Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Porsche i Audi zdominowały wyścig WEC w Austin
kalendarz 28/09 2016

Porsche i Audi zdominowały wyścig WEC w Austin

Wiadomości / Moto sport / News / Audi / slider

Audi wywalczyło pole position i wykręciło najszybsze okrążenie wyścigu.

Pierwsza połowa szóstej rundy wyścigów Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA WEC, stała pod znakiem czterech pierścieni. Na czele stawki plasowały się obydwa bolidy Audi R18. Jednak wynik końcowy i puchar za zdobycie drugiego miejsca nie był oczekiwaną nagrodą za ten występ. Audi numer 7 straciło dużo czasu w piątej godzinie wyścigu z powodu niezawinionej kolizji. Podczas manewru wyprzedzania, zdublowany samochód uderzył w Audi, które z kolei wjechało w bariery ochronne. Siostrzane auto z numerem 8, długo jadące na czele, po wielu perypetiach spadło na niższą pozycję, po czym ponownie przebiło się na miejsce drugie.

Cztery pierścienie zdominowały początek tego wyścigowego weekendu: podczas wszystkich treningów hybrydowy, sportowy bolid Audi R18 był pierwszy, a po treningu na czas, obydwa samochody zespołu Audi Sport Team Joest zakwalifikowały się do pierwszego rzędu startowego. Wyścig również rozpoczął się mocno. Przy temperaturze 36 stopni Celsjusza, kierowcy Audi zbudowali prawie minutę przewagi nad najlepszymi konkurentami. Najpierw prowadził Marcel Fässler, potem André Lotterer w Audi z numerem 7, a następnie prowadzenie przejął Lucas di Grassi w samochodzie z numerem 8.

Jego kolega z zespołu, Loïc Duval, uzyskał najlepszy czas okrążenia. Niestety, podczas okrążenia 99 stracił prowadzenie, kiedy problem z elektrycznością sparaliżował jego Audi na blisko 50 sekund. Później Francuz zjechał wcześniej niż planowano na pit-stop. Kiedy krótko potem kierownictwo wyścigu zarządziło żółtą fazę, konkurenci zyskali cenny czas podczas ich pit-stopów. W końcu, w piątej godzinie wyścigu, Lucas di Grassi krótko po postoju musiał ponownie wrócić do pit-stopu, by zamknąć otwarte drzwi. Finałowo, di Grassi’emu, Duvalowi i Oliverowi Jarvisowi zabrakło tylko 23 sekund do ponownego wyjścia na prowadzenie.

Do piątej godziny wyścigu obydwaj kierowcy bolidu numer 7 również liczyli na zwycięstwo. Benoît Tréluyer był na drugim miejscu ze stratą tylko 19 sekund, kiedy to zdublowany kierowca GT wypchnął Audi w pas żwiru. Minęło sześć okrążeń, zanim Francuz dotarł do boksu, gdzie naprawiono szkody. Na mecie, dla załogi Fässler, Lotterer, Tréluyer, pozostało niewdzięczne, szóste miejsce.

„To niewiarygodne, ile rzeczy może pójść nie tak w ciągu sześciu godzin wyścigu” - powiedział szef Audi-Motorsport, dr Wolfgang Ullrich. „Nasi kierowcy dali wspaniałe przedstawienie i bardzo dobrze się czuli w Audi R18. We wszystkich sesjach byliśmy szybcy, nikt nawet nie uzyskał szybszych czasów okrążeń niż my. Niepowodzenia mocno nas dotknęły, bo wiedzieliśmy, że dziś możliwe było podwójne zwycięstwo. Miejsce drugie jest słabym pocieszeniem.”

W klasyfikacji producentów, Audi na trzy wyścigi przed końcem jest nadal na drugim miejscu i depcze po piętach liderowi - Porsche. W klasyfikacji kierowców, załoga di Grassi, Duval, Jarvis poprawiła swój wynik o jedno miejsce i również jest druga. Rozstrzygnięcia przypadają na ostatnią, trzecią część sezonu, która rozpocznie się za cztery tygodnie wyścigiem na torze Fuji w Japonii.

Wyniki wyścigu: 1. Bernhard/Hartley/Webber (Porsche) 186 okrążeń 2. Di Grassi/Duval/Jarvis (Audi R18) +23,641 sek. 3. Conway/Kobayashi/Sarrazin (Toyota) +26,096 sek. 4. Dumas/Jani/Lieb (Porsche) – 1 okrążenie straty 5. Buemi/Davidson/Nakajima (Toyota) – 2 okrążenia straty 6. Fässler/Lotterer/Tréluyer (Audi R18) – 6 okrążeń straty 7. Imperatori/Kraihamer/Tuscher (Rebellion) – 12 okrążeń straty 8. Lapierre/Menezes/Richelmi (Alpine) – 14 okrążeń straty 9. Albuquerque/Gonzalez/Senna (Ligier-Nissan) – 15 okrążeń straty 10. Brundle/Rast/Rusinov (Oreca-Nissan) – 15 okrążeń straty

Zobacz podobne artykuły:

 Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych
kalendarz 01/05 2024

Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych

Wiadomości / News

2024.05.01

Uciekał bo chciał uniknąć konsekwencji.
Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi
kalendarz 29/04 2024

Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi

Wiadomości / Moto sport

2024.04.29

Hülkenberg pierwszym kierowcą zespołu Audi w drodze do startu w F1 w 2026 r.
 Ferrari F40 wartości ponad 3 mln dol. rozbite
kalendarz 29/04 2024

Ferrari F40 wartości ponad 3 mln dol. rozbite

Wiadomości / News

2024.04.29

Samochód miał pokonać 18 km na Motorworld ...
Najnowsze artykuły:
 Majówka ze skonfiskowanym samochodem?

Majówka ze skonfiskowanym samochodem?

Bezpieczeństwo

2024.05.02

Sprawdź, czy możesz prowadzić.
Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu

Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu

Wiadomości / Ciekawostki

2024.05.01

Lotus przygotował specjalną wersję modelu Evija przeznaczoną do jazdy po torze. Ten prototyp z napędem elektrycznym dołączył właśnie do grona najszybszych aut, które pojawiły się na torze Nürburgring.
 Ferrari F40 wartości ponad 3 mln dol. rozbite

Ferrari F40 wartości ponad 3 mln dol. rozbite

Wiadomości / News

2024.04.29

Samochód miał pokonać 18 km na Motorworld ...