Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Nowy Golf produkowany szybciej niż jego poprzednicy
kalendarz 29/10 2019

Nowy Golf produkowany szybciej niż jego poprzednicy

News / Volkswagen

Od 1974 r. ogółem powstało ponad 35 mln egzemplarzy Golfa w różnych wersjach. 26 mln z nich zjechało z taśm fabryki w Wolfsburgu.

Produkcja nowego modelu w głównym zakładzie koncernu odbywa się teraz na pełnych obrotach. Na początku grudnia do klientów w Niemczech i Austrii trafią pierwsze samochody. Wcześniej w ramach ponad 400 spotkań warsztatowych przeanalizowano około 700 czynności po to, by jak najbardziej zwiększyć efektywność montażu.

W Wolfsburgu tylko produkcją Golfa zajmuje się 8400 pracowników. Model ósmej generacji składa się z ponad 2700 części i komponentów. W aucie wyposażonym w rozbudowane systemy łączności znajduje się łącznie 1340 m przewodów działających w obrębie 962 instalacji. To o 100 m przewodów i o 31 instalacji więcej niż w Golfie VII. Od dostarczenia blach do zakładu, aż do opuszczenia fabryki nowy Golf pokonuje na liniach produkcyjnych 69 km.

Dr Andreas Tostmann, Członek Zarządu ds. Produkcji marki Volkswagen, stwierdził – Golf VIII jest znacznie bardziej złożonym modelem niż jego poprzednik. Mimo to średni czas produkcji każdego egzemplarza skróciliśmy o mniej więcej godzinę. Ponieważ Golf 8 należy do aut wykorzystujących platformę MQB drugiej generacji, mogliśmy znacznie zmniejszyć nakłady na jego produkcję. Nasza strategia modułowej płyty podłogowej zdała egzamin. W Wypadku Golfa 8. generacji załoga w Wolfsburgu pokazała całe swoje umiejętności. Wzrosła efektywność procesów produkcyjnych. To znakomite osiągnięcie, za które serdecznie dziękuję wszystkim pracownikom.

W wypadku Golfa VIII dzięki większej standaryzacji urządzeń i procesów produkcyjnych udało się o ponad połowę w porównaniu z poprzednikiem zmniejszyć inwestycje konieczne do rozpoczęcia produkcji. Nakłady poniesione na nowego Golfa wyniosły łącznie około 500 mln euro. W dziale produkcji karoserii, dzięki zastosowaniu strategii wspólnych platform, można było wykorzystać 80 proc. istniejących urządzeń. Golf VIII, tak jak jego poprzednik, jest produkowany na bazie modułowej płyty podłogowej (MQB).

Wgranie wszystkich danych do nowego samochodu w wypadku najnowszego Golfa odbywa się automatycznie poprzez szybkie łącze WLAN jeszcze na linii produkcyjnej. Dzięki temu, mimo większej liczby danych, czas poświęcony na tę czynność nie wydłużył się./ns/

źródło: VW


Tagi:
Volkswagen, VW, VW Golf, VW Golf VIII, fabryka Volkswagena w Wolfsburgu, produkcja VW Golfa VIII

Zobacz podobne artykuły:

 VW Golf R 8.5 - Mocy nie zabraknie
kalendarz 24/06 2024

VW Golf R 8.5 - Mocy nie zabraknie

Prezentacje / Nowości

2024.06.24

Czy nowy Golf R mocą zbliży się do takich aut jak Audi RS3 Sportback i Mercedes-AMG A45?
Aston Martin: 90 proc. aut spotkamy na drodze
kalendarz 23/06 2024

Aston Martin: 90 proc. aut spotkamy na drodze

Wiadomości / News

2024.06.23

To lepszy wynik niż w przypadku Mercedesa Klasy G.
Nowy Jeep Renegade w 2027 r.
kalendarz 22/06 2024

Nowy Jeep Renegade w 2027 r.

Wiadomości / News

2024.06.22

Jeep chce w 2027 r. sprzedawać o 50 proc. więcej aut niż w 2023 r.
Najnowsze artykuły:
 VW Golf R 8.5 - Mocy nie zabraknie

VW Golf R 8.5 - Mocy nie zabraknie

Prezentacje / Nowości

2024.06.24

Czy nowy Golf R mocą zbliży się do takich aut jak Audi RS3 Sportback i Mercedes-AMG A45?
 Kajetanowicz apeluje o bezpieczne kibicowanie w Rajdzie Polski

Kajetanowicz apeluje o bezpieczne kibicowanie w Rajdzie Polski

Wiadomości / Moto sport

2024.06.24

Rajd na mazurskich szutrach stanowi siódmą rundę WRC.
W Warszawie rusza pierwsza w Polsce Strefa Czystego Transportu

W Warszawie rusza pierwsza w Polsce Strefa Czystego Transportu

Wiadomości / Gorące tematy

2024.06.24

Już 1 lipca w stolicy zaczynają obowiązywać normy emisji spalin dla pojazdów wjeżdżających do centrum.