Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Nasz cel: obrona tytułu
kalendarz 15/01 2014

Nasz cel: obrona tytułu

Wiadomości / Moto sport

Na starcie Rajdu Monte Carlo trzy VW Polo R WRC z Ogierem, Latvalą i Mikkelsenem za kierownicą.

„W Rajdzie Monte Carlo po raz pierwszy występujemy z numerem startowym „1” na Polo R WRC” – powiedział Dyr. Volkswagen Motorsport Jost Capito. „Przysługuje on tylko mistrzom świata i nosimy go z dumą. Ale to nie oznacza, że wchodzimy w najbliższy sezon z arogancją lub lekceważeniem, a już na pewno nie w przypadku legendarnego „Monte Carlo”. Podejdziemy do zadania z maksymalnym respektem, najwyższym skupieniem i absolutnym oddaniem. Łatwiej jest zdobyć tytuł mistrza świata, niż go potem obronić. A to właśnie jest nasz cel. Monte Carlo 2014 będzie dla nas pierwszą wskazówką, jak przygotowaliśmy się do rywalizacji z konkurencją, która z pewnością zmieniła nastawienie do nas. Cieszymy się na tę rywalizację.”

Sébastien Ogier, VW Polo R WRC nr 1:
„Naturalnie naszym wielkim celem jest obrona tytułu mistrzowskiego. Zdobycie tytułu nigdy nie jest łatwą sprawą, ale jego obrona jest jeszcze trudniejsza. Jestem pewien, że inne zespoły będą na nas naciskały. Po udanym roku 2013 rozpoczynam nowy sezon z dużą pewnością siebie. Polo R WRC otrzymało kilka niewielkich usprawnień, dzięki czemu stało się jeszcze bardziej niezawodne. W 2014 roku dołączył nowy producent – Hyundai, więc konkurencja będzie jeszcze większa. Cieszę się na rywalizację, szczególnie w „Monte Carlo”. Poza tym cieszy mnie, że rajd rozpoczyna się w tym roku w moim rodzinnym Gap. To dla mnie dodatkowy bodziec, aby być najszybszym.”

Jari-Matti Latvala, VW Polo R WRC nr 2:
„Dla mnie początek nowego sezonu to zupełnie inna sytuacja, niż w ubiegłym roku. Wtedy zespół i samochód były dla mnie nowe. Teraz wszystko jest już znane. Pierwszy rajd w Monte Carlo jest zawsze wyzwaniem. Spróbuję go ukończyć w pierwszej piątce. Dużą rolę będą odgrywały opony, bo park serwisowy nie jest zlokalizowany w górach. Trzeba więc gdybać, jaka jest tam pogoda. W Monte Carlo są 30-kilometrowe odcinki specjalne, w których 20 kilometrów jedzie się po suchym asfalcie, a 10 kilometrów po lodzie. Na 20 kilometrów na asfalcie opony z kolcami są równie kiepskie, jak slicki na 10 kilometrów po lodzie. Dobór właściwych opon to prawdziwe wyzwanie. Wybrać opony zimowe z kolcami, opony zimowe bez kolców, miękkie czy supermiękkie slicki? Z tych czterech możliwości trzeba wybrać perfekcyjnie kompromisową opcję.”

Andreas Mikkelsen, VW Polo R WRC nr 9:
„Moim wielkim celem na 2014 rok jest znaleźć się kilka razy na podium. Dla mnie jest to dopiero drugi „Monte Carlo” w życiu. W 2011 roku stanąłem na starcie, ale odpadłem po wypadku na pierwszym odcinku specjalnym. Zatem „Monte Carlo” jest dla mnie zupełnie nowym doświadczeniem. Dlatego nie będę stawiał wszystkiego na jedną kartę, lecz raczej pojadę ostrożnie. Moim celem jest dojechać do mety i zdobyć punkty. W zeszłym roku nie startowałem tutaj, dlatego moje oczekiwania względem „Monte Carlo” nie są tak wysokie, jak w przypadku innych rajdów, w których jechałem już w 2013 roku. W tym roku będę zadowolony, jeżeli nie popełnię w tym rajdzie żadnych błędów.”

Zobacz podobne artykuły:

 Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych
kalendarz 01/05 2024

Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych

Wiadomości / News

2024.05.01

Uciekał bo chciał uniknąć konsekwencji.
Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi
kalendarz 29/04 2024

Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi

Wiadomości / Moto sport

2024.04.29

Hülkenberg pierwszym kierowcą zespołu Audi w drodze do startu w F1 w 2026 r.
 Ferrari F40 wartości ponad 3 mln dol. rozbite
kalendarz 29/04 2024

Ferrari F40 wartości ponad 3 mln dol. rozbite

Wiadomości / News

2024.04.29

Samochód miał pokonać 18 km na Motorworld ...
Najnowsze artykuły:
Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu

Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu

Wiadomości / Ciekawostki

2024.05.01

Lotus przygotował specjalną wersję modelu Evija przeznaczoną do jazdy po torze. Ten prototyp z napędem elektrycznym dołączył właśnie do grona najszybszych aut, które pojawiły się na torze Nürburgring.
Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi

Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi

Wiadomości / Moto sport

2024.04.29

Hülkenberg pierwszym kierowcą zespołu Audi w drodze do startu w F1 w 2026 r.
 Ferrari F40 wartości ponad 3 mln dol. rozbite

Ferrari F40 wartości ponad 3 mln dol. rozbite

Wiadomości / News

2024.04.29

Samochód miał pokonać 18 km na Motorworld ...