Podwójne podium Hondy na Hungaroringu
Podczas rundy Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych WTCC FIA, rozgrywanej na torze Hungaroring nie brakowało emocji.
Pierwszy wyścig wygrał Yvan Muller w Citroënie C-Elysée, a w drugim triumfował Gianni Morbidelli za kierownicą Chevroleta Cruze. W obydwu wyścigach, podium uzupełnił Tiago Monteiro, reprezentujący zespół Hondy. Honda Civic Gabriele Tarquini’ego uplasowała się odpowiednio na czwartym i siódmym miejscu, a Mehdi Bennani zakończył rywalizację w pierwszym wyścigu na piątej pozycji. Z kolei lokalny gwiazdor Norbert Michelisz nagrodził rzesze swoich fanów zgromadzonych na trybunach doskonałym startem oraz szóstą i dziewiątą lokatą.
Jak powiedział Tiago: „Mój samochód został świetnie wyważony. Na pierwszych okrążeniach chciałem wyprzedzić Lopeza, a gdy na niego naciskałem, popełniał błędy, więc liczyłem wtedy na swoją szansę. Jednakże po przejechaniu kilku kolejnych okrążeń, postawiłem na walkę w drugim wyścigu.”
Norbert Michelisz port popisał się dobrym startem w pierwszym wyścigu, przedostając się z dwunastego na szóste miejsce, jeszcze przed dotarciem do trzeciego zakrętu. Młody Węgier przejechał cały dystans w kontrolowany sposób, utrzymując się przez wszystkie 14 okrążeń za innymi Hondami Civic, z Tiago na trzecim, Tarquinim na czwartym i Bennanim na piątym miejscu.
„Musiałem mocno skoncentrować się na starcie, ponieważ z powodu wczorajszych problemów zająłem bardzo niekorzystną pozycję startową. Zawsze daję z siebie wszystko, a dziś udało mi się doskonale ruszyć do wyścigu”, powiedział Norbert. „Później musiałem tylko utrzymywać odpowiedni dystans dzielący mnie od Loeba i nie popełniać żadnych błędów.”
Dla Bennani’ego piąta pozycja w pierwszym wyścigu była dobrym rezultatem, jednak problemy z turbosprężarką nie pozwoliły temu zawodnikowi uczestniczyć w drugim wyścigu. „Początkowo nie wszystko szło po mojej myśli, ale starałem się jechać płynnie, aby nie mieć problemów w dalszej rywalizacji. Po zakończeniu pierwszego wyścigu zauważyliśmy dym wydobywający się z rury wydechowej mojej Hondy, a po zbadaniu przyczyny, inżynierowie uznali, że nie mogę ponownie wystartować. Byłem trochę rozczarowany, ale w przyszły weekend czeka nas kolejna runda na Słowacji. ”
W kolejnym wyścigu Tiago Monteiro ponownie zaliczył dobry start, już na pierwszym zakręcie przedostając się na drugą pozycję, za Morbidelliego. Przez wszystkie 14 okrążeń walka była zaciekła. Odległość pomiędzy samochodami rywali nigdy nie była większa, niż pół sekundy, czyli zaledwie kilka metrów. Tymczasem Gabriele i Norbert utknęli w poruszającej się z dużą prędkością w grupie aut, musieli zadowolić się odpowiednio 7 i 9 pozycją. Na trzy zakręty przed metą, Portugalczyk wykonał śmiały manewr, aby przedostać się na wewnętrzną stronę toru, jednak obydwa samochody wytraciły prędkość i niemal zostały wyprzedzone przez zawodnika zajmującego trzecią pozycję. Ostatecznie dwaj pierwsi kierowcy przekroczyli linię mety w odstępie zaledwie trzech dziesiątych sekundy.
„Jestem bardzo zadowolony z wyniku uzyskanego w ten weekend. Nasza ciężka praca w końcu daje wymierne efekty. W drugim wyścigu utrzymywałem dobre tempo, ale duża prędkość nie zawsze pozwala na przeprowadzenie skutecznego manewru wyprzedzania. W każdym wyścigu będziemy dawali z siebie wszystko, dlatego liczę na dobre rezultaty na Słowacji”, powiedział Tiago.
„To bardzo pozytywny weekend dla całego zespołu”, przyznał Daisuke Horiuchi, lider projektu ds. jednostki napędowej WTCC przy dziale badawczo-rozwojowym Hondy. „Osiągi naszych samochodów są coraz lepsze, a za sprawą kolejnych testów nadal będziemy pracowali nad ich poprawą. ”
Wyniki:
Wyścig 1: 1 Yvan Muller, Citroën C-Elysée WTCC 14 okrążeń; 2. José-Maria Lopez, Citroën C-Elysée WTCC 1.282; 3. Tiago Monteiro, Honda Civic WTCC 8.961; 4. Gabriele Tarquini, Honda Civic WTCC 13.980; 5. Mehdi Bennani, Honda Civic WTCC 14.747; 6. Norbert Michelisz, Honda Civic WTCC 16.672; 7. Sébastien Loeb, Citroën C-Elysée WTCC 17.475; 8. Tom Coronel, Chevrolet RML Cruze TC1 22.863; 9. Gianni Morbidelli, Chevrolet RML Cruze TC1 27.891; 10. Hugo Valente, Chevrolet RML Cruze TC1 36.287, itd.
Wyścig 2: 1. Gianni Morbidelli, Chevrolet RML Cruze TC1, 14 okrążeń; 2. Tiago Monteiro, Honda Civic WTCC 0.350; 3. Hugo Valente, Chevrolet RML Cruze TC1 1.206; 4. Tom Coronel, Chevrolet RML Cruze TC1 5.104; 5. Yvan Muller, Citroën C-Elysée WTCC 5.435; 6. José-Maria Lopez, Citroën C-Elysée WTCC 5.605; 7. Tom Chilton, Chevrolet RML Cruze TC1 6.306; 8. Gabriele Tarquini, Honda Civic WTCC 7.828; 9. Sébastien Loeb, Citroën C-Elysée WTCC 8.308; 10. Norbert Michelisz, Honda Civic WTCC, 8.842
Klasyfikacja kierowców: 1. José Maria Lopez (ARG) 115 ; 2. Yvan Muller (FR) 105; 3. Sébastien Loeb (FR) 84 ; 4. Tiago Monteiro (PRT) 65; 5. Gabriele Tarquini (I) 48; 6. Hugo Valente (F) 47; 7. Gianni Morbidelli (I) 37; 8. Tom Chilton (GB) 36; 9. Mehdi Bennani (MAR) 26 ; 10. Norbert Michelisz (HUN) 23; 11. Tom Coronel (NL) 16.
Klasyfikacja konstruktorów: 1. Citroën 271 ; 2. Honda 172 ; 3. Łada 112
Zobacz podobne artykuły:
Fotele powodujące... raka
Wiadomości / News
2024.05.12
Nowa Klasa G zelektryzowała Los Angeles
Wiadomości / Wydarzenia
2024.05.11
BMW na Festiwalu Filmowym w Cannes
Wiadomości / News
2024.05.11
Tak oszukują nieuczciwi sprzedawcy
Używane
2024.05.13
Skoda Enyaq RS Race - Torowa ewolucja SUV-a
Prezentacje / Concept Cars
2024.05.13
Ford Mustang w popkulturze
Wiadomości / Ciekawostki
2024.05.12