Mitsubishi L200 – Testy rajdowej wersji
Mitsubishi Ralliart przy wsparciu technicznym Mitsubishi Motors weźmie udział w Rajdzie Asia Cross Country Rally.
Japońska marka wraca na rajdowe trasy. Pod koniec czerwca przeprowadzono testy wytrzymałościowe modelu L200 na trasie terenowej w Tajlandii, przed Asia Cross Country Rally 2022. W ramach testów samochód był poddawany obciążeniom, porównywalnym z tymi, z jakimi zawodnicy spotykają się w trakcie rajdu. Dopracowano działanie podwozia i silnika w trudnych warunkach. W tym celu wykorzystano m in. 10-kilometrową trasę łączącą odcinek pokonywany z dużą prędkością, wyboistą drogę szutrową i wąską, krętą ścieżkę leśną.
"L200 ma solidną ramę podwozia i doskonałe właściwości jezdne, postanowiliśmy więc zredukować na potrzeby rajdowe masę pojazdu do minimum, jednocześnie wykorzystując w pełni jego oryginalną wytrzymałość" - powiedział Hiroshi Masuoka, dyrektor zespołu Team Mitsubishi Ralliart. "Samochód rajdowy, który pokonał ponad 800 kilometrów w ciągu dwóch dni, zgodnie z naszymi oczekiwaniami zaprezentował świetne osiągi w trakcie trudnych testów wytrzymałościowych, dzięki czemu jesteśmy pewni, że nasze przygotowania są na dobrej drodze."
Asia Cross Country Rally, czyli AXCR to wyczerpujący, całotygodniowy rajd terenowy rozgrywany na trasie 2000 km, prowadzącej przez wyjątkowe tereny Azji Południowo-Wschodniej. Rajd rozgrywany w sierpniu każdego roku był odwoływany w latach 2020 i 2021 z powodu pandemii COVID-19. W tym roku rajd przesunięto na 21-26 listopada, a trasa będzie liczyła około 1700 km. Start zaplanowano w Buriram w północno-wschodniej Tajlandii, dalsze odcinki prowadzą przez Kambodżę, a meta znajduje się w pobliżu słynnej stolicy świątyń - Angkor Wat.
Przystosowane do rajdów Mitsubishi L200 zostało zaliczone przez FIA do grupy T1 (prototypowy pojazd terenowy). Jako model bazowy wykorzystano wersję z podwójną kabiną w specyfikacji na rynek Tajlandii, “odchudzono” maskę silnika, przednie i tylne drzwi, wnętrze i inne elementy. Zgodnie ze specyfikacją, samochód wyposażono w klatkę bezpieczeństwa, a także osłony podwozia. Ponadto opracowano specjalne zawieszenie, zaś przedni i tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (LSD), opony terenowe o dużej średnicy oraz obręcze kół z lekkich stopów poprawiają prowadzenie na nierównych nawierzchniach. Tuning turbodoładowanego silnika wysokoprężnego o poj. 2.4 skoncentrowano na zmniejszeniu strat tarcia i ograniczeniu masy oraz na poprawie reakcji w zakresie średnich prędkości obrotowych, które są często wykorzystywane na trasach rajdów terenowych. Niektóre etapy AXCR obejmują przeprawy przez rzeki, co wymagało modyfikacji ułatwiających brodzenie, jak bardziej wytrzymałe uszczelnienia i rura pobierająca powietrze do silnika znad dachu samochodu (snorkel).
27. edycja AXCR 2022 rozpocznie się 21 listopada startem zorganizowanym w Buriram, w północno-wschodniej części Tajlandii w pobliżu granicy z Kambodżą. Rywalizacja rozpocznie się 22 listopada. Pierwsza połowa rajdu rozgrywana jest wokół Buriram. 25 listopada trasa rajdu zostanie poprowadzona przez granicę z Kambodżą, a 26 listopada rajd kończy się w Siem Reap, kilka kilometrów od Angkor Wat – tak zwanej stolicy świątyń. Tegoroczna trasa ma być równie wyczerpująca jak poprzednio, z szerokim zakresem terenowych wyzwań jak góry, dżungla, błotniste drogi, przeprawy przez rzeki i wydmy. Umiejętności kierowców i zespołów zostaną wystawione na próbę przez trudne warunki terenowe i nieprzewidywalne zmiany pogody, jakie stwarza dzika natura tej trasy./oprac. ns/
Foto: Mitsubishi
Zobacz podobne artykuły:
Skoda Elroq oczami projektantów
Wiadomości / Wydarzenia
2024.10.10
Renault 5 E-Tech w Warszawie
Wiadomości / Wydarzenia
2024.10.03
Bruno Sacco i jego słynne projekty
Wiadomości / Wydarzenia
2024.10.01
Mercedes-AMG One pobił własny rekord
Wiadomości / Ciekawostki
2024.10.13
Toyota wraca do F1, ale...
Wiadomości / Moto sport
2024.10.12
Paris Auto Show 2024 - zapowiedź
Wiadomości / News
2024.10.12