Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Pierwsze podium Krisa Meeke w WRC
kalendarz 20/01 2014

Pierwsze podium Krisa Meeke w WRC

Wiadomości / Moto sport

Kris Meeke i jego pilot Paul Nagle po raz pierwszy w karierze stanęli na podium rajdu rangi WRC.

Na mecie tegorocznego Rajdu Monte Carlo dwa Citroëny DS3 WRC zajęły miejsca trzecie i czwarte. Mads Ostberg i Jonas Andersson ukończyli rajd na czwartym miejscu, startując DS3 WRC po raz pierwszy.

Podczas ostatniego, sobotniego etapu 82. Rajdu Monte Carlo zawodnicy mieli do pokonania tylko cztery odcinki specjalne. Po dwa przejazdy – dzienny, a następnie nocny – OS La Bollène Vésubie – Moulinet przez przełęcz Col de Turini oraz Sospel – Breil sur Roya.

Już pierwszy odcinek dnia, z ogromną ilością wody na trasie i grubą warstwą śniegu w górnej partii Col de Turini okazał się niezwykle trudny do przejechania. Kris Meeke i Mads Ostberg zajęli na nim odpowiednio trzecie i czwarte miejsce, zachowując zajmowane pozycje w klasyfikacji generalnej. Po zmroku dalsze, nasilające się opady śniegu skłoniły organizatorów do neutralizacji czasów drugiego przejazdu Col de Turini. Ostatni OS rajdu, nocny Power Stage, rozegrany w ulewnym deszczu i mgle, stał się dla Krisa Meeke okazją do zaliczenia dodatkowego punktu. Meeke, trzeci w nieoficjalnej jeszcze klasyfikacji generalnej, jest pierwszym kierowcą brytyjskim na podium Monte Carlo od sezonu 2003, kiedy to drugie miejsce zajęła załoga Colin McRae - Derek Ringer, również jadąca Citroënem. Mads Ostberg i Jonas Andersson mają za sobą udany debiut w Citroënie DS3 WRC, potwierdzony czwartym miejscem.

Na mecie powiedzieli:

Kris Meeke: „Jeszcze nigdy w żadnym rajdzie nie natrafiłem na tak trudne warunki. Było niewiarygodnie ciężko, ale osiągnęliśmy nasz cel. Za kierownicą Citroëna DS3 WRC czułem się bardzo dobrze. Monte Carlo zawsze jest rajdem skomplikowanym i pełnym zasadzek. Trasy nie można uważać za czysto asfaltową, ale nie jest to także rajd typowo śnieżny – to raczej po trochę wszystkiego. Jestem niezwykle szczęśliwy i wdzięczny tym wszystkim, którzy we mnie wierzyli. Jestem na podium i z wielką satysfakcją dziękuję za to całemu mojemu zespołowi”.

Mads Ostberg: „Nasze czwarte miejsce to dla nas małe zwycięstwo. Pragnę podziękować wspaniałemu zespołowi, który wspierał nas i pomógł osiągnąć ten wynik. Popełniliśmy szereg drobnych błędów, ale miało to miejsce podczas rywalizacji toczącej się w szczególnie trudnych warunkach. Wiem, że na niektórych oesach mogliśmy jechać nieco szybciej, wolałem jednak zwiększyć szanse dotarcia do mety i zachowania zajmowanej pozycji zamiast podejmowania być może nadmiernego ryzyka. Teraz zaś z niecierpliwością czekam na zbliżający się Rajd Szwecji!”

Yves Matton, Dyrektor Citroën Racing: „Widząc, jak trudne są warunki na trasie, a były one naprawdę ekstremalne, poleciłem obydwu naszym załogom fabrycznym, aby ograniczać ryzyko i przede wszystkim dotrzeć do mety. Zawodnicy okazali dużo rozsądku i atakowali tylko w chwilach, w których mogli sobie zaufać, unikając potencjalnie groźnych błędów. Zaliczone wyniki są obiecujące i motywujące dla całego zespołu. Przekonaliśmy się, jak szybki potrafi być Kris. Przez cały ten weekend demonstrował on również sportową dojrzałość i umiejętność utrzymywania wyniku do mety – ważną cechę kierowcy rajdowego w kontekście klasyfikacji całego sezonu. Mads nie jest kierowcą szczególnie dobrze czującym się na nawierzchniach asfaltowych, ale i on odniósł sukces: bardzo szybko nabrał wprawy i zaufania za kierownicą nowego dla siebie Citroëna DS3 WRC. Już od odcinka testowego mówił nam, że pierwszy start w Monte Carlo i jazda po zimowym asfalcie sprawiają mu przyjemność, a później, w prawdziwej walce, zaliczał czasy dobrze rokujące na dalszą część sezonu”.
 
Foto: Citroen

Zobacz podobne artykuły:

 Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych
kalendarz 01/05 2024

Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych

Wiadomości / News

2024.05.01

Uciekał bo chciał uniknąć konsekwencji.
Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi
kalendarz 29/04 2024

Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi

Wiadomości / Moto sport

2024.04.29

Hülkenberg pierwszym kierowcą zespołu Audi w drodze do startu w F1 w 2026 r.
 Ferrari F40 wartości ponad 3 mln dol. rozbite
kalendarz 29/04 2024

Ferrari F40 wartości ponad 3 mln dol. rozbite

Wiadomości / News

2024.04.29

Samochód miał pokonać 18 km na Motorworld ...
Najnowsze artykuły:
Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu

Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu

Wiadomości / Ciekawostki

2024.05.01

Lotus przygotował specjalną wersję modelu Evija przeznaczoną do jazdy po torze. Ten prototyp z napędem elektrycznym dołączył właśnie do grona najszybszych aut, które pojawiły się na torze Nürburgring.
Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi

Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi

Wiadomości / Moto sport

2024.04.29

Hülkenberg pierwszym kierowcą zespołu Audi w drodze do startu w F1 w 2026 r.
 Ferrari F40 wartości ponad 3 mln dol. rozbite

Ferrari F40 wartości ponad 3 mln dol. rozbite

Wiadomości / News

2024.04.29

Samochód miał pokonać 18 km na Motorworld ...