Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Niecodzienny sprawdzian
kalendarz 27/02 2023

Niecodzienny sprawdzian

Wiadomości / News / Nissan

Nissan e-4ORCE zmierzy się z najbardziej ekstremalnymi zimowymi warunkami w Europie. Model ten wyrusza na elektryzujący test po pirenejskich drogach, wiodących przez trzy kraje.

Napęd na cztery koła z dwoma silnikami – e-4ORCE – został specjalnie zaprojektowany i stworzony, by współpracować z elektrycznymi i zelektryfikowanymi modelami Nissana i zapewniać niezawodne osiągi bez względu na warunki i porę roku.

Od śliskich i pokrytych lodem nawierzchni bawarskich dróg zimą po łagodną i pełną kwiatów wiosnę w Alpach, od szczytu upalnego lata po nieprzewidywalne, mokre, wietrzne i pełne spadających liści jesienie w Anglii – technologia Nissana e-4ORCE została przygotowana na wszystkie pory roku.

e-4ORCE wjeżdża na ośnieżone drogi w Pirenejach i okrąża położony najwyżej na świecie, na wysokości 2400 m, skuty lodem tor w Andorze, by udowodnić, że potrafi zapewnić maksymalną kontrolę i panowanie nad pojazdem bez względu na rodzaj nawierzchni i nawet w najbardziej ekstremalnych zimowych warunkach.

Litera „e” w nazwie technologii e-4ORCE oznacza, że jest to rozwiązanie oparte w 100% na napędzie elektrycznym. „4ORCE" symbolizuje moc i energię, a cyfra „4" informuje, że układ steruje napędem na cztery koła. Zespół inżynierów Nissana odpowiedzialnych za opracowywanie jednostek napędowych wykorzystał posiadaną wiedzę i doświadczenie w trzech kluczowych obszarach: zarządzania jednostką elektryczną, układów napędu na cztery koła oraz technologii sterowania charakterystyką pracy zawieszenia. Zaprojektowano nowatorskie rozwiązania, dające kierowcy poczucie pewności i dostarczające dynamicznych wrażeń w różnych sytuacjach podczas codziennej jazdy.
Napęd z dwoma silnikami przekłada się na zdecydowanie korzystniejszą konstrukcję samochodu, ponieważ nie ma w nim potrzeby montowania wału napędowego, który jest niezbędny w przypadku tradycyjnego układu mechanicznego. Silniki umieszczono przy każdej osi, dzięki czemu udało się uzyskać więcej miejsca w środku oraz wyeliminowano konieczność zastosowania międzyosiowego mechanizmu różnicowego.
MOTOTRENDY.PL
Źródło: Nissan 


Tagi:
Nissan e-4ORCE, e-4ORCE

Zobacz podobne artykuły:

Gdzie na offroad?
kalendarz 27/05 2023

Gdzie na offroad?

Wiadomości / News

2023.05.27

Jak rozpocząć przygodę z offroadem w Polsce?
Zakaz parkowania hulajnóg elektrycznych na chodnikach
kalendarz 25/05 2023

Zakaz parkowania hulajnóg elektrycznych na chodnikach

Wiadomości / News

2023.05.25

Wiedeń wprowadza zaostrzone zasady.
Inwestycje MAN-a
kalendarz 24/05 2023

Inwestycje MAN-a

Wiadomości / News

2023.05.24

MAN zainwestował prawie miliard złotych w rozbudowę fabryki w Niepołomicach.

Firmy z branży

P.P.U.H. "J.M.MAZUR" Sp. z o.o. Wałbrzych

ul. Noworudzka 4A
58-308 Wałbrzych
Tel.: 74 88 78 100
http://www.jmmazur.com/
Najnowsze artykuły:
Mustang Super Cobra Jet 1800 – gotów do bicia rekordów

Mustang Super Cobra Jet 1800 – gotów do bicia rekordów

Wiadomości / Ciekawostki

2023.05.29

Mustang Super Cobra Jet 1800 to drapieżna przemiana Mustanga Cobra Jet 1400 – do którego należą wcześniejsze rekordy świata zawodów NHRA.
Honda Civic 2.0 184 KM i-MMD e-HEV Advance – Potrafi zauroczyć...

Honda Civic 2.0 184 KM i-MMD e-HEV Advance – Potrafi zauroczyć...

Testy / Testy

2023.05.28

Ten samochód ma wszystko, aby Ciebie zauroczył. Dlatego nie sposób jest nie polubić najnowszej 11-generacji już odmiany modelu Civic.
Kajetanowicz rusza na Rajd Sardynii

Kajetanowicz rusza na Rajd Sardynii

Wiadomości / Moto sport

2023.05.27

1 czerwca załoga rozpocznie się szutrowy Rajd Sardynii, który dla Kajetanowicza i Szczepaniaka będzie drugą rundą WRC2 w tym sezonie.