Oto nowy Mercedes Klasy A
Dziś w Amsterdamie Mercedes zaprezentował nową generację Klasy A.
Zgodnie z naszymi wcześniejszymi zapowiedziami, dziś odbyła się premiera czwartej generacji kompaktowego modelu Mercedesa.
Nowa Klasa A zwraca na siebie uwagę nie tylko zmienioną stylistyką, ale przede wszystkim nowymi rozwiązaniami. Linia czwartej generacji Klasy A przypomina styl nowego modelu CLS. Najbardziej rzuca się w oczy nisko poprowadzona maska, płaskie reflektory LED. Nowy krój otrzymały także dwuczęściowe światła. Większe nadkola mają pomieścić koła w rozmiarze od 16 do 19 cali.
„Czwarta generacja Klasy A na nowo definiuje nowoczesny luksus w klasie kompaktów. Aby tego dokonać, zdecydowaliśmy się na połączenie bezkompromisowego, dynamicznego designu z intuicyjną koncepcją obsługi” – stwierdziła Britta Seeger, Członek Zarządu Daimler AG, odpowiedzialna za sprzedaż w oddziale Mercedes-Benz Cars.
Najnowsza Klasa A to pierwszy model tej marki wyposażony w nowy system multimedialny MBUX – Mercedes-Benz User Experience, który przy okazji otwiera nowy etap łączności Mercedes me. Elementem MBUX jest panoramiczny kokpit z dotykowym ekranem, nawigacja korzystająca z rozszerzonej rzeczywistości oraz sterowanie głosowe z funkcją rozpoznawania naturalnej mowy, aktywowane komendą „Hej, Mercedes”. Lista opcji obejmuje również ekran head-up. Wolnostojący ekran dostępny będzie w trzech wersjach - z dwoma wyświetlaczami 7-calowymi (17,78 cm), jednym ekranem 7 cali i jednym 10,25 cali (26 cm) oraz dwoma ekranami 10,25 cali.
Samochód ma zapewniać więcej miejsca na wysokości ramion (+9 mm z przodu/+22 mm z tyłu), na wysokości łokci (+35/+36 mm) oraz na głowy (+7/+8 mm), a także łatwiejszy dostęp do wnętrza. Bagażnik jest o 29 litrów pojemniejszy niż dotychczas i obecnie jego pojemność wynosi 370 l.
Klasa A otrzymała rozwiązania wprost zaadaptowane z flagowej Klasy S. Po raz pierwszy w określonych sytuacjach model będzie zdolny do jazdy częściowo autonomicznej. W tym celu śledzi sytuację na drodze: udoskonalona kamera i radary pozwalają mu „widzieć” drogę do 500 m w przód. Funkcje asystujące do swego działania wykorzystują też dane z map i nawigacji. Aktywna kontrola odległości Active Distance Assist DISTRONIC – element pakietu bezpieczeństwa jazdy – może wspierać kierowcę w licznych sytuacjach na drodze, a także regulować prędkość auta np. podczas zbliżania się do zakrętów, skrzyżowań lub rond. Ponadto systemy, jak m.in. Active Emergency Stop Assist, który w razie konieczności samoczynnie wyhamuje samochód na swoim pasie oraz intuicyjny w działaniu aktywny asystent zmiany pasa ruchu – Active Lane Change Assist.
Standardowo nowa Klasa A jest oferowana z rozbudowanym układem Active Brake Assist. Zależnie od sytuacji, może on skutecznie zapobiec lub pomóc w złagodzeniu skutków kolizji polegającej na najechaniu na wolniejszy, hamujący lub stojący pojazd. System wykrywa także przechodniów i rowerzystów.
W chwili premiery Klasa A dostępna będzie z trzema nowymi silnikami: model A 200 (1.4 163 KM, 250 Nm) z przekładnią dwusprzęgłową 7G-DCT (średnie zużycie paliwa 5,1 l/100 km, średnie emisje CO2 120 g/km) lub 6-stopniową skrzynią manualną (średnie zużycie paliwa 5,6 l/100 km, średnie emisje CO2 133 g/km), A 250 z przekładnią dwusprzęgłową 7G-DCT (2.0 224 KM, 350 Nm; średnie zużycie paliwa 6,0 l/100 km, średnie emisje CO2 141 g/km) oraz wysokoprężna odmiana A 180 d z przekładnią dwusprzęgłową 7G-DCT (1.5 116 KM, 260 Nm; średnie zużycie paliwa 4,1 l/100 km, średnie emisje CO2 108 g/km).
Na liście opcji m in. napęd czterech kół 4Matic, czy też zawieszenie z aktywną kontrolą tłumienia. Zamówienia na nową Klasę A ruszą w marcu, a rynkowa premiera odbędzie się wiosną br./ns/
Zobacz podobne artykuły:
Porsche GT3, którego nikt nie kupuje
Wiadomości / News
2025.01.12
Zwycięzca konkursu Car of the Year 2025
Wiadomości / News
2025.01.10
Najczęściej wyszukiwana marka motoryzacyjna...
Wiadomości / News
2025.01.08
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu aut elektrycznych
Wiadomości / Gorące tematy
2025.01.13
Porsche GT3, którego nikt nie kupuje
Wiadomości / News
2025.01.12
HySE-X2 - Wodorowy buggy w Rajdzie Dakar
Warsztat / Technika
2025.01.11