycznego zespołu napędowego. Jego homologację zaplanowano na rok 2019. Zgodnie z tym, co ogłoszono pod koniec lipca ubiegłego roku, Porsche zadebiutuje w Formule E – globalnej serii wyścigów bolidów elektrycznych – w jej szóstym sezonie, pod koniec 2019 r.

„W ciągu ostatnich lat FIA i Alejandro Agag wykonali fantastyczną robotę” – mówi Fritz Enzinger z Porsche, który jako wiceprezes odpowiada za program Formuły E. „Właśnie ten postęp sprawia, że będziemy mogli konkurować na torze z wieloma spośród największych producentów samochodów na świecie”.

Za techniczny rozwój i realizację programu Formuły E będzie odpowiedzialny Andreas Seidl – podobnie jak w przypadku udanego projektu prototypu Le Mans, modelu 919 Hybrid. „Możliwości i osiągi aut elektrycznych od pewnego czasu są w Porsche tematem wiodącym” – wskazuje Seidl. „Im intensywniej nasi inżynierowie się nim zajmują, tym bardziej fascynujące stają się poszczególne rozwiązania. Nie możemy doczekać się odbioru naszego pierwszego bolidu na początku 2019 r. i przetestowania w nim naszego własnego układu napędowego. Druga generacja bolidu, zaprezentowana przez Formułę E na początku marca w Genewie, jest bardzo dobrze przygotowana”.

Formuła E dostarcza podwozie oraz akumulator, jednak wszystkie elementy układu napędowego stanowią własne projekty rywali. W rezultacie Porsche może tworzyć specjalne rozwiązania dla kluczowych zespołów i komponentów, takich jak: silnik elektryczny, falownik, układ hamulcowy by-wire, przekładnia, mechanizm różnicowy, wały napędowe, monokok i elementy zawieszenia mocowane do tylnej osi, a także układ chłodzenia oraz jednostka ECU. W rywalizacji w Formule E, przyciągającej wielu czołowych producentów samochodów, decydującą rolę odgrywa efektywność energetyczna układu napędowego, która kluczowe znaczenie ma także dla rozwoju drogowych aut elektrycznych.

Debiut Porsche w Formule E w 2019 r. zbiegnie się z rynkową premierą seryjnej wersji prototypu Mission E. Model ten – pierwszy całkowicie elektryczny samochód Porsche – będzie najbardziej sportowym i zaawansowanym technicznie autem w swojej klasie. Do 2022 r. w rozwój elektromobilności Porsche zainwestuje ponad 6 mld euro./oprac. ns/

źródło: Porsche


Tagi:
Porsche, Formuła E

Zobacz podobne artykuły:

Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi
kalendarz 29/04 2024

Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi

Wiadomości / Moto sport

2024.04.29

Hülkenberg pierwszym kierowcą zespołu Audi w drodze do startu w F1 w 2026 r.
Startuje sezon rajdowych MP
kalendarz 26/04 2024

Startuje sezon rajdowych MP

Wiadomości / Moto sport

2024.04.26

27 kwietnia rusza 69 sezon Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.
Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji
kalendarz 22/04 2024

Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji

Wiadomości / Moto sport

2024.04.22

Sébastien Ogier wygrał Rajd Chorwacji.
Najnowsze artykuły:
 Jak zabezpieczyć się przed klonem?

Jak zabezpieczyć się przed klonem?

Używane

2024.05.03

Dlaczego każdemu może się to przytrafić i jak kupujący powinni się zabezpieczać?
Chris Evans: „To ekscytujący czas dla miłośników samochodów”

Chris Evans: „To ekscytujący czas dla miłośników samochodów”

Wiadomości / Wydarzenia

2024.05.03

Hollywoodzki aktor i producent opowiada o swojej pasji do samochodów, elektromobilności i roli technologii w kształtowaniu przyszłości jazdy.
 Majówka ze skonfiskowanym samochodem?

Majówka ze skonfiskowanym samochodem?

Bezpieczeństwo

2024.05.02

Sprawdź, czy możesz prowadzić.