Poczta Polska testuje elektryczne pojazdy

Listonosze testują łącznie 15 pojazdów, w tym skutery, małe auta i rowery.
Jest to kolejny etap przygotowań operatora wyznaczonego do wejścia w życie regulacji wynikających z ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Wiosną rozpoczęły się największe w Polsce testy samochodów elektrycznych, w przyszłym roku rozpocznie się pozyskanie elektromobilnych aut.
Listonosze Łodzi, Warszawy, Tomaszowa Mazowieckiego, Konstantynowa Łódzkiego, Raszyna, Nowego Dworu Mazowieckiego, Piastowa, Radomia oraz Pabianic wezmą udział w organizowanych przez Pocztę Polską testach pojazdów elektrycznych.
Do udziału w testach pojazdów elektrycznych Poczta Polska wybrała szeroki wariant konstrukcji i rozwiązań pozyskanych od 8 producentów i dystrybutorów. W sumie przetestowanych zostanie 15 pojazdów, wśród nich znajdują się:
skutery:
iTango, Goodyear Ego2, (użyczający Tomasz Wrzosek Tomax)
Askoll eSpro45(użyczający VELOMOTORS Sp. z o.o.)
Vectrix VX-2 (użyczający M.P. Tech Sp. z o.o.)
Romet Ecodelivery (użyczający Arkus & Romet Group Sp z o.o.)
Ligier Pulse 3 (użyczający Automicro Sp z o.o.)
małe pojazdy:
SAM (użyczający S.A.M. Polska Sp. z o.o.)
Romet 6E (użyczający Arkus & Romet Group Sp z o.o.)
Eidola City, Eidola Cargo (użyczający APP Sp. z o.o.)
rowery:
Romet ERT 100 M i D (użyczający Arkus & Romet Group Sp z o.o.)
Maxim MC 010 (użyczający Biuro Ekonomiczno-Handlowe Jan Zasada Sp. z o.o.)
Pojazdy elektryczne mają ułatwić pracę listonoszy. Testowane obecnie pojazdy posłużą w szczególności do przewozu listów i mniejszych przesyłek paczkowych z zachowaniem bezpieczeństwa oraz wszelkich norm przewozu.
- Poczta Polska prowadzi projekt „Elektromobilność”, by jak najlepiej być przygotowanym do wprowadzenia „Stref Czystego Transportu”. Liczymy nie tylko na oszczędności, ale także na to, że spółka będzie postrzegana jako dbająca o lokalne społeczności i zainteresowana pozytywnym wpływem na środowisko poprzez ograniczenie zanieczyszczenia powietrza – mówi członek Zarządu Poczty Polskiej Grzegorz Kurdziel – Jednocześnie bardzo zależy nam na poprawie komfortu pracy pocztowców, dlatego testujemy użyteczność pojazdów w codziennej pracy listonoszy i kurierów – dodaje Grzegorz Kurdziel.
Przypomnijmy, że w kwietniu rozpoczęły się testy pojazdów elektrycznych do 800 kg ładowności. Brało w nich udział 15 pojazdów kilku producentów: Citroen Berlingo, Melex 381, 382 i 391, Nissan e-NV200, Peugeot Partner, Renault Kangoo, Zeppelin Goupil G4 i G5, a także Komel – konwertyk Instytutu Napędów i Maszyn Elektrycznych. Testy to był swoisty „poligon doświadczalny” dla kierowców i pracowników obsługi technicznej i ładowania, jak również producentów. Ogółem podczas testów pocztowcy przejechali ponad 21 000 km w ciągu 785 dni. Poczta Polska testowała również stacje ładowania.
- Dzięki testom sprawdziliśmy, które pojazdy elektryczne o ładowności do 800 kg i jakie ich parametry techniczno-użytkowe są szczególnie przydatne w działalności operacyjnej naszej firmy. W przyszłym roku rozpoczniemy pozyskiwanie elektrycznych aut. Pierwsze pojazdy, które mają znaleźć się we flocie Poczty Polskiej będą o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t – zapowiada Paweł Skoworotko, członek zarządu Poczty Polskiej odpowiedzialny za logistykę i infrastrukturę.
źródło: Poczta Polska
Zobacz podobne artykuły:
Renault Twingo E-TECH Electric
Wiadomości / News
2025.11.06
Suzuki z dłuższą gwarancją
Wiadomości / News
2025.11.04
Fiat Tipo - Jednak...
Wiadomości / News
2025.11.03
Skoda Scala 1.0 TSI 115 KM DSG Selection – Silnik bez wad
Testy / Testy
2025.11.08
Volkswagen ID.3 Pro S – czyli sposób Volkswagena na elektryczność
Testy / Testy
2025.11.07
Testy Kucharczyka serii Indy NXT
Wiadomości / Moto sport
2025.11.06