Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Motoyama w ekipie Nissana ZEOD RC w Le Mans
kalendarz 30/04 2014

Motoyama w ekipie Nissana ZEOD RC w Le Mans

Wiadomości / Moto sport / Nissan

Trzykrotny mistrz japońskiej serii Super GT Satoshi Motoyama dołączy do zwycięzców Nissan GT Academy.

Motoyama będzie partnerem Lucasa Ordóñeza i Wolfganga Reipa jako kierowca innowacyjnego, elektrycznego Nissana ZEOD RC w tegorocznym 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Motoyama po raz czwarty wystartuje w Le Mans, tym razem za kierownicą wyścigowego Nissana wyposażonego w zespół napędowy złożony z 300-konnego silnika elektrycznego i 400-konnego, 1.5-litrowego turbodoładowanego silnika benzynowego, ważącego tylko 40 kg. Tydzień temu japoński as, któremu towarzyszyli koledzy z zespołu, pierwszy raz wyruszył nowym samochodem na tor im. Paula Ricarda na południu Francji.

Przypomnijmy, że Motoyama - czterokrotny mistrz Formuły Nippon, ścigał się już w barwach Nissana w Le Mans, gdzie został ulubieńcem fanów po trwających godzinę desperackich próbach naprawy samochodu zepchniętego przez innego zawodnika na betonową bandę okalającą tor. Zgodnie z regulaminem wyścigu kierowcom, którzy utkną na torze, nie wolno korzystać z pomocy z zewnątrz. Wysiłki japońskiego mistrza, który nie miał zamiaru poddawać się zbyt wcześnie, wzbudziły ogólnoświatową sensację wśród użytkowników serwisu YouTube. Na nieszczęście dla Motoyamy nie udało mu się dotrzeć nawet do odległego o pół mili wjazdu do alei serwisowej, gdzie mógłby liczyć na pomoc ekipy Nissana.

„Mam pewne rachunki do wyrównania w Le Mans. Wypadek, do którego doszło dwa lata temu, był prawdziwym pechem, jak zresztą większość wypadków w trakcie wyścigu. Już samo ukończenie Le Mans stanowi duże wyzwanie i taki właśnie wyznaczyliśmy sobie główny cel. Czekam z niecierpliwością na wyścig. Taki sposób wykorzystania energii elektrycznej przez Nissana w Le Mans to światowy precedens, a ja jestem bardzo zadowolony, że mogę uczestniczyć w tym niesamowitym przedsięwzięciu" - powiedział Motoyama. „Moi koledzy z zespołu, Wolfie i Lucas, przejechali już wiele mil tym samochodem. Wspaniale było z nimi pracować. Mam nadzieję, że będę mógł wykorzystać moje doświadczenia, pomagając w procesie rozwoju pojazdu".

Motoyama uczestniczył już wcześniej w pracach rozwojowych modelu Nismo LEAF RC, czyli pierwszej podjętej przez Nissana próby „elektryfikacji” samochodu wyścigowego. Japończyk zasiadał za kierownicą tego pojazdu w wielu imprezach. „Pamiętam, że Nissan Nismo LEAF RC miał ogromny zapas momentu obrotowego. Byłem pod wielkim wrażeniem jego osiągów w porównaniu z pojazdem wyposażonym w tradycyjny silnik spalinowy" - powiedział Motoyama. „Nissan ZEOD RC to zupełnie nowy poziom. Nie mogę się doczekać, kiedy poprowadzę go w Le Mans. To wielki wyścig, który jest bardzo popularny wśród Japończyków - wielu kierowców z mojego kraju odnosiło w nim sukcesy. Nie ukrywam, że bardzo chciałbym znaleźć się w tym gronie. Będę intensywnie pracował z zespołem i zamierzam dać z siebie wszystko".

Motoyama i Ordóñez planują przejechanie jak najdłuższego dystansu przed wyścigiem w Le Mans, ponieważ ze względu na termin rundy Super GT nie będą mogli uczestniczyć w dorocznym dniu testowym na torze de la Sarthe, wyznaczonym na 1 czerwca. Dwukrotny zwycięzca Le Mans w kategorii P2, Brazylijczyk Tommy Erdos, zastąpi obu kierowców, startując w teście razem z Reipem. „Zważywszy na determinację, jaką dwa lata temu wykazał Satoshi próbując wrócić uszkodzonym samochodem na tor, zaproszenie go do programu ZEOD wydawało się oczywiste" - powiedział Darren Cox, globalny dyrektor ds. marki, marketingu i sprzedaży Nismo. „Niezłomna postawa sprawiła, że stał się kultową postacią i ulubieńcem fanów. Ostatnim razem w Le Mans był bardzo szybki, więc jesteśmy zachwyceni, mając go ponownie w naszym zespole. Po wydarzeniach w Le Mans w 2012 roku obiecałem Motoyamie, że wróci z nami na ten tor i dostanie szansę, na którą w pełni zasługuje".

Nissan ZEOD RC startuje w tegorocznym wyścigu w kategorii „Garage 56", czyli z pozycji zarezerwowanej przez Automobile Club de l'Ouest dla samochodów wyposażonych w nowe i innowacyjne rozwiązania techniczne. Nissan wykorzystuje program ZEOR RC jako platformę rozwoju przed planowanym debiutem w klasie LM P1 w 2015 r.

 źródło: Nissan
 

Zobacz podobne artykuły:

Startuje sezon rajdowych MP
kalendarz 26/04 2024

Startuje sezon rajdowych MP

Wiadomości / Moto sport

2024.04.26

27 kwietnia rusza 69 sezon Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?
kalendarz 26/04 2024

Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Testy / Testy

2024.04.26

Najnowszy Nissan Qashqai może się podobać. Jednak Nissan proponuje swoim klientom jeszcze coś... Oferuje bowiem połączenie auta spalinowego i elektrycznego.
 Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski
kalendarz 23/04 2024

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.23

Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut.

Firmy z branży

P.P.U.H. "J.M.MAZUR" Sp. z o.o. Wałbrzych

ul. Noworudzka 4A
58-308 Wałbrzych
Tel.: 74 88 78 100
http://www.jmmazur.com/
Najnowsze artykuły:
Majówka 2024 – raport drogowy

Majówka 2024 – raport drogowy

Bezpieczeństwo

2024.04.26

Przed nami pierwszy długi weekend majowy. Czego możemy spodziewać się w tym roku, wyruszając w trasę na majówkę?
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Testy / Testy

2024.04.26

Najnowszy Nissan Qashqai może się podobać. Jednak Nissan proponuje swoim klientom jeszcze coś... Oferuje bowiem połączenie auta spalinowego i elektrycznego.
 Wypadek na rajdzie ulicznym

Wypadek na rajdzie ulicznym

Finanse / Ubezpieczenia

2024.04.25

Czy poszkodowani dostaną pieniądze z OC?