Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Outlander PHEV w arktycznych warunkach
kalendarz 22/12 2014

Outlander PHEV w arktycznych warunkach

Wiadomości / News

Fiński taksówkarz  z Vantaa Seppo Rosvall, pokonał swoim Mitsubishi Outlanderem PHEV w środku zimy trasę z Helsinek, przez Laponię, do norweskiego wybrzeża Morza Arktycznego.

Podczas podróży temperatura powietrza wynosiła nawet -30 stopni Celsjusza, a zalegający na trasie śnieg miał prawie metr głębokości. Do dziś fiński kierowca taksówki Outlander PHEV przejechał już tym autem w ciężkich warunkach ponad 130 000 km.

„Chciałem dowiedzieć się, jak Outlander PHEV radzi sobie w zimowych warunkach, ponieważ przyjęło się, że samochody elektryczne nie sprawdzają się podczas niskich temperatur. Teraz mogę już stwierdzić, że Outlander PHEV jest gotowy na zimę w Finlandii. Po rozładowaniu się akumulatorów mogłem dalej jechać do celu korzystając z silnika spalinowego.” mówi Rosvall.

Przypomnijmy, że Mitsubishi Outlander PHEV to pierwszy seryjny hybrydowy samochód typu plug-in z napędem czterech kół, w którym zastosowano jednostkę spalinową służącą do ładowania pokładowych akumulatorów. Rosvall wykorzystuje swojego Outlandera PHEV, jako taksówkę w Vantaa. Dodatkowo, Seppo jest właścicielem firmy Future Energy Finland Ltd, która bada możliwości wykorzystania nowych form energii, na przykład w korporacjach taksówkarskich.

„Przejechałem już moim Outlanderem PHEV ponad 130 000 kilometrów. Wszyscy moi klienci byli zadowoleni. Samochód jest doskonałą taksówką, zarówno pod kątem oferowanej przestrzeni, jak i zastosowanych technologii. System plug-in pozwala na bardzo dużą oszczędność paliwa.” podkreśla Rosvall.

Podczas podróży na północ, Rosvall korzystał ze stacji szybkiego ładowania. Kierowca rozpoczął podróż w Helsinkach z w pełni naładowanymi akumulatorami, zatrzymując się na pierwsze ładowanie po około 55 km w Hyvinkää, a na drugie w Lahti, ponad 70 km dalej. „Jadąc z prędkością 80 km/h po ośnieżonych drogach mogłem pokonać około 40 kilometrów na w pełni naładowanym akumulatorze. Podczas jazdy w mieście mogłem przejechać prawie 50 kilometrów z wykorzystaniem wyłącznie energii elektrycznej. Outlander PHEV jest bardzo niezawodny, bez względu na warunki pogodowe.”

 źródło: MMC

Zobacz podobne artykuły:

 Fotele powodujące... raka
kalendarz 12/05 2024

Fotele powodujące... raka

Wiadomości / News

2024.05.12

Środek TCIPP zmniejsza ryzyko pożaru ale zwiększa zachorowanie na raka.
Nowa Klasa G zelektryzowała Los Angeles
kalendarz 11/05 2024

Nowa Klasa G zelektryzowała Los Angeles

Wiadomości / Wydarzenia

2024.05.11

Z góry Schöckl do Beverly Hills. Mercedes na terenie Franklin Canyon Park zaprezentował elektryczną Klasę G.
BMW na Festiwalu Filmowym w Cannes
kalendarz 11/05 2024

BMW na Festiwalu Filmowym w Cannes

Wiadomości / News

2024.05.11

BMW trzeci rok z rzędu jest partnerem motoryzacyjnym słynnego festiwalu filmowego.
Najnowsze artykuły:
 Tak oszukują nieuczciwi sprzedawcy

Tak oszukują nieuczciwi sprzedawcy

Używane

2024.05.13

Na rynku nie brakuje oszustów, którzy sprzedając używane auta próbują zarobić na nich jak najwięcej kosztem kupującego.
Skoda Enyaq RS Race - Torowa ewolucja SUV-a

Skoda Enyaq RS Race - Torowa ewolucja SUV-a

Prezentacje / Concept Cars

2024.05.13

Koncepcyjna Skoda Enyaq RS Race pokazuje jak elektryczne modele marki mogą wpłynąć w jej sportową przyszłość.
Ford Mustang w popkulturze

Ford Mustang w popkulturze

Wiadomości / Ciekawostki

2024.05.12

Od debiutu w 1964 r. stał się jednym z najbardziej ikonicznych samochodów w amerykańskiej kulturze.