Poczta Polska testuje elektryczne rowery i skutery dla listonoszy
W ramach projektu „Elektromobilność” pocztowcy sprawdzą w terenie Skuter Cargo oraz rower firmy Zasada Bikes.
Poczta Polska już testowała elektryczne skutery i rowery. Uwagi na temat ich sprawności w terenie zgłosiła producentom. Wprowadzono modyfikacje i ulepszone modele trafiły do pracowników Poczty. W tym tygodniu natomiast ruszają w Gliwicach i Raszynie kolejne testy.
Firma „Jeden Ślad” przekazała do placówki pocztowej w Raszynie Skuter Cargo o mocy 2000 W, który na jednym ładowaniu może przejechać do 80 km. Skuter może rozpędzić się maksymalne do 45 km/h. Jego maksymalna ładowność wynosi 220 kg. Po przeprowadzeniu od 14 listopada 2017 r. do 31 marca 2018 r. pilotażu w ramach programu akceleracyjnego „GammaRebels powered by Poczta Polska” dokonano zmian parametrów technicznych skutera. Zmodyfikowano kufer zwiększając jego ładowność o 60 kg, zamontowano większe koła oraz inaczej rozłożono środek ciężkości pojazdu.
Do dwóch placówek w Gliwicach trafiły rowery firmy Zasada Bikes, których parametry także zostały zmienione w wyniku uwag pocztowców. Przekazane rowery to specjalnie zaprojektowany model Nuntius 1.0 zasilany baterią Precursor. Możliwy zasięg pojazdu na jednym ładowaniu to nawet 150 km, a uzależniony jest m.in. od wagi rowerzysty, pokonywanej trasy, liczby przewożonych przesyłek, a także od pojemności baterii, co pokazuje jak ważnym elementem całego systemu jest właśnie litowo-jonowy akumulator. Rowery są zasilane bateriami firmy BMZ Poland, która od pięciu lat dostarcza rozwiązania największym dostawcom usług pocztowych Europy Zachodniej. Maksymalna ładowność roweru to 80 kg.
Testowane w Gliwicach i Raszynie pojazdy elektryczne przeznaczone są do przewozu listów i mniejszych paczek, mają ułatwić pracę listonoszy.
Poczta Polska w ramach realizowanego programu „Elektromobilność” przeprowadziła w 2018 r. testy pojazdów elektrycznych do 800 kg ładowności. Brało w nich udział 15 pojazdów kilku producentów: Citroen Berlingo, Melex 381, 382 i 391, Nissan e-NV200, Peugeot Partner, Renault Kangoo, Zeppelin Goupil G4 i G5, a także Komel – konwertyk Instytutu Napędów i Maszyn Elektrycznych. Z kolei w październiku ubiegłego roku spółka przetestowała 15 pojazdów elektrycznych, które mają usprawnić pracę listonoszy i kurierów. Spółka planuje rozpocząć wkrótce testy pojazdów powyżej 800 kg.
źródło: Poczta Polska
Zobacz podobne artykuły:
Porsche GT3, którego nikt nie kupuje
Wiadomości / News
2025.01.12
Zwycięzca konkursu Car of the Year 2025
Wiadomości / News
2025.01.10
Najczęściej wyszukiwana marka motoryzacyjna...
Wiadomości / News
2025.01.08
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu aut elektrycznych
Wiadomości / Gorące tematy
2025.01.13
Porsche GT3, którego nikt nie kupuje
Wiadomości / News
2025.01.12
HySE-X2 - Wodorowy buggy w Rajdzie Dakar
Warsztat / Technika
2025.01.11