Polestar 1 zaliczył pierwszy test zderzeniowy
Polestar przeprowadził pierwszą próbę z całej serii testów zderzeniowych w ramach programu Polestar 1.
Próba ta była pierwszym testem wytrzymałości polimerowego nadwozia wzmacnianego włóknem węglowym w prawdziwej próbie zderzeniowej w wykonaniu Volvo Car Group.
„Ten crash test naprawdę nas emocjonował. Pierwsza próba zderzeniowa Polestar 1 była czymś w rodzaju badania nieznanych ziem” – powiedział Thomas Ingenlath, Chief Executive Officer Polestar. – „To był krytyczny punkt eksperymentalny w procesie opracowywania Polestar 1. Musieliśmy wiedzieć na pewno, że pomysły i obliczenia związane z konstruowaniem tego auta były prawidłowe – i okazały się prawidłowe.”
W przeciwieństwie do stalowego nadwozia, gdzie odkształcanie (wyginanie, zgniatanie) wspiera w zintegrowanych strefach kontrolowanego zgniotu redukcję energii uderzenia, która dociera do pasażerów, włókna węglowe rozprasza energię przez pękanie i rozpad. Znaczenie miał sposób, w jaki karbonowe nadwozie zareagowało na ekstremalne siły związane ze zderzeniem. Inżynierowie skupili się także na tym, w jaki sposób szkielet, struktura stalowa auta oraz karbon, który ją wzmacnia, poradziły sobie z tymi siłami. Weryfikacyjny prototyp Polestar 1, element pierwszej serii konstrukcyjnej Polestar 1, zderzono ze stacjonarną przeszkodą z prędkością 56 km/h, symulując kolizję czołową.
Większość energii została zaabsorbowana przez struktury zderzeniowe samochodu, a pozostała jej część zminimalizowana przez panele karbonowego nadwozia i przeniesiona na strukturę karoserii, która pozostała sztywna i po próbie zderzeniowej nie wykazywała oznak wygięcia czy utraty strukturalnej geometrii. Zef van der Putten, odpowiedzialny za włókna węglowe w Polestar, powiedział: „Wyniki pierwszej próby pozwalają pozytywnie ocenić decyzję zbudowania nadwozia Polestar 1 z karbonu. Potwierdzają one, że karbon wspiera najwyższe standardy bezpieczeństwa. To przykład działania Polestara w roli awangardy opracowywania nowych technologii w Volvo Car Group.”
Próbę zderzeniową przeprowadzono w Volvo Cars Safety Centre w Goeteborgu, w Szwecji, gdzie wykonuje się testy zderzeniowe samochodów i innych pojazdów w symulacjach prawdziwych warunków./ns/
Foto: Volvo
Zobacz podobne artykuły:
Alfa Romeo - nazwa Milano już była
Wiadomości / News
2024.04.24
VW R – oddzielną marką?
Wiadomości / News
2024.04.21
Smart Concept #5 - zapowiedź
Wiadomości / News
2024.04.20
Alfa Romeo - nazwa Milano już była
Wiadomości / News
2024.04.24
Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski
Wiadomości / Gorące tematy
2024.04.23
Im większy luksus, tym większe… ryzyko!
Używane
2024.04.22