Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Polak w czołówce Toyota Gazoo Racing Trophy
kalendarz 30/08 2019

Polak w czołówce Toyota Gazoo Racing Trophy

Moto sport / Toyota

Maciej Dreszer zajmuje piąte miejsce w Toyota Gazoo Racing Trophy na półmetku sezonu.

W pucharze dla kierowców wyścigowych i rajdowych Toyot GT86 pula nagród wynosi 80 tys. euro. To już drugi, od kiedy w Europie organizowany jest Toyota Gazoo Racing Trophy - puchar dla posiadaczy Toyot GT86 wyprodukowanych przez TMG, czyli odmian wyścigowych CS-V3 i CS-Cup oraz auta w specyfikacji rajdowej CS-R3.

“Jazda na limicie Toyotą GT86 sprawia wiele radości i możesz to robić bez przerwy, a samochód jest niezawodny.” - mówi Maciej Dreszer, który startuje Toyotą GT86 CS-V3.

“To świetny samochód na początek startów w wyścigach GT. Nie ma drugiego, w którym tak dobrze można nauczyć się podstaw. To niezawodna maszyna, którą świetnie się prowadzi.” - przekonuje Adam Lengley, węgierski kierowca wyścigowy.

Toyota Gazoo Racing Trophy to ciekawa formuła walki o trofea. Po pierwsze, o nagrodę główną rywalizują zarówno kierowcy wyścigowi, jak i rajdowi. Zawodnicy rzadko kiedy mierzą się między sobą, bo wspólne wyścigi nie są organizowane. Punkty do pucharu zbiera się startując w różnych seriach wyścigowych w Europie - lokalnych lub międzynarodowych oraz w rajdach.

“Puchar jest bardzo ciekawy. Toyota wspiera swoich klientów i motywuje do ścigania, a do tego możesz rywalizować, gdzie masz na to ochotę. Punkty zbierasz za każdy start.” - dodaje Lengley.

Żeby zagwarantować w miarę sprawiedliwy podział punktów pod uwagę brana jest konkurencyjność danego rajdu bądź wyścigu (liczba aut w klasie) i poziom trudności danej rywalizacji. Najwięcej można zyskać startując w długich rajdach (powyżej 200 km odcinków specjalnych) oraz w wyścigach długodystansowych (np. 24h Nurburgring, VLN), w których startuje ponad pięć aut w klasie. Ale starty w FIA-CEZ, czy WSMP też są opłacalne, o czym świadczy wysokie miejsce Macieja Dreszera w klasyfikacji generalnej cyklu. Do klasyfikacji końcowej brane są punkty z 10 najlepszych startów w sezonie, który w pucharze kończy się 30 listopada.

“Podoba mi się formuła tego pucharu. Mogę walczyć o zwycięstwa w WSMP i jednocześnie zbierać punkty w Toyota Gazoo Racing Trophy. Poza tym, organizacja jest świetna, a pula nagród bardzo atrakcyjna.” - mówi Dreszer.

W puli nagród pucharu jest  80 tys. euro, które rozdzieli między siebie czołowa piątka. 30 tys. euro dostanie zwycięzca, 20 tys. euro przeznaczono dla zawodnika z drugiego miejsca, 15 tys. otrzyma kierowca numer trzy, a kolejne dwie lokaty to odpowiednio 10 tys. i 5 tys. euro.

Foto: Grzegorz Kozera


Tagi:
Toyota Gazoo Racing Trophy, Toyota, Toyota GT86, Toyota GT86 CS-V3, Toyota GT86 CS-Cu, Toyota GT86 CS-R3, Maciej Dreszer, Adam Lengley

Zobacz podobne artykuły:

HySE-X2 - Wodorowy buggy w Rajdzie Dakar
kalendarz 11/01 2025

HySE-X2 - Wodorowy buggy w Rajdzie Dakar

Warsztat / Technika

2025.01.11

Pojazd ten ma pokazać jak wydajne mogą być napędy alternatywne w ekstremalnych warunkach.
Najczęściej wyszukiwana marka motoryzacyjna...
kalendarz 08/01 2025

Najczęściej wyszukiwana marka motoryzacyjna...

Wiadomości / News

2025.01.08

Ranking tworzony jest od 2018 r, a szczegółowe dane dotyczą 155 państw.
Rusza Rajd Dakar 2025
kalendarz 03/01 2025

Rusza Rajd Dakar 2025

Wiadomości / Moto sport

2025.01.03

Dakar 2025 rozpocznie rywalizację w Mistrzostwach Świata FIA w Rajdach Terenowych (W2RC).
Najnowsze artykuły:
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu aut elektrycznych

Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu aut elektrycznych

Wiadomości / Gorące tematy

2025.01.13

W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów.
Porsche GT3, którego nikt nie kupuje

Porsche GT3, którego nikt nie kupuje

Wiadomości / News

2025.01.12

Samochód wyróżnia się grafiką będącą dziełem artysty Richarda Orlinskiego, ale...
HySE-X2 - Wodorowy buggy w Rajdzie Dakar

HySE-X2 - Wodorowy buggy w Rajdzie Dakar

Warsztat / Technika

2025.01.11

Pojazd ten ma pokazać jak wydajne mogą być napędy alternatywne w ekstremalnych warunkach.