Peugeot 308 GT i 308 GTi ofiarami przepisów emisji CO2
Obydwa usportowione modele znikną z oferty jeszcze w tym roku.
Jak wynika z najnowszych informacji, Peugeot 308 GT i 308 GTi zostaną wycofane ze sprzedaży, co powinno pomóc francuskiemu producentowi w dostosowaniu się do najnowszych norm dotyczących emisji dwutlenku węgla.
Produkcja 308 GT, napędzanego 1.6-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 225 KM (emitującym 133 g/km CO2), zostanie zakończona pod koniec czerwca. W przypadku 263-konnej wersji GTi (148 g/km CO2), pozostanie w gamie Peugeota do końca roku.
Przypomnijmy, że Peugeot już w ubiegłym roku musiał dostosować 308 GTi do nowych norm, redukując moc auta o 7 KM. Silnik jednak zyskał dodatkowo 10 Nm momentu obrotowego, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h nie uległo zmianie.
Peugeot ma również zmniejszyć liczbę opcjonalnych dodatków, co ma wpływ na masę a tym samym i wartość CO2. Jak się uważa, pozostałe marki należące do PSA planują podobne rozwiązania.
W przypadku modelu 308 GT nadal będzie dostępny ze 180-konnym silnikiem 2.0 BlueHDi.
W przyszłym roku ma zadebiutować nowa generacja 308 GTi, która ma otrzymać napęd hybrydowy, składający się z silnika benzynowego i dwóch silników elektrycznych, zapewniając łączną moc 300 KM./ns/
Zobacz podobne artykuły:
Porsche GT3, którego nikt nie kupuje
Wiadomości / News
2025.01.12
Zwycięzca konkursu Car of the Year 2025
Wiadomości / News
2025.01.10
Najczęściej wyszukiwana marka motoryzacyjna...
Wiadomości / News
2025.01.08
Rajd Monte Carlo – przed startem
Wiadomości / Moto sport
2025.01.20
Na te produkty Trump może wprowadzić cła
Wiadomości / Gorące tematy
2025.01.20