Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Nowy zespół Peugeota po debiucie w Dakarze
kalendarz 19/01 2015

Nowy zespół Peugeota po debiucie w Dakarze

Wiadomości / Moto sport / Peugeot

14 dni, 13 etapów, 9112 km, w tym 4601 odcinków specjalnych – zespół Peugeot Total dotarł na metę swojego pierwszego Rajdu Dakar wraz z dwoma z trzech wystawionych 2008 DKR. 

Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret (11. miejsce) i Cyril Despres/Gilles Picard (34. miejsce) pokonali wszystkie trudności rajdu zapewniając zespołowi możliwość zdobycia ważnego doświadczenia, które zwiększy jego szanse w 2016 r. Załoga Carlos Sainz/Lucas Cruz niestety nie ukończyła rajdu.

Peugeot powrócił do udziału w słynnym rajdzie po 25-letniej przerwie. Zmienił się kontynent, zmieniły zespoły, ale sam rajd pozostał niezwykłą przygodą i ekstremalnym wyzwaniem dla ludzi i dla maszyn. Dakar 2015 był połączeniem wysokich trudności na wszelkiego rodzaju terenie i w niekiedy ciężkich warunkach atmosferycznych. Po raz pierwszy obejmował również spektakularny przejazd po wyschniętym  słonym jeziorze Salar de Uyuni w Boliwii. Trzy solidarne i świetnie się rozumiejące zespoły kierowców i pilotów: Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret, Cyril Despres/Gilles Picard i Carlos Sainz/Lucas Cruz, mające na swoim koncie 17 zwycięstw podjęły te wyzwanie.

Bruno Famin, Dyrektor Peugeot Sport:- „Bilans pierwszego startu w Dakarze jest siłą rzeczy skontrastowany. Jako zawodnicy, biorąc pod uwagę wyznaczony końcowy cel, nie możemy oczywiście się zadowolić wynikiem, na jaki wskazuje klasyfikacja generalna. Ale znamy poziom złożoności tego wyzwania i celem numer 1 udziału w tej edycji było zebranie doświadczeń. Biorąc pod uwagę, że dwa z naszych trzech Peugeot 2008 DKR dotarły na metę w Buenos Aires bez większych kłopotów, możemy powiedzieć, że cel został osiągnięty. Nauczyliśmy się niesamowicie dużo i to we wszelkich dziedzinach: techniki, sportu, logistyki. Ma to fundamentalne znaczenie dla przyszłości projektu. Aby do tego dojść, nasi kierowcy, piloci jak i cały zespół techniczny, wykonali wyjątkową robotę. Podczas przygotowań skoncentrowaliśmy się wyłącznie na niezawodności. I to się opłaciło. Jeśli chodzi o osiągi, Peugeot 2008 DKR pokazał swój potencjał podejmując dwa czy trzy razy walkę o zwycięstwo w etapie, ale nie reprezentuje jeszcze poziomu niezbędnego, by się pokusić o końcowe zwycięstwo. Mamy sporo pomysłów na rozwój tego samochodu. Część prac już zostało podjętych. W oparciu o doświadczenie z edycji 2015 opracujemy teraz plan działania. Dakar 2016 już się dla nas zaczął - pierwsze robocze spotkanie mamy w tę niedzielę!”

Stéphane Peterhansel (z numerem 302):  - „Trzeba umieć poświęcić jeden rok, żeby dobrze przygotować się do następnego. Na starcie rajdu nie byliśmy pewni, czy ukończymy drugi dzień jazdy, a teraz jesteśmy na mecie, i to bez większych problemów technicznych. Popełniłem oczywiście kilka błędów. Powinniśmy byli zdobyć lepsze miejsce w klasyfikacji generalnej. Peugeot 2008 DKR ma ogromny potencjał, ale też przez te dwa tygodnie mogłem zobaczyć zespół mechaników, inżynierów, którzy dawali z siebie wszystko, żeby zapewnić nam maksymalne szanse i to dobrze rokuje na przyszłość. Mamy długą listę zadań do zrobienia i ogromne możliwości poprawy. Na pewno wrócimy tu za rok, żeby walczyć o zwycięstwo.”

Cyril Despres (numer startowy 322): „To zupełnie nowy świat dla mnie. Jakbym wrócił kilka lat wstecz do czasów mojego debiutu motocyklowego. Nie jest łatwo zaakceptować sytuację, w której nie gra się pierwszej roli, kiedy było się przyzwyczajonym do bycia na pierwszym miejscu. To był przyspieszony kurs nauki w niemalże wszystkich warunkach , jakie tylko można sobie wyobrazić! Myślę, że w ciągu jednego Dakaru za kierownicą samochodu zebrałem więcej anegdot niż w ciągu siedmiu ostatnich lat na motocyklu! Nie zdawałem sobie z tego sprawy. Wyruszałem z Buenos Aires z jednym celem - dojechania do końca bez popełniania błędów. Kilka błędów zrobiłem, ale jesteśmy na mecie.”

Carlos Sainz (numer startowy 304): „Oczywiście jestem rozczarowany odpadnięciem z rajdu w ten sposób. Mechanicy i cały zespół nie oszczędzali się, żeby przygotować samochód na start w tym rajdzie i żebyśmy dojechali do końca. W ciągu ostatnich miesięcy wykonaliśmy niewiarygodną pracę, a zdobyte tu doświadczenie przyda się w przyszłości. Podobał mi się sposób działania Teamu Peugeot Total w czasie tego rajdu. Daje poczucie pewności. Zrobili wszystko tak jak trzeba.”

 

Zobacz podobne artykuły:

 Od czerwca zacznie brakować w miastach taksówkarzy
kalendarz 06/05 2024

Od czerwca zacznie brakować w miastach taksówkarzy

Wiadomości / Gorące tematy

2024.05.06

Wchodzący w życie 17 czerwca 2024 r. obowiązek posiadania przez taksówkarzy polskiego prawa jazdy spowoduje, że z rynku może zniknąć nawet kilkanaście tysięcy kierowców.
Serial o życiu Ayrtona Senny
kalendarz 05/05 2024

Serial o życiu Ayrtona Senny

Wiadomości / Moto sport

2024.05.05

Sześcioodcinkowy serial nie jest biograficzną opowieścią o życiu mistrza F1.
Chris Evans: „To ekscytujący czas dla miłośników samochodów”
kalendarz 03/05 2024

Chris Evans: „To ekscytujący czas dla miłośników samochodów”

Wiadomości / Wydarzenia

2024.05.03

Hollywoodzki aktor i producent opowiada o swojej pasji do samochodów, elektromobilności i roli technologii w kształtowaniu przyszłości jazdy.
Najnowsze artykuły:
Porsche 911 992.2 – W dwóch wariantach

Porsche 911 992.2 – W dwóch wariantach

Prezentacje / Nowości

2024.05.05

Porsche 911 2025 może zostać zaprezentowane latem tego roku.
 Toyota wesprze Igrzyska w Paryżu

Toyota wesprze Igrzyska w Paryżu

Wiadomości / News

2024.05.05

Toyota pojazdy, które będą wspierać organizację Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich w Paryżu 2024.
BMW rezygnuje z litery „i”

BMW rezygnuje z litery „i”

Wiadomości / News

2024.05.04

Producent chce uniknąć pomyłek z pojazdami elektrycznymi.