Początek seryjnej produkcji VW ID.4
Światowa premiera ID.4 odbędzie się pod koniec września, a debiut w polskich salonach planowany jest w przyszłym roku.
Powiększa się rodzina modeli ID. – w Zwickau właśnie ruszyła seryjna produkcja ID.4, pierwszego SUV-a VW wyposażonego wyłącznie w elektryczny napęd. Z powodu pandemii uroczystość inauguracji odbyła się w Internecie. Nie zabrakło jednak ważnych gości – oprócz szefa marki Ralfa Brandstättera oraz członka zarządu ds. elektromobilności Thomasa Ulbricha był wśród nich również premier rządu Saksonii Michael Kretschmer (CDU). ID.4, podobnie jak ID.3, jest produkowany i dostarczany klientom jako auto neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla.
- ID.4 jest jednak nie tylko pierwszym elektrycznym SUV-em Volkswagena – stwierdził szef marki podczas rozpoczęcia seryjnej produkcji ID.4. - Będzie też pierwszym globalnym autem produkowanym i sprzedawanym nie tylko w Europie, lecz również w Chinach i USA.
- Jeszcze w tym roku produkcja ID.4 rozpocznie się w Chinach, a w 2022 r. także w Ameryce Północnej. ID.4 jest wyposażony w najnowocześniejsze rozwiązania techniczne, jego środek ciężkości znajduje się nisko, samo auto wyróżnia się zaś znakomitą dynamiką jazdy. Do tego dochodzi solidne przyspieszenie. To samochód, który po prostu sprawia kierowcy wiele przyjemności podczas jazdy – powiedział Ulbrich.
Modele ID. należą do całkowicie nowej rodziny aut VW wyposażonych wyłącznie w napęd elektryczny. Po ID.3 i ID.4 pojawią się kolejne hatchbacki i SUV-y, a także elektryczny VW Bus, czyli legendarny Bulli. Wszystkie skonstruowano na modułowej platformie MEB przeznaczonej do budowy aut elektrycznych. Samochody bazujące na tej platformie wyróżniają się dużym zasięgiem i przestronnym wnętrzem, mają cyfrowe funkcje, a ich akumulatory można zasilać w procesie tzw. szybkiego ładowania.
– ID.4 poszerza ofertę Volkswagena w zakresie aut elektrycznych w największym na świecie segmencie, czyli w klasie kompaktowych SUV-ów. Model ten będzie w przyszłości produkowany i sprzedawany w Chinach, USA i w Europie. Dzięki temu platforma MEB będzie wykorzystywana na wielką skalę na całym świecie tworząc ekonomiczną podstawą sukcesu rodziny ID. - powiedział CEO VW Ralf Brandstätter.
Dodajmy, że w Niemczech elektryczne VW będą produkowane w zakładach w Zwickau, Emden, Hanowerze, Zuffenhausen i w Dreźnie, a za granicą w Mlada Boleslav, Brukseli, Chattanooga, Foshan i w Anting.
Fabryka w Zwickau gra przy tym główną rolę w koncernie. Inwestycje wyniosły 1,2 mld euro a zakład został całkowicie przestawiony na produkcję samochodów elektrycznych. W 2021 r pierwszym pełnym roku produkcji, z taśm produkcyjnych zakładu w Zwickau zjedzie 300.000 elektrycznych aut – nie tylko marki VW./ns/
źródło: VW
Zobacz podobne artykuły:
VW ID.7 Pro S przekroczył deklarowany zasięg
Warsztat / Technika
2025.01.16
Porsche GT3, którego nikt nie kupuje
Wiadomości / News
2025.01.12
Volkswagen Polo świętuje 50 urodziny
Wiadomości / Ciekawostki
2025.01.10
Rajd Monte Carlo – przed startem
Wiadomości / Moto sport
2025.01.20
Na te produkty Trump może wprowadzić cła
Wiadomości / Gorące tematy
2025.01.20
Abarth i Tramarossa
Wiadomości / Wydarzenia
2025.01.19