
Porsche 911 Turbo S - Embraer Phenom 300E – Zestaw poproszę
Sportowe auto i odrzutowiec, to specjalna limitowana oferta przygotowana przez Porsche i firmę Embraer. Nabywcy mogą liczyć również na wyjątkowe dodatki.
Ten ekskluzywny duet jest dziełem biur projektowych Porsche i Embraer Group. W efekcie prac powstała specjalna, limitowana do dziesięciu egzemplarzy edycja biznesowego odrzutowca Embraer Phenom 300E oraz wizualnie dopasowanego, spersonalizowanego Porsche 911 Turbo S.
Zarówno odrzutowiec, jak i Porsche wyróżnia się dwukolorowym malowaniem, które łączy metalizowany odcień Platinum Silver Metallic (połysk) z matowym Jet Grey Metallic (satynowy połysk) oraz ozdobnymi paskami w kolorach Brilliant Chrome i Speed Blue. Dodajmy, że powłoka lakiernicza nakładana jest ręcznie. Jednocześnie wspólnie zaprojektowano specjalne logo, składające się ze stylizowanego skrzydła samolotu oraz tylnego skrzydła Sport Design z flagowego 911. Znak pojawia się w różnych miejscach nadwozia i wnętrza Porsche – jest np. wytłoczony na zagłówkach oraz na emblemacie limitowanej edycji.
Do świata lotnictwa nawiązuje też wiele detali w wyglądzie 911 Turbo S: na spodzie tylnego skrzydła i po bokach kluczyka do samochodu znajduje się indywidualny numer rejestracyjny odpowiedniego odrzutowca. Na listwach progowych pojawiły się podświetlone na czerwono napisy „No step” (które na skrzydłach samolotu wyznaczają obszar poruszania się techników – przyp. tłum.). Z kolei na tarczy stopera Sport Chrono nadrukowano sztuczny horyzont. Na desce rozdzielczej 911 po stronie pasażera znalazło się logo „One of 10” (z ang. jeden z 10). Przedni bagażnik został ręcznie wykończony czarną skórą z przeszyciami w kontrastującym kolorze Speed Blue. W zestawie znajduje się również pokrowiec na samochód do użytku wewnętrznego, z napisem „Remove before flight” (z ang. zdjąć przed lotem).
Dodatkowo projektanci opracowali specjalny schemat kolorystyczny, łącząc skórę w kolorach czarnym oraz kredowym. Powierzchnie z czarnej skóry są ozdobione szwami w kolorze Speed Blue. Także kierownica otrzymała dwukolorowe obszycie, a pierścień na godzinie 12 ma kolor Speed Blue. Standardowa specyfikacja obejmuje pakiet wykończenia wnętrza z elementami z włókien węglowych o wysokim połysku. Z błyszczącego karbonu wykonano też osłony oparć przednich foteli. Skórzane pętle do ich składania mają czerwony kolor, niczym fotele lotnicze. Podsufitkę pokrywa Alcantara w kolorze kredy. Całe wnętrze jest wykończone ręcznie i montowane w Porsche Manufaktur - w tej formie nie można zamówić go w ramach produkcji seryjnej.
Obręcze kół z lekkich stopów Exclusive są pomalowane na odcień Platinum Silver Metallic, a na rantach mają dekoracyjne linie w kolorze Speed Blue, nanoszone przy użyciu techniki laserowej. Aby nawiązać do wyglądu odrzutowca, boczne wloty powietrza i obramowanie bocznych szyb polakierowano na odcień Brilliant Chrome. W drzwiach znalazły się projektory LED, które rzucają na nawierzchnię logo współpracy obu firm, a na słupkach B znalazły się specjalne emblematy.
Każdy nabywca, który zakupi ten wyjątkowy duet, otrzyma także wysokiej jakości zestaw bagażowy Porsche Design, obejmujący walizkę kabinową oraz dwie torby weekendowe. Porsche Design „dorzuca” do tej wyjątkowej oferty specjalną edycję nowego zegarka 1919 Globetimer UTC. Innowacyjny czasomierz nawiązuje do koncepcji designu obu maszyn – ma na przykład tarczę inspirowaną dwoma szarymi odcieniami lakieru. Dodatkowo nadrukowano na nią wysokościomierz ze stylizowanym pasem startowym. Dzięki zastosowaniu fluorescencyjnego materiału Superluminova uzyskano tu specjalny efekt, widoczny po zmroku: w ciemności pas startowy „świeci” na kolor jasnoniebieski, podczas gdy oznaczenia godzin oraz wskazówki godzinowe i minutowe – na jasnozielony. Datownik pokazuje logo Embraera w formie małego samolotu. Na czarnym skórzanym pasku wytłoczono logo współpracy obu firm, które laserowo wygrawerowano także z tyłu koperty oraz na tarczy. Specjalna edycja Globetimera jest zarezerwowana dla nabywców odrzutowca i samochodu.
Najnowsza generacja 911 Turbo S jest mocniejsza i bardziej dynamiczna. Do jej napędu posłużył 3.8-litrowy silnik typu bokser o mocy 650 KM. Model ten przyspiesza do „setki” w 2,7 s, a prędkość maksymalną producent określa na 330 km/h.
Embraer Phenom 300E to najbardziej ceniony biznesowy odrzutowiec ostatnich 10 lat. Jako pierwszy odrzutowiec z homologacją dla jednego pilota wprowadzona w 2020 r. wersja Enhanced może osiągać prędkość do 0,8 Macha, co odpowiada 988 km/h. Oprócz imponującej prędkości ta dwusilnikowa maszyna wyznacza standardy w zakresie zasięgu: przy odpowiedniej prędkości przelotowej na długich dystansach, pięciu osobach na pokładzie i przepisowej rezerwie paliwa jest w stanie pokonać do 2010 mil morskich (odpowiednik 3723 km). W zależności od konfiguracji lekkim odrzutowcem może komfortowo podróżować nawet dziesięciu pasażerów.
Dziesięć limitowanych par tego duetu można już zamawiać, a dostawy zaplanowano na przyszły rok. „Zwykły” odrzutowiec Embraer Phenom 300E kosztuje 9,45 mln dolarów. Trzeba jeszcze dorzucić cenę za Porsche – 203 500 dol.
Norbert Szwarc
Foto: Porsche
Zobacz podobne artykuły:
Porsche Vision 357 - Urodzinowy hołd dla modelu 356
Prezentacje / Concept Cars
2023.04.10
Porsche 911 GT3 RS z rekordem Nürburgringu
Wiadomości / Ciekawostki
2022.11.06
Już jest!
Prezentacje / Nowości
2022.10.20
Mustang Super Cobra Jet 1800 – gotów do bicia rekordów
Wiadomości / Ciekawostki
2023.05.29
Honda Civic 2.0 184 KM i-MMD e-HEV Advance – Potrafi zauroczyć...
Testy / Testy
2023.05.28
Kajetanowicz rusza na Rajd Sardynii
Wiadomości / Moto sport
2023.05.27