Peugeot wraca na rynek amerykański
Powrót francuskiej marki po 28 latach nieobecności.
Koncern PSA skupiający marki Peugeot, Citroen, DS i od niedawna Opel zamierza ponownie być obecny w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.
Zdaniem szefa koncernu, Carlosa Tavaresa, o powrocie zdecydował „silny wzrost" i rentowność marki Peugeot. W połowie roku zostaną ujawnione konkretne plany, choćby dotyczące modeli, jakie trafią na rynek amerykański.
Według informacji firmy, 15 stanów i cztery kanadyjskie prowincje zostały zakwalifikowane jako możliwe punkty wyjścia do sprzedaży. Tam właśnie są potencjalni klienci, gotowi kupić auta francuskiego koncernu. Kilka lat potrwa proces homologacji pojazdów przygotowanych z myślą o tamtejszym rynku.
Przypomnijmy, że Peugeot w 1991 r. zniknął z rynku amerykańskiego z powodu recesji, spadku sprzedaży i rosnących kosztów. W 1990 r. producent sprzedał tylko 4292 samochody, o prawie 80 proc. mniej niż w 1984 r./ns/
Zobacz podobne artykuły:
Porsche GT3, którego nikt nie kupuje
Wiadomości / News
2025.01.12
Zwycięzca konkursu Car of the Year 2025
Wiadomości / News
2025.01.10
Najczęściej wyszukiwana marka motoryzacyjna...
Wiadomości / News
2025.01.08
Rajd Monte Carlo – przed startem
Wiadomości / Moto sport
2025.01.20
Na te produkty Trump może wprowadzić cła
Wiadomości / Gorące tematy
2025.01.20