Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Odświeżony Jazz Crosstar e:HEV z odświeżoną stylistyką oraz większą mocą
kalendarz 02/02 2023

Odświeżony Jazz Crosstar e:HEV z odświeżoną stylistyką oraz większą mocą

Wiadomości / News / Honda

Honda Jazz Crosstar e:HEV w odświeżonej wersji po faceliftingu trafi do polskich salonów późną wiosną 2023 roku. 

Crosstar to bardziej surowa, przypominająca SUV-a odmiana modelu Jazz. Skierowana jest do osób prowadzących aktywny tryb życia, oferując m.in. wyższy prześwit, zintegrowane relingi dachowe i czarne, off-roadowe nakładki zewnętrzne. Optyczne powiększenie modelu uzyskano dzięki śmiałemu projektowi osłony chłodnicy, rzucającemu się w oczy czarnemu wykończeniu nadkoli oraz stylowym progom. Charakterystyczne dla Crosstara, 16-calowe felgi aluminiowe zwiększają wrażenie stabilności i poprawiają ogólny efekt wizualny.

Na wiosnę 2023 roku do polskich salonów trafi jednak wersja Hondy Jazz Crosstar e:HEV wyposażona w wiele nowych elementów stylistycznych, a także zmieniony hybrydowy układ napędowy e:HEV, o poprawionych właściwościach dynamicznych i zwiększonej mocy. Ma on także pozwalać na holowanie cięższej przyczepy bez wzrostu emisji CO2 czy pogorszenia efektywności paliwowej.

Zmiany nadwozia i wnętrza

Odświeżony Jazz Crosstar e:HEV doczekał się zmian w wyglądzie zewnętrznym, które podkreślają jego śmielszy, surowy styl. Bardziej wyrazista osłona wlotu powietrza o strukturze plastra miodu uzupełnia zmodyfikowane zderzaki, wzbogacone o srebrne panele imitujące osłony podwozia oraz korespondujące z nimi nowe listwy boczne. Dopełnieniem zmian jest nowe wykończenie felg aluminiowych oraz wprowadzenie nowego niebieskiego lakieru nadwozia: Fjord Mist.

We wnętrzu Jazz Crosstar e:HEV pojawi się natomiast nowa tapicerka siedzeń, a także modyfikacje deski rozdzielczej i paneli drzwiowych oraz nowe wykończenie kokpitu, konsoli środkowej i minimalistycznej, dwuramiennej kierownicy.

Zwiększona oszczędność hybrydy e:HEV

Jazz Crosstar e:HEV jest napędzany zaawansowanym, dynamicznym i oszczędnym zespołem hybrydowym Hondy. Najnowsza generacja układu napędowego e:HEV wykorzystuje dwa silniki elektryczne, oszczędny silnik benzynowy oraz przekładnię automatyczną. System oferuje wybór trzech inteligentnych trybów jazdy, zapewniając wysoki poziom sprawności i kultury pracy w realnych warunkach eksploatacji.

Dzięki udoskonaleniom wszystkich komponentów systemu e:HEV, w nowej odsłonie Jazz Crosstar poprawiono oszczędność, osiągi i moc modelu. Moc elektrycznego silnika napędowego wzrosła o 13 KM i wynosi 122 KM, a moc generatora o 8 kW i wynosi obecnie 78 kW (106 KM). 1,5-litrowy silnik benzynowy z wtryskiem punktowym osiąga 107 KM). Maksymalny moment obrotowy wynosi nadal 131 Nm.  Oszczędny system hybrydowy Hondy osiąga emisję CO2 na poziomie 109 g/km i spalanie tylko 4,8 l/100 km (WLTP, wartości uśrednione). Moc maksymalna układu hybrydowego e:HEV jest równa maksymalnej mocy silnika elektrycznego napędowego i wynosi teraz 122 KM. Maksymalny moment obrotowy pozostał na wysokim poziomie 253 Nm.

Modyfikacje dotyczą również automatycznej przekładni Hondy. Dzięki nim poprawiła się płynność oraz walory dynamiczne, co przekłada się na większe poczucie kontroli nad pojazdem. W Jazz Crosstar e:HEV zastosowano nowy sposób reakcji układu napędowego na wciśnięcie gazu, aby spotęgować pozytywne odczucia podczas przyspieszania.

Wprowadzenie zdolności holowania przyczepy

W odpowiedzi na sugestie klientów wprowadzono parametr dopuszczalnej masy holowania, dzięki czemu Jazz Crosstar e:HEV stał się bardziej wszechstronny. Może on holować do 500 kg, w czym mieszczą się małe przyczepy lub bagażniki rowerowe mocowane na haku holowniczym.

Niezrównana pojemność i pomysłowe systemy organizacji przestrzeni

Nowy Jazz Crosstar e:HEV zachowuje wiodącą w segmencie przestronność wnętrza, która była znakiem rozpoznawczym jego poprzedników. Kluczem do uzyskania ogromnej przestrzeni pasażerskiej było, nietypowe w tej klasie samochodów, umieszczenie zbiornika paliwa w centralnej części podłogi pod przednimi siedzeniami. Dzięki temu Jazz Crosstar e:HEV zachowuje wyjątkowo funkcjonalny system Magic Seats, który daje możliwość podnoszenia i opuszczania tylnych siedzeń w wielu konfiguracjach oraz elastycznego kształtowania przestrzeni ładunkowej.

Honda Sensing obejmuje szereg rozwiązań zwiększających bezpieczeństwo

Honda zwiększyła atrakcyjność świetnie wyposażonego Jazza Crosstara poprzez jeden z najbardziej wszechstronnych i zaawansowanych pakietów systemów bezpieczeństwa oraz układów wspomagających kierowcę, jakimi może dysponować model w tej klasie. Wykorzystanie kamery o szerszym kącie widzenia i wyższej rozdzielczości umożliwia lepszą orientację w otoczeniu samochodu, w tym rozpoznawanie skrajni bez krawężników i oznakowania poziomego. Systemy bezpieczeństwa aktywnego zostały natomiast usprawnione pod kątem ograniczenia ich wpływu na codzienną jazdę. Asystent jazdy w korku dysponuje obecnie funkcją wspomagania kierowania od prędkości 0 km/h, co zmniejsza wysiłek kierowcy podczas jazdy w ruchu ulicznym i poprawia imponujące możliwości ochrony przed kolizjami. Nowoczesne systemy wspomagania kierowcy stanowią uzupełnienie, oferowanych w standardzie, dziesięciu poduszek powietrznych, w tym kolanowej i centralnej chroniących pasażera z przodu. Najnowszy Jazz Crosstar e:HEV będzie wyposażony w systemy bezpieczeństwa czynnego i wspomagania kierowcy, które w testach bezpieczeństwa Euro NCAP w 2020 roku otrzymały maksymalną ocenę pięciu gwiazdek.

Sprzedaż odświeżonej Hondy Jazz Crosstar e:HEV rozpocznie się w Polsce na wiosnę 2023 roku. Dodatkowo na wybranych europejskich rynkach Honda Jazz e:HEV będzie dostępna w wersji Elegance i Advance oraz zupełnie nowym wariancie Advance Sport.

MOTOTRENDY.PL
Źródło: Honda


Tagi:
Jazz Crosstar e:HEV , Honda Jazz Crosstar e:HEV, Honda Jazz

Zobacz podobne artykuły:

Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy
kalendarz 16/04 2024

Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy

Wiadomości / News

2024.04.16

Alfa ugięła się pod naciskiem włoskiego rządu i zmieniła nazwę nowego modelu.
Premiery BMW podczas Święta Motoryzacji
kalendarz 15/04 2024

Premiery BMW podczas Święta Motoryzacji

Wiadomości / News

2024.04.15

Tegoroczne Concorso d'Eleganza Villa d'Este może być miejscem prezentacji nowego M4 CS.
Nie żyje Paolo Pininfarina
kalendarz 14/04 2024

Nie żyje Paolo Pininfarina

Wiadomości / News

2024.04.14

Paolo był synem Sergio Pininfariny i wnukiem Battisty „Pinina” Fariny.

Firmy z branży

Honda Wyszomirski

mazowieckie
ul. Puławska 595
02-885 Warszawa
Tel.: 22 487 97 00
Email.: salonpulawska@wyszomirski-honda.pl
https://www.wyszomirski-honda.pl
Najnowsze artykuły:
 52. Rajd Świdnicki - powroty i niespodzianki

52. Rajd Świdnicki - powroty i niespodzianki

Wiadomości / Moto sport

2024.04.17

77 załóg, w tym 26 w rajdówkach sprzed lat, zadeklarowało start w 52. edycji Rajdu Świdnickiego.
Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy

Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy

Wiadomości / News

2024.04.16

Alfa ugięła się pod naciskiem włoskiego rządu i zmieniła nazwę nowego modelu.
 Najgorsze "silniki roku" w autach używanych

Najgorsze "silniki roku" w autach używanych

Warsztat / Porady

2024.04.16

Konkurs International Engine of the Year po latach okiem mechaników.