Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Nowa Toyota Supra pokona Nürburgring w 7:40?
kalendarz 18/01 2019

Nowa Toyota Supra pokona Nürburgring w 7:40?

News / Toyota

Twórca auta nie ma wątpliwości.

Nowa Toyota GR Supra jeszcze nie przejechała pomiarowego okrążenia na torze Nürburgring, ale główny inżynier modelu, Tetsuya Tada ocenia, że auto będzie naprawdę szybkie i wykręci czas znacznie lepszy niż BMW Z4. Czy podobnie jak niegdyś Lexus LFA, nowe coupé Toyoty namiesza na Nordschleife?

Szef inżynierów Supry uważa, że auto, za które odpowiadał, będzie naprawdę szybkie. „Jeszcze nie wykonaliśmy pomiarowego okrążenia” – powiedział portalowi Road & Track Tetsuya Tada. Zaznaczył, że auto wykona przejazd z fabrycznym ogranicznikiem prędkości, który ustawiono na 250 km/h. „Może pewnego dnia zdecydujemy się na pobicie rekordu bez ogranicznika. Ale nawet z nim to bardzo szybkie auto. Na Pętli Północnej z łatwością złamie osiem minut. Czasy na poziomie 7 min. 50 s, czy nawet 7 min. 40 s osiągnie z łatwością” – zapewnia inżynier.

Słowa Tady mogą skłaniać do porównań z BMW Z4, z którym nowa Toyota Supra dzieli niektóre podzespoły, w tym silniki, skrzynię biegów, czy hamulce. Ale obydwa samochody zaprojektowano według zupełnie innych filozofii i bardzo wiele je różni. Bawarska konstrukcja została opracowana jako luksusowy kabriolet o sportowym charakterze i dobrych osiągach, natomiast Supra jest rasowym, wyczynowym coupé stworzonym przez japońskich inżynierów z myślą o perfekcyjnym i jak najszybszym pokonywaniu zakrętów. W osiągnięciu takich właściwości pomagają rozkład masy w proporcjach 50/50, bardzo nisko położony środek ciężkości, sztywność nadwozia niemal tak wysoka, jak w Lexusie LFA i krótki rozstaw osi przy szerokim rozstawie kół, tworzące doskonałą proporcję 1,55.

Bardziej ekstremalne właściwości nowej Toyoty Supry widać już w samych osiągach. Chociaż obydwa auta są wyposażone w 6-cylindrowy silnik o mocy 340 KM, kabriolet Z4 do osiągnięcia 100 km/h potrzebuje 4,6 s, kiedy Suprze wystarczy już 4,3 s. Jaka będzie różnica na Nürburgringu? Na tę chwilę tego nie wiadomo. BMW Z4 również jeszcze nie ustanowiło tam rekordu. Niemiecki magazyn Sport Auto na Nordschleife osiągnął przedprodukcyjnym Z4 czas 7:55. Lepsze przyśpieszenie i dopracowana konstrukcja z pewnością będą działały na korzyść coupé Toyoty.

Tor Nürburgring jest poligonem testowym niemal wszystkich aut, które pojawiają się na rynku, a także areną rywalizacji producentów na rekordy. Nic dziwnego, bo legendarna Północna Pętla toru poddaje samochody niezwykle trudnemu sprawdzianowi – jest kręta, wąska, nie brakuje na niej wzniesień oraz nierówności. Toyota odkryła potencjał tego miejsca wiele lat temu za sprawą legendarnego kierowcy testowego Hiromu Narsue. To właśnie tam, pod okiem japońskiego mistrza powstawał legendarny Lexus LFA. Auto okazało się tak dobre, że egzemplarz supersamochodu Lexusa w wersji Nürburgring Package pokonał Nordschleife w 7 min i 14 s, stając się ówcześnie jednym z najszybszych samochodów drogowych w historii niemieckiego toru.

Na Nürburgringu Toyota testowała również Yarisa GRMN – czyli hot hatcha napędzanego 212-konnym silnikiem z kompresorem i wyposażonym w mechanizm różnicowy Torsen. Podobnie jak Lexus LFA w specjalnej odmianie, limitowane do zaledwie 600 egzemplarzy auto ma nazwę niemieckiego toru ukrytą już w samej nazwie – GRMN oznacza Gazoo Racing Meister of Nürburgring./oprac. ns/

Foto: Toyota


Tagi:
Toyota, Toyota GR Supra, tor Nürburgring, Tetsuya Tada, BMW Z4, Lexus LFA, Hiromu Narsue, Toyota Yaris GRMN, nowa toyota supra

Zobacz podobne artykuły:

Wicepremier Gawkowski stracił samochód
kalendarz 25/04 2024

Wicepremier Gawkowski stracił samochód

Wiadomości / News

2024.04.25

Auto, które kupił legalnie Krzysztof Gawkowski za 100 tys. zł ma swojego „bliźniaka” we Francji.
Alfa Romeo - nazwa Milano już była
kalendarz 24/04 2024

Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Wiadomości / News

2024.04.24

To nie pierwszy raz, kiedy Alfa Romeo zrezygnowała z nazwy Milano.
 VW R – oddzielną marką?
kalendarz 21/04 2024

VW R – oddzielną marką?

Wiadomości / News

2024.04.21

Dział R otrzyma własny pawilon w centrum wystawowym Autostadt w Wolfsburgu.
Najnowsze artykuły:
Startuje sezon rajdowych MP

Startuje sezon rajdowych MP

Wiadomości / Moto sport

2024.04.26

27 kwietnia rusza 69 sezon Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.
Majówka 2024 – raport drogowy

Majówka 2024 – raport drogowy

Bezpieczeństwo

2024.04.26

Przed nami pierwszy długi weekend majowy. Czego możemy spodziewać się w tym roku, wyruszając w trasę na majówkę?
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Testy / Testy

2024.04.26

Najnowszy Nissan Qashqai może się podobać. Jednak Nissan proponuje swoim klientom jeszcze coś... Oferuje bowiem połączenie auta spalinowego i elektrycznego.