Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Najlepsze opony zimowe na sezon 2014/2015
kalendarz 05/11 2014

Najlepsze opony zimowe na sezon 2014/2015

Z każdym kolejnym rokiem produceni przygotowują coraz bardziej zaawansowane modele opon zimowych o jeszcze lepszych parametrach.

Jak wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego, polscy kierowcy coraz bardziej świadomie podchodzą do kwestii opon. Dla ponad jednej trzeciej ankietowanych osób, to opony są najistotniejszym elementem odpowiadającym za bezpieczeństwo jazdy, a 92 proc. zadeklarowało użytkowanie opon adekwatnych do pory roku.

Eksperci Motointegrator.pl ocenili opony dostępne w polskiej ofercie. Producenci co roku praktyczie prezentują nowe, udoskonalone modele. Najczęściej są to ulepszone wersje już obecnych na rynku, które w nowym wydaniu zewnętrznie zmieniają się nieznacznie, ale ważniejsze w tym  przypadku są ich parametry. Dzięki bardziej zaawansowanym mieszankom i wzorom bieżnika, opony zimowe znanych producentów segmentu premium spełniają coraz wyższe standardy bezpieczeństwa i potrafią sprostać z coraz większą skutecznością zróżnicowanym warunkom zimowym. Dobra opona zimowa powinna przede wszystkim gwarantować pewne prowadzenie na mokrej nawierzchni przy niskich temperaturach, jednocześnie zapewniając trakcję na śniegu i suchym podłożu.

Poniżej prezentujemy oceny ekspertów na temat nowości na sezon zimowy 2014/2015.

Continental WinterContact TS850P

Na nadchodzącą zimę do samochodów klasy średniej oraz wyższej, Continental proponuje model o nazwie WinterContact TS850 P. Jest to ewolucja znanego i wielokrotnie docenionego w testach ContiWinterContact TS850, który w przyszłości ma zastąpić modele ContiWinterContact TS 830 P i Continental ContiCrossContact Winter. Największe zmiany w TS850 P w stosunku do poprzednika to asymetryczny wzór bieżnika oraz udoskonalona mieszanka. Producent zapewnia, że udało się dzięki temu poprawić prowadzenie na śniegu i suchej nawierzchni, skrócić drogę hamowania i ulepszyć zachowanie opony na drogach nieutwardzonych. Opona dostępna jest w rozmiarach od 16 do 20 cali. Równocześnie Continental proponuje model WinterContact TS 850P SUV przeznaczony do większych i cięższych SUV-ów, który cechuje się większymi blokami bieżnika oraz podwyższonym indeksem nośności.

Michelin Alpin 5

Michelin na sezon zimowy 2014/2015 przygotował model Alpin. To już piąta generacja opony z uznanej linii Alpin, która w testach wielokrotnie plasowała się w ścisłej czołówce. Według danych Michelin, Alpin 5 w porównaniu do Alpin 4 cechuje się  udoskonalonymi właściwościami na suchej, mokrej i zaśnieżonej nawierzchni, m.in. skróconą o 5 proc. drogą hamowania. Lepsze parametry osiągnięto dzięki bardziej zaawansowanej konstrukcji bieżnika, zwiększeniu ilości lameli o 16 proc. oraz nowemu ukształtowaniu poprzecznych kanałów. Dla optymalizacji osiągów w niskich temperaturach w składzie mieszanki wykorzystano olej słonecznikowy. Opona oferowana jest w rozmiarach od 15 do 17 cali. 

Goodyear UltraGrip 9

Goodyear natomiast proponuje model UltraGrip 9 przeznaczony do samochodów małych i średnich. UltraGrip 9 to następca popularnego i uznanego UltraGrip 8. W porównaniu z wcześniejszą generacją, opona Goodyear UltraGrip 9 wyróżnia się udoskonalonym zachowaniem na śniegu i lodzie. Lamele i krawędzie nowego wzoru bieżnika opracowano tak, aby jak najbardziej dopasowywały się do kształtu stopki opony, czyli powierzchni kontaktu opony z nawierzchnią. W stosunku do poprzedniego modelu ulepszono również skład mieszanki opony. UltraGrip 9 wyróżnia się specjalną mieszanką plastyczną, w skład której wchodzi m.in. olej roślinny oraz żywica. Dzięki temu poprawiła się przyczepność opony w typowych warunkach zimowych panujących w Europie. UltraGrip 9 dostępna jest w rozmiarach od 14 do 16 cali.

Vredestein Snowtrac 5

Popularna ze względu na swoją umiarkowaną cenę i wysoką jakość marka Vredestein oferuje z kolei następną generację sprawdzonego bieżnika Snowtrac. Snowtrac 5. Cechuje się agresywnym wzorem bieżnika kierunkowego z unikalnymi nacięciami geometrycznymi w środkowej strefie, które tworzą ciągły rowek centralny. Takie rozwiązanie zwiększa według producenta stabilność oraz precyzję działania układu kierowniczego, a co za tym idzie – komfort prowadzenia samochodu. Przez zastosowanie długich lamelek o nierównoległym układzie Snowtrac 5 lepiej radzi sobie na śniegu i lodzie. Ponadto całkowita głębokość lameli została zwiększona o ponad 30  proc. w porównaniu z modelem Vredestein Snowtrac 3. Innowacyjna mieszanka o wysokiej zawartości krzemionki zapewnia lepszą przyczepność na śniegu i lodzie oraz niższe opory toczenia. Opona Snowtrac 5 występuje w rozmiarach od 14 do 16 cali.

Swoje zimowe produkty udoskonalają również producenci opon z segmentu budżetowego. Dayton proponuje model DW 510 EVO – następcę popularnego i cenionego wśród kierowców DW 510. Opona ta przeznaczona jest do małych aut miejskich o niewielkiej mocy i występuje w rozmiarach od 13 do 17 cali. Kierunkowy bieżnik skutecznie radzi sobie z odprowadzaniem wody i błota, a specjalna mieszanka zapewnia optymalne parametry opony w niskich temperaturach, wykazując jednocześnie wysoką odporność na zużycie.

 źródło: Motointegrator.pl