Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Polak w czołówce Toyota Gazoo Racing Trophy
kalendarz 30/08 2019

Polak w czołówce Toyota Gazoo Racing Trophy

Moto sport / Toyota

Maciej Dreszer zajmuje piąte miejsce w Toyota Gazoo Racing Trophy na półmetku sezonu.

W pucharze dla kierowców wyścigowych i rajdowych Toyot GT86 pula nagród wynosi 80 tys. euro. To już drugi, od kiedy w Europie organizowany jest Toyota Gazoo Racing Trophy - puchar dla posiadaczy Toyot GT86 wyprodukowanych przez TMG, czyli odmian wyścigowych CS-V3 i CS-Cup oraz auta w specyfikacji rajdowej CS-R3.

“Jazda na limicie Toyotą GT86 sprawia wiele radości i możesz to robić bez przerwy, a samochód jest niezawodny.” - mówi Maciej Dreszer, który startuje Toyotą GT86 CS-V3.

“To świetny samochód na początek startów w wyścigach GT. Nie ma drugiego, w którym tak dobrze można nauczyć się podstaw. To niezawodna maszyna, którą świetnie się prowadzi.” - przekonuje Adam Lengley, węgierski kierowca wyścigowy.

Toyota Gazoo Racing Trophy to ciekawa formuła walki o trofea. Po pierwsze, o nagrodę główną rywalizują zarówno kierowcy wyścigowi, jak i rajdowi. Zawodnicy rzadko kiedy mierzą się między sobą, bo wspólne wyścigi nie są organizowane. Punkty do pucharu zbiera się startując w różnych seriach wyścigowych w Europie - lokalnych lub międzynarodowych oraz w rajdach.

“Puchar jest bardzo ciekawy. Toyota wspiera swoich klientów i motywuje do ścigania, a do tego możesz rywalizować, gdzie masz na to ochotę. Punkty zbierasz za każdy start.” - dodaje Lengley.

Żeby zagwarantować w miarę sprawiedliwy podział punktów pod uwagę brana jest konkurencyjność danego rajdu bądź wyścigu (liczba aut w klasie) i poziom trudności danej rywalizacji. Najwięcej można zyskać startując w długich rajdach (powyżej 200 km odcinków specjalnych) oraz w wyścigach długodystansowych (np. 24h Nurburgring, VLN), w których startuje ponad pięć aut w klasie. Ale starty w FIA-CEZ, czy WSMP też są opłacalne, o czym świadczy wysokie miejsce Macieja Dreszera w klasyfikacji generalnej cyklu. Do klasyfikacji końcowej brane są punkty z 10 najlepszych startów w sezonie, który w pucharze kończy się 30 listopada.

“Podoba mi się formuła tego pucharu. Mogę walczyć o zwycięstwa w WSMP i jednocześnie zbierać punkty w Toyota Gazoo Racing Trophy. Poza tym, organizacja jest świetna, a pula nagród bardzo atrakcyjna.” - mówi Dreszer.

W puli nagród pucharu jest  80 tys. euro, które rozdzieli między siebie czołowa piątka. 30 tys. euro dostanie zwycięzca, 20 tys. euro przeznaczono dla zawodnika z drugiego miejsca, 15 tys. otrzyma kierowca numer trzy, a kolejne dwie lokaty to odpowiednio 10 tys. i 5 tys. euro.

Foto: Grzegorz Kozera


Tagi:
Toyota Gazoo Racing Trophy, Toyota, Toyota GT86, Toyota GT86 CS-V3, Toyota GT86 CS-Cu, Toyota GT86 CS-R3, Maciej Dreszer, Adam Lengley

Zobacz podobne artykuły:

Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji
kalendarz 22/04 2024

Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji

Wiadomości / Moto sport

2024.04.22

Sébastien Ogier wygrał Rajd Chorwacji.
 Druga runda WEC 2024
kalendarz 20/04 2024

Druga runda WEC 2024

Wiadomości / Moto sport

2024.04.20

Na nowym dla serii włoskim torze Imola odbędzie się druga runda sezonu Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC).
Elfyn Evans powtórzy sukces w Chorwacji?
kalendarz 19/04 2024

Elfyn Evans powtórzy sukces w Chorwacji?

Wiadomości / Moto sport

2024.04.19

Zespół Toyoty będzie bronił prowadzenia w kategorii producentów podczas Rajdu Chorwacji.
Najnowsze artykuły:
 Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.23

Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut.
 Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Używane

2024.04.22

Spośród 20 samochodów ze zmanipulowaną historią serwisową lub cofniętym licznikiem, aż 14 należy właśnie do klasy wyższej.
 VW R – oddzielną marką?

VW R – oddzielną marką?

Wiadomości / News

2024.04.21

Dział R otrzyma własny pawilon w centrum wystawowym Autostadt w Wolfsburgu.