Peugeot wraca na rynek amerykański
Powrót francuskiej marki po 28 latach nieobecności.
Koncern PSA skupiający marki Peugeot, Citroen, DS i od niedawna Opel zamierza ponownie być obecny w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.
Zdaniem szefa koncernu, Carlosa Tavaresa, o powrocie zdecydował „silny wzrost" i rentowność marki Peugeot. W połowie roku zostaną ujawnione konkretne plany, choćby dotyczące modeli, jakie trafią na rynek amerykański.
Według informacji firmy, 15 stanów i cztery kanadyjskie prowincje zostały zakwalifikowane jako możliwe punkty wyjścia do sprzedaży. Tam właśnie są potencjalni klienci, gotowi kupić auta francuskiego koncernu. Kilka lat potrwa proces homologacji pojazdów przygotowanych z myślą o tamtejszym rynku.
Przypomnijmy, że Peugeot w 1991 r. zniknął z rynku amerykańskiego z powodu recesji, spadku sprzedaży i rosnących kosztów. W 1990 r. producent sprzedał tylko 4292 samochody, o prawie 80 proc. mniej niż w 1984 r./ns/
Zobacz podobne artykuły:
Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych
Wiadomości / News
2024.05.01
Ferrari F40 wartości ponad 3 mln dol. rozbite
Wiadomości / News
2024.04.29
Wicepremier Gawkowski stracił samochód
Wiadomości / News
2024.04.25
Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu
Wiadomości / Ciekawostki
2024.05.01
Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi
Wiadomości / Moto sport
2024.04.29
Ferrari F40 wartości ponad 3 mln dol. rozbite
Wiadomości / News
2024.04.29