Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Nissan Note (2006-2013)
kalendarz 18/09 2018

Nissan Note (2006-2013)

Używane

W momencie pojawienia się na rynku tego modelu, Nissan miał ciężkie zadanie przed sobą. Panująca mocna konkurencja w tym segmencie mogła o sobie dać znać. Jednak auto zdobyło zwolenników. Czy po latach jest godne polecenia?

Nissan Note pierwszej generacji to niezbyt duży samochód. Jego długość wynosi niespełna 4,1 metra. Z uwagi jednak na fakt rozstawu osi, wynoszącego 2600 mm jest w stanie pomieścić wygodnie cztery dorosłe osoby, które mają sporo przestrzeni na nogi i głowę.

W Note oddnajdziemy dużo wspólnego z Renault. Nic dziwnego, wszak płyta podłogowa tego auta została zapożyczona z Renault Grand Modus. Auto miało być niezawodne, przestronne i proste w budowie. Świadczy o tym choćby zawieszenie o bardzo prostej konstrukcji. Z przodu MacPherson, z tyłu belka skrętna. Auto zapewnia całkiem przyzwoity komfort podróżowania.

Płyta z Renault, produkcja w Anglii
To najlepiej świadczy o japońskości tego auta, które produkowano w angielskiej fabryce w Sunderland. Dodatkowo wszystkie części do produkcji dostarczano z Europy. Czy coś wytwarzano w Japonii? Okazuje się, że jedynie silniki benzynowe.

Jednak powyższe fakty nie powinny zniechęcić potencjalnych nabywców przed zakupem tego pojazdu. To, na co zwrócić możemy uwagę to przyzwoite wykonane, jednak nie można zapominać, że materiały oraz ich jakość montażu są podobne do tych zastosowanych w modelu Micra.
Jak w tego typie nadwoziu, Nissan oferuje kilka przemyślanych rozwiązań czy schowków. Wspomnieć należy również o przesuwnej tylnej kanapie (o 16 cm), 10-litrowym schowku pod siedzeniem pasażera czy wreszcie stolikach dla osób siedzących z tyłu. Bagażnik Nissana oferuje w zależności od konfiguracji od 280 do 437 litrów (posiada podwójną podłogę).

Silniki
W ofercie są trzy jednostki. Benzynowe o pojemności 1.4 i 1.6 l dysponujące mocą wynoszącą odpowiednio 88 i 110 KM oraz diesel 1.5 dCi (pochodzi od Renault) o kilku wariantach mocy wynoszących odpowiednio 68, 86, 90 lub 103 KM. Zaletą silników benzynowych i wysokoprężnych jest oszczędność.  Te pierwsze zużywają w zaleźności od pojemności od 6,5–7,0 l/do 7,5 l benzyny na 100 kilometrów. Słabsza jednostka benzynowa lepiej także znosi zasilanie auta na LPG. Diesle są wyjątkowo oszczędne i bez problemów można zejść ze zużyciem paliwa poniżej 5 litrów. Jaką jednostkę polecilibyśmy? Jeżeli nie w głowie nam instalacja gazowa, warto pokusić się o motor 1,6 litra. Zapewnia dobre osiągi i jest dopracowany. Musimy wiedzieć, że nie współpracuje dobrze z instalacjami gazowymi. Usterki? Przeważnie układu  oczyszczania spalin (EGR), przepustnicy (zanieczyszczenie),czy  drobne wycieki oleju oraz  nieprawidłowości w sterowaniu silnikiem. Tymczasem silnik 1.4 oprócz tego, że dysponuje wyraźnie gorszą dynamiką, zużywając przy tym niewiele mniej paliwa, to również przysparza więcej kłopotów. Niestety, częste są wycieki oleju, dodatkowo występują awarie cewek, przepustnic i czujników.
W obu jednostkach benzynowych za napęd rozrządu odpowiada łańcuch. Warto przed zakupem sprawdzić i skontrolować jego napięcie i wsłuchać się w jego pracę.

Dlaczego nie warto interesować się dieslem? Są najbardziej ryzykowne w zakupie. Najsłabsza odmiana o mocy 68 KM jest prosta w konstrukcji (bez koła dwumasowego). Za to brak jej dynamiki. Mocniejsze wersje są bardzo kosztowne w naprawie (dwumasa). Dodatkowo mają poważną wadę konstrukcyjną. W silnikach przedwczesnie zużywają się panewki wału korbowego. Dlatego, jeżeli ktoś mimo wszystko chce nabyć Nissana z tym silnikiem, polecamy od razu po zakupie wymienić panewki.

Co się psuje?
Note jest dosyć awaryjnym pojazdem. Jednak sytuacje ratuje fakt, że psują się drobiazgi. Często dochodzi do wybijania się tulei zawieszenia (głównie przód). To samo tyczy się wahaczy, łączników i gum stabilizatorów, czy nawet tulei mocujących ramę pomocniczą. Zdarza się, że luzuje się tłumik oraz pojawia się rdza, która występuje na klapie bagażnika. Czasami odzywają się łożyska kół.  Części do Nissana są tanie. Dodatkowo można nabyć zamienniki.
Paweł Pusz

Naszym zdaniem:
Nissan Note może okazać się trafionym wyborem. Jendak musimy pamiętać o tym, aby auto gruntownie sprawdzić przed zakupem. Polecamy mocniejszy silnik benzynowy. Jest trwalszy i mniej awaryjny, a do tego nie tylko dynamiczny, ale i oszczędny. Plusem jest to, że wiele aut oferowanych na rynku wtórnym posiadają udokumentowaną historię i były serwisowane w ASO. Jeżeli ktoś chciałby nabyć jednak diesla, to ważne aby często wymieniał olej. Musi zdawać sobie także sprawę z tego, że skutki potencjalnych napraw bardziej odczuje nasz portfel.

 „Skup aut Warszawa”

 


Tagi:
Nossan Note, używany Nissan Note, Note

Zobacz podobne artykuły:

 Rynek aut używanych - Najbardziej zaskakujące fakty
kalendarz 21/03 2024

Rynek aut używanych - Najbardziej zaskakujące fakty

Używane

2024.03.21

Najciekawsze dane statystyczne wygenerowane na podstawie informacji zebranych w 2023 r.
Audi A4 – popularne, ale…
kalendarz 06/03 2024

Audi A4 – popularne, ale…

Używane

2024.03.06

Model A4 był najczęściej wyszukiwanym samochodem używanym w Polsce w 2023 r.
 Kupujesz używane BMW?
kalendarz 15/02 2024

Kupujesz używane BMW?

Używane

2024.02.15

Uważaj, bo większość z nich jest po wypadku!
Najnowsze artykuły:
Rajd Safari - Kajetanowicz liderem w WRC2

Rajd Safari - Kajetanowicz liderem w WRC2

Wiadomości / Moto sport

2024.03.28

Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak wygrali pierwszy OS Kasarani w kategorii WRC2 Challenger.
Nissany już wkrótce tylko elektryczne

Nissany już wkrótce tylko elektryczne

Wiadomości / News

2024.03.28

Nissan wkrótce przestawi się w Europie na sprzedaż wyłącznie samochodów elektrycznych
"GARDEN OF IDEAS" PODCZAS MILAN DESIGN WEEK 2024

"GARDEN OF IDEAS" PODCZAS MILAN DESIGN WEEK 2024

Wiadomości / News

2024.03.28

Honda będzie główną atrakcją imprezy "Garden of Ideas" organizowanej przez Vanity Fair Italia podczas Milan Design Week w dniach 16-21 kwietnia.