Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Pierwsza runda Pucharu Toru Modlin
kalendarz 19/03 2019

Pierwsza runda Pucharu Toru Modlin

Moto sport

W niedzielę, 18 marca na Torze Modlin pojawiło się blisko 80 kierowców, którzy stanęli do sportowej rywalizacji w pierwszej rundzie Pucharu Toru Modlin.

Startujący zmierzyli się z próbą znaną z zeszłorocznej Barbórki Warszawskiej, co pozwoliło porównać swoje czasy do takich asów kierowcy jak Kajetan Kajetanowicz, Tomasz Kuchar,  czy Mikołaj Marczyk.
Na mierzącej 4,2 kilometra próbie, którą zawodnicy pokonywali pięciokrotnie, najlepszy okazał się Arkadiusz Kubiak, który w swoim przednionapędowym Renault Megane zawstydził kierowców dysponujących czteronapędowymi pojazdami. Nie przyszło mu to jednak łatwo i na mecie drugiego Marcina Markowicza w Subaru Imprezie WRX pokonał o zaledwie 0,63 sekundy, co oznacza, że gdyby trasa stanowiła ponad 20-kilometrową prostą, obu kierowców dzieliłoby około 10 metrów. Trzeci ze stratą 9,81 sekundy był Jerzy Pyzel w Mitsubishi Lancerze Evo X 4Motors, a czołową piątkę uzupełnili Maciej Laskowski (+14,03) w Peugeocie 205 i Tomek Jurkun (+15,84) w Mitsubishi Lancerze.

Zwycięzca klasyfikacji generalnej okazał się również najlepszy w klasie dla aut z napędem na przednią oś. Drugi był Maciej Laskowski (+14,03), a trzeci Adam Sroka (+1:13,60) w Fordzie Fiesta ST. Ponad 14 sekund do podium zabrakło Sebastianowi Riderowi i Marcinowi Dziadoszowi w Hondzie Civic. W klasie zawodników, którzy dysponowali samochodami z napędem na tył, bezkonkurencyjny okazał się Arkadiusz Kołodziejczyk, który w swojej Maździe MX-5 o ponad pół minuty pokonał Marcina Kaspolewicza i Marka Milewskiego w BMW 323Ti oraz o ponad minutę Marcina Jaskulskiego w BMW 328is.

Wśród zawodników klasy Subaru&Evo czołową trójkę utworzyli kierowcy znajdujący się w czołowej piątce klasyfikacji generalnej. Marcin Markowicz pokonał Jerzego Puzela (+9,18) oraz Tomka Jurkuna (+15,21).

Klasa 5 padła łupem zwycięzcy imprezy Arkadiusza Kubiaka. Kierowca Renault Megane o ponad 40 sekund wyprzedził Marcina Gregorowicza w Fordzie Focusie RS i o ponad minutę Adama Srokę w Fordzie Fiesta ST. Zacięty bój o czwarte miejsce stoczyli Jacek Wiśniowski i Maciej Błażek, których ostatecznie na mecie dzieliła sekunda, a z czwartego i piątego miejsca mógł cieszyć się Mateusz Lisowski, który pilotował obu zawodników. Maciej Laskowski okazał się bezkonkurencyjny w klasie 4. Za kierownicą Peugeota 205 ze stratą ponad minuty sklasyfikowano Arkadiusza Kołodziejczyka w Maździe MX-5. 11,81 sekundy do drugiego miejsca stracił Sebastian Rider pilotowany przez Marcina Dziadosza.

Klasa 3 stała pod znakiem zaciętej walki pomiędzy Piotrem Głowackim w Hondzie Civic i Pawłem Kodą w Citroenie Saxo. Ostatecznie Honda była szybsza o 6,82 sekundy. Najniższy stopień podium wywalczyli Grzegorz Hryciuk i Sebastian Trzaska (+27,19) w Fordzie Fiesta. W klasie 2 podium utworzyli Mateusz Cierepski i Damian Cierepski, Maciej Janczak (+19,03) oraz Dominik Nowakowski i Dominika Jurka (+1:44,37). Wszyscy korzystali w Hondach Civic. W klasie 1 posiadacze Fiatów musieli pogodzić się z wyższością japońskiej marki i zwycięstwem Nissana Micry, którego prowadził Mateusz Szymański. 25,40 sekundy stracił Maciej Majdax, a 57,9 sekundy Paweł Korzeniowski.

Maciej Laskowski okazał się najlepszy w klasie historycznej, gdzie drugiego Łukasza Darskiego pilotowanego przez Roksanę Burdecką w Audi 90 Quattro pokonał o ponad trzy i pół minuty. W Pucharze Pań najlepsza okazała się Izabela Szymańska w Hondzie Civic. Najlepszym czasem na pojedynczej próbie popisał się Arkadiusz Kubiak w Renualt Megane.

Wyrównany bój w klasie Gość toczyli Kacper Terlikowski w Mitsubishi Lancerze i Arek Bałdyga w Subaru Imprezie. Na mecie lepszy okazał się kierowca "trzech diamentów", który zawodnika "plejad" pokonał o 3,30 sekundy. Najniższy stopień podium przypadł w udziale Przemysławowi Pieniążkowi w Renault Clio (+17,34).

Kolejna runda Pucharu Toru Modlin na zupełnie nowej trasie została zaplanowana na 19 maja. Impreza będzie stanowiła także drugą rundę Mini Maxa.

źródło: Tor Modlin


Tagi:
Pierwsza runda Pucharu Toru Modlin, Puchar Toru Modlin, Tor Modlin

Zobacz podobne artykuły:

Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi
kalendarz 29/04 2024

Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi

Wiadomości / Moto sport

2024.04.29

Hülkenberg pierwszym kierowcą zespołu Audi w drodze do startu w F1 w 2026 r.
Startuje sezon rajdowych MP
kalendarz 26/04 2024

Startuje sezon rajdowych MP

Wiadomości / Moto sport

2024.04.26

27 kwietnia rusza 69 sezon Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.
Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji
kalendarz 22/04 2024

Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji

Wiadomości / Moto sport

2024.04.22

Sébastien Ogier wygrał Rajd Chorwacji.
Najnowsze artykuły:
Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu

Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu

Wiadomości / Ciekawostki

2024.05.01

Lotus przygotował specjalną wersję modelu Evija przeznaczoną do jazdy po torze. Ten prototyp z napędem elektrycznym dołączył właśnie do grona najszybszych aut, które pojawiły się na torze Nürburgring.
 Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych

Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych

Wiadomości / News

2024.05.01

Uciekał bo chciał uniknąć konsekwencji.
Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi

Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi

Wiadomości / Moto sport

2024.04.29

Hülkenberg pierwszym kierowcą zespołu Audi w drodze do startu w F1 w 2026 r.