Pierwszy minivan Lexusa
Podczas Shanghai Motor Show Lexus zaprezentował model LM – pierwszego minivana marki.
LM jest skrótem od słów Luxury Mover. Auto ma stylistkę spójną z innymi nowymi modelami Lexusa. Nadwozie zwraca uwagę dużym wlotem powietrza, ostro zarysowanymi przednimi i tylnymi światłami, przetłoczeniami na bokach i charakterystycznymi chromowanymi wstawkami. Minivan jest dostępny w dwóch wersjach kolorystycznych - z czarnym lakierem Black i białym White Pearl Crystal Shine. Auto mierzy 5040 mm długości, 1850 szerokości i 1945 wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 3000 mm.
Samochód występuje w dwóch wariantach - 4- i 7-osobowym. Przestrzeń kierowcy i pasażera od reszty przestrzeni oddziela przegroda, w którą wkomponowano 26-calowy ekran. Można z nim połączyć smartfon, laptopa, czy tablet lub wyświetlić na nim film zapisany na płycie DVD Blue-ray. W wariancie 4-osobowym z tyłu znalazły się dwa niezależne, wentylowane fotele z obszernymi podłokietnikami, wykonane z pianki uretanowej o małej gęstości, która ma zapewniać jak największy komfort.
Między fotelami znalazł się panel sterowania pozycją fotela, klimatyzacją, funkcją masażu, podgrzewaniem i systemem audio. Nie zabrakło oczywiście nagłośnienia wysokiej klasy marki Mark Levinson, pojemnej chłodziarki na napoje, czy miejsca do przechowywania parasolki. W wersji 7-osobowej z tyłu auta znajduje się dodatkowy rząd z trzema siedzeniami. Wnętrze wykończono wstawkami ze skóry, a także nowymi ornamentami Gin-Sui-Boku, inspirowanymi tradycyjną, japońską sztuką malowania tuszem.
Za komfort podróżowania pierwszym minivanem Lexusa odpowiada nie tylko wyposażenie, ale również ciekawe rozwiązania techniczne. Wnętrze wyciszają szyby wykonane ze specjalnego szkła, natomiast w zawieszeniu zastosowano nowe amortyzatory wyposażone w specjalny zawór pomocniczy, który zapewnia przepływ oleju w obu kierunkach przed dotarciem do głównego zaworu. To rozwiązanie, które zadebiutowało w nowym Lexusie ES.
Lexus LM będzie dostępny z dwiema jednostkami napędowymi – silnikiem benzynowym i układem hybrydowym. W wersji LM 350 pod maskę luksusowego minivana trafił benzynowy silnik V6 3.5, który napędza przednie koła. Odmiana LM 300h bazuje na układzie hybrydowym z 2.5-litrowym silnikiem R4, który pracuje w cyklu Atkinsona. Hybrydowego Lexusa LM wyposażono w napęd na wszystkie koła E-Four.
Pierwszego minivana w historii Lexusa zaprojektowano w Japonii, a jego sprzedaż ruszy w przyszłym roku. Auto będzie dostępne w Chinach i na wybranych azjatyckich rynkach, gdzie minivany cieszą się dużą popularnością./oprac. ns/
Foto: Lexus
Zobacz podobne artykuły:
Adapter i płyta winylowa od… Lamborghini
Wiadomości / News
2024.05.09
Toyota wesprze Igrzyska w Paryżu
Wiadomości / News
2024.05.05
BMW rezygnuje z litery „i”
Wiadomości / News
2024.05.04
Kajetanowicz wyrusza na Sardynię
Wiadomości / Moto sport
2024.05.10
Adapter i płyta winylowa od… Lamborghini
Wiadomości / News
2024.05.09
Od czerwca zacznie brakować w miastach taksówkarzy
Wiadomości / Gorące tematy
2024.05.06