Peugeot elektryfikuje
Peugeot ogłosił plany elektryfikacji całej swojej gamy w Europie w ciągu najbliższych czterech lat.
Jak podkreśla producent, elektryfikacja jest kluczowym punktem strategii marki. Nowy model 308 już w momencie debiutu rynkowego będzie dostępny w wersji hatchback i kombi, z dwoma napędami hybrydowymi typu plug-in. Dzięki tym nowościom, w tym roku poziom elektryfikacji gamy samochodów osobowych i dostawczych marki wyniesie 70 proc. W 2023 r. 85 proc. modeli Peugeota będzie zelektryfikowanych. Poziom 100 proc. zostanie osiągnięty w Europie w 2025 r.
Nowy Peugeot 308 Hybrid 225 e-EAT8 rozwija moc 225 KM dzięki połączeniu silnika 1.6 PureTech 180 KM z silnikiem elektrycznym 81 kW i 8-przełożeniową skrzynią biegów e-EAT8, z emisją CO2 od 26 g/km i zasięgiem do 59 km w trybie 100 proc. elektrycznym (zgodnie z protokołem WLTP, w trakcie homologacji), natomiast wersja HYBRID 180 e-EAT8 napędzana tym samym silnikiem ale o mocy 150 KM, współpracującym również z silnikiem elektrycznym 81 kW i skrzynią biegów e-EAT8 (zasięgiem do 60 km) w trybie 100 proc. elektrycznym. Ta sama konfiguracja będzie dostępna w nowej generacji Opla Astry oraz crossoverze DS 4.
Elektryfikacja gamy Peugeota rozpoczęła się trzy lata temu od wprowadzenia e-208. W ciągu tego czasu w 100 proc. elektryczne modele marki (e-208, e-2008, e-Traveller i e-Expert) oraz ładowane hybrydy (3008 i 508) zdobyły pozycję na rynku. Po pięciu pierwszych miesiącach 2021 r, Peugeot zajmuje drugie miejsce wśród producentów samochodów skierowanych do szerokiego grona odbiorców pod względem wielkości sprzedaży w Europie i trzecie miejsce jeśli chodzi o sprzedaż samochodów zelektryfikowanych. Peugeot e-208 i e-2008 zajmują w swoich segmentach BEV drugie miejsce i z miesiąca na miesiąc zwiększają udział w rynku. Obydwa modele powstały na tej samej platformie eCMP, która pozwoliła na opracowanie wielu pojazdów elektrycznych dla innych marek w ramach koncernu Stellantis, w tym Opla Corsa-e / Mokka-e, DS3 Crossback E-Tense oraz Citroena e-C4.
„Elektryfikacja jest kluczowym elementem naszej strategii « Power of Choice », zgodnie z którą klienci mają wybór napędu, konwencjonalnego lub zelektryfikowanego, najlepiej odpowiadającego ich potrzebom. Dobre wyniki sprzedaży naszych zelektryfikowanych modeli pokazują, że ta strategia przynosi w Europie owoce. Zastosujemy ją również na rynkach pozaeuropejskich, które dopiero rozpoczynają proces elektryfikacji. Wykorzystamy nasze zelektryfikowane modele, żeby się wyróżnić i pokazać się jako marka oferująca pełną gamę pomysłowych i wysokiej klasy samochodów. Niezależnie od rynku chcemy być motorem postępu” – powiedziała Linda Jackson, dyrektor generalna Peugeot.
Oznacza to, że jedynymi niezelektryfikowanymi modelami Peugeota będą wkrótce wycofane z produkcji modele – miejski 108, starzejący się sedan 301 oraz 7-miejscowy SUV 5008, który mógłby otrzymać te same hybrydowe układy napędowe typu plug-in z 3008/508 w najbliższej przyszłości./ns/
źródło: Peugeot
Zobacz podobne artykuły:
Nowy Fiat 500 w 2032 r.
Wiadomości / News
2024.12.11
Porsche zredukuje liczbę salonów w Chinach
Wiadomości / News
2024.12.11
Garaż Al Assada
Wiadomości / News
2024.12.10
Nowy Fiat 500 w 2032 r.
Wiadomości / News
2024.12.11
Porsche zredukuje liczbę salonów w Chinach
Wiadomości / News
2024.12.11
Na jakiej zasadzie działają dodatki ceramiczne do oleju?
Warsztat / Porady
2024.12.11