Ponad 20 egzemplarzy GR Supry GT4 na tor
W niespełna rok od uzyskania wyścigowej homologacji Toyota GR Supra GT4 w liczbie ponad 20 egzemplarzy trafiła do klientów na całym świecie.
Budowany przez Toyota Gazoo Racing Europe w Kolonii samochód od 2020 r. rywalizuje na najbardziej uznanych torach i już może poszczycić się pierwszymi sukcesami.
Toyota Gazoo Racing podsumowała pierwszy rok obecności GR Supry GT4 na rynku. Model powstał na bazie GR Supry, pierwszego globalnego samochodu stworzonego przez Toyota Gazoo Racing. Powstająca w Kolonii GR Supra GT4 ma silnik R6 3.0 z turbosprężarką twin-scroll, którego moc podniesiono do około 430 KM, a moment obrotowy osiąga wartość 650 Nm. Siedmiobiegowa skrzynia, napęd na tył, pakiet aerodynamiczny i pełne wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa - to kolejne istotne cechy tego auta. Dzięki temu modelowi Toyota zaistniała w prężnie rozwijającej się kategorii GT4, która jest coraz ważniejszym krokiem dla wielu kierowców myślących o regularnych startach w autach klasy GT.
Wyścigi aut kategorii GT4 organizowane są na całym świecie, a ta kategoria ma szczególnie dużą liczbę zawodników w Europie. GR Supra szybko okazała się bardzo konkurencyjną maszyną w starciu z autami innych producentów. Zespół CMR wywalczył mistrzostwo Francji w klasie Am w ramach FFSA GT - GT4 France, a także odniósł pierwsze zwycięstwo tego auta w klasyfikacji generalnej w prestiżowym cyklu GT4 European Series na torze Spa-Francorchamps. GR Supra GT4 w 2020 r. rywalizowała też w Wielkiej Brytanii w serii British GT Championship i Niemczech w ramach DTM Trophy.
Toyota Gazoo Racing poinformowała, że przez pierwszy rok do klientów na całym świecie trafiło ponad 20 egzemplarzy modelu GR Supra GT4. Najwcześniej wyścigówkę mogli sprawdzić kierowcy z Europy, bo tu sprzedaż rozpoczęła się w marcu 2020 r. Od sierpnia samochód można było zamawiać w krajach Ameryki Północnej, a w październiku wystartowała sprzedaż i dostawy dla zespołów z Azji oraz na rynek japoński.
W sezonie 2021 spodziewanych jest przynajmniej siedem aut w europejskich seriach. Do pięciu egzemplarzy, które do tej pory rywalizowały w barwach zespołów z Niemiec, Francji i Wielkiej Brytanii, dojadą jeszcze na pewno dwa auta z Włoch. W Japonii jest już siedem egzemplarzy GR Supry GT4, a pięć aut trafiło do krajów Ameryki Północnej. Wiadomo, że trzy auta ma kanadyjski zespół AIM Autosport, a Riley Motorsports obsługuje jeden egzemplarz, startujący w barwach Toyota Gazoo Racing Latin America w cyklu IMSA Michelin Pilot Challenge. W debiucie podczas styczniowego 4-godzinnego wyścigu na torze Daytona auto dojechało na siódmej lokacie w stawce liczącej ponad 40 aut.
Toyota wspiera kierowców przesiadających się do GR Supry. Europejscy zawodnicy mogli wziąć udział w Gazoo Racing Trophy, czyli wyjątkowym pucharze z pulą nagród wynoszącą 55 tys. euro. Specyfika tej rywalizacji polega na tym, że kierowcy nie ścigają się ze sobą bezpośrednio na torze - w tabeli na punkty przeliczane są wyniki z ich macierzystych serii wyścigowych i na tej podstawie tworzona jest klasyfikacja generalna, a potem dzielona pula nagród. W USA przygotowano system premii pieniężnych za wyniki osiągane przez zawodników w ramach SRO Pirelli GT4 America, który będzie nagradzał trzech najlepszych zawodników z każdej rundy, a także przygotowano nagrody na koniec sezonu./oprac. ns/
Zobacz podobne artykuły:
HySE-X2 - Wodorowy buggy w Rajdzie Dakar
Warsztat / Technika
2025.01.11
Najczęściej wyszukiwana marka motoryzacyjna...
Wiadomości / News
2025.01.08
Rusza Rajd Dakar 2025
Wiadomości / Moto sport
2025.01.03
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu aut elektrycznych
Wiadomości / Gorące tematy
2025.01.13
Porsche GT3, którego nikt nie kupuje
Wiadomości / News
2025.01.12
HySE-X2 - Wodorowy buggy w Rajdzie Dakar
Warsztat / Technika
2025.01.11