Peugeot 308 GT i 308 GTi ofiarami przepisów emisji CO2
Obydwa usportowione modele znikną z oferty jeszcze w tym roku.
Jak wynika z najnowszych informacji, Peugeot 308 GT i 308 GTi zostaną wycofane ze sprzedaży, co powinno pomóc francuskiemu producentowi w dostosowaniu się do najnowszych norm dotyczących emisji dwutlenku węgla.
Produkcja 308 GT, napędzanego 1.6-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 225 KM (emitującym 133 g/km CO2), zostanie zakończona pod koniec czerwca. W przypadku 263-konnej wersji GTi (148 g/km CO2), pozostanie w gamie Peugeota do końca roku.
Przypomnijmy, że Peugeot już w ubiegłym roku musiał dostosować 308 GTi do nowych norm, redukując moc auta o 7 KM. Silnik jednak zyskał dodatkowo 10 Nm momentu obrotowego, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h nie uległo zmianie.
Peugeot ma również zmniejszyć liczbę opcjonalnych dodatków, co ma wpływ na masę a tym samym i wartość CO2. Jak się uważa, pozostałe marki należące do PSA planują podobne rozwiązania.
W przypadku modelu 308 GT nadal będzie dostępny ze 180-konnym silnikiem 2.0 BlueHDi.
W przyszłym roku ma zadebiutować nowa generacja 308 GTi, która ma otrzymać napęd hybrydowy, składający się z silnika benzynowego i dwóch silników elektrycznych, zapewniając łączną moc 300 KM./ns/
Zobacz podobne artykuły:
Ferrari F40 wartości ponad 3 mln dol. rozbite
Wiadomości / News
2024.04.29
Wicepremier Gawkowski stracił samochód
Wiadomości / News
2024.04.25
Alfa Romeo - nazwa Milano już była
Wiadomości / News
2024.04.24
Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi
Wiadomości / Moto sport
2024.04.29
Ferrari F40 wartości ponad 3 mln dol. rozbite
Wiadomości / News
2024.04.29
Wizja Hondy
Wiadomości / Ciekawostki
2024.04.29