Opel Astra 2022 – Teraz hybrydą
Ten model to zupełnie nowy rozdział w historii marki.
Nowa Astra dzieli platformę EMP2 z innymi modelami koncernu Stellantis, w tym Peugeota 308. Jednak to co, od razu rzuca się w oczy, to całkowicie nowa stylistyka, nawiązująca do Mokki.
Astra mierzy 4374 mm długości i jest o 4 mm dłuższa od swojego poprzednika. Jest również o 51 mm szersza (1860 mm) i ma 1470 mm wysokości, 15 mm niższa niż dotychczasowy model. Rozstaw osi zwiększył się o 13 mm do 2675 mm. Bagażnik nowej Astry z regulowaną podłogą zapewnia pojemność 422 litrów.
Zupełnie odmiennie zaprojektowano wnętrze auta z 10-calowym cyfrowym zestawem wskaźników i 10-calowy ekranem systemu informacyjno-rozrywkowego. Na liście opcji znalazł wyświetlacz Head-Up i kamera 360 stopni.
Samochód będzie dostępny z napędem hybrydowym typu plug-in, a także silnikiem benzynowym i wysokoprężnym. Będzie to pierwszy elektryczny pojazd kompaktowy w historii Opla. Zakres mocy z silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym: od 110 do 130 KM. Zakres mocy pojazdu z napędem hybrydowym typu plug-in: do 225 KM. Sześciostopniowa skrzynia biegów będzie standardem w przypadku wersji z silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym, zaś w wyposażeniu opcjonalnym znajdzie się ośmiobiegowa przekładnia automatyczna.
Jesienią Opel zacznie przyjmować zamówienia na nową Astrę. Pierwsze auta trafią do odbiorców na początku przyszłego roku./ns/
Foto: Opel
Zobacz podobne artykuły:
Porsche GT3, którego nikt nie kupuje
Wiadomości / News
2025.01.12
Zwycięzca konkursu Car of the Year 2025
Wiadomości / News
2025.01.10
Najczęściej wyszukiwana marka motoryzacyjna...
Wiadomości / News
2025.01.08
Rajd Monte Carlo – przed startem
Wiadomości / Moto sport
2025.01.20
Na te produkty Trump może wprowadzić cła
Wiadomości / Gorące tematy
2025.01.20
Abarth i Tramarossa
Wiadomości / Wydarzenia
2025.01.19