Plany Skody
Do końca 2022 r. Skoda zaprezentuje dziesięć częściowo lub całkowicie zelektryfikowanych aut sygnowanych znakiem iV.
Jednym z głównych elementów strategii firmy jest wprowadzenie na rynek modeli elektrycznych i hybrydowych. Dodajmy, że w ubiegłym roku zadebiutowały pierwsze zelektryfikowane modele: Superb iV z napędem hybrydowym typu plug-in oraz w pełni elektryczny Citigoe iV. W tym roku ofertę poszerzy Octavia iV z napędem hybrydowym typu plug-in. Na ten rok zaplanowana jest także premiera modelu Enyaq iV, pierwszego elektrycznego SUV-a w ofercie marki, który stworzony został na modułowej platformie dla samochodów elektrycznych grupy VW.
Jak zapowiada producent, w tym roku pojawi się Octavia e-TEC, który opiera się na technologii miękkiej hybrydy. Tę wersję można nazwać „najmniejszą formą” e-mobilności. Technologia ta wykorzystuje akumulator 48 V o pojemności 0,6 kWh, umieszczony pod przednim fotelem pasażera. Silnik elektryczny pełni tu funkcję rozrusznika i alternatora. Efektem jest większa przyjemność z jazdy oraz redukcja zużycia paliwa do 0,4 l/100 km.
- Skoda rozwija się dynamicznie, a bardzo dobrym przykładem na to są modele sygnowane znakiem iV. Każdy, kto miał do tej pory możliwość usiąść za kierownicą jednego ze zelektryfikowanych modeli Skody, wie jakie emocje z jazdy towarzyszą temu doświadczeniu. Miałem okazję osobiście przetestować zarówno nową Skodę Octavia iV, jak i Skodę Octavia RS iV na torze Ehra-Lessien i mogę śmiało powiedzieć, że obie wersje dostarczają niezapomnianych emocji. Hybryda z napędem plug-in jest wystarczająco mocna, ale RS wznosi kierowcę na zupełnie nowy poziom jazdy. Sportowy charakter auta to nie tylko kwestia układu napędowego, ale także zastosowanych materiałów, wyglądu, kształtu i aerodynamiki. Poza sportowym charakterem, Octavia RS iV pozwala na przejechanie 60 km wyłącznie w trybie elektrycznym – komentuje Christian Strube, członek zarządu Skoda Auto ds. rozwoju technicznego.
W ramach największego programu inwestycji w dotychczasowej historii firmy, do 2021 r. Skoda przeznaczy łącznie 2 mld euro na rozwój modeli elektrycznych i tworzenie nowych rozwiązań.
- W przyszłości indywidualna mobilność przekroczy obszar produkcji samochodów. Dlatego pracujemy nad innymi rozwiązaniami dla naszych klientów, którzy samochód będą traktowali jako jedną z dostępnych mobilnych form transportu. – dodaje Christian Strube./ns/
źródło: Skoda
Zobacz podobne artykuły:
38-latka "zarobiła" 47 punktów karnych
Wiadomości / News
2024.12.12
Nowy Fiat 500 w 2032 r.
Wiadomości / News
2024.12.11
Porsche zredukuje liczbę salonów w Chinach
Wiadomości / News
2024.12.11
Toyota przed nowym sezonem WRC
Wiadomości / Moto sport
2024.12.12
SUV Mercedes-AMG wyjechał na drogi
Prezentacje / Nowości
2024.12.12
Nowy Fiat 500 w 2032 r.
Wiadomości / News
2024.12.11