Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Mistrzowski zespół Audi
kalendarz 03/12 2013

Mistrzowski zespół Audi

Wiadomości / Moto sport / Audi

Podczas wyścigu w Bahrajnie, Fässler, Lotterer i Tréluyer zajęli w finale drugą pozycję.

Audi zakończyło tegoroczną serię wyścigów Mistrzostw Świata na długich dystansach (FIA-WEC). Zespół musiał jednak po raz drugi ustąpić pierwszego miejsca, na osiem tegorocznych rund.

Aż do połowy ostatniego w tym sezonie wyścigu, zespół Audi Sport Team Joest miał bardzo komfortową pozycję. Loïc Duval, Tom Kristensen i Allan McNish, jadący Audi R18 e-tron quattro, mieli tylko niespełna 15 sek. straty do prowadzącej Toyoty. Niestety, na 95 okrążeniu, Loïc Duval zameldował przez radio o problemie z układem przeniesienia napędu. Po raz pierwszy na 23 wyścigi, w których od roku 2011 brały udział różne serie Audi R18, defekt techniczny zadecydował o odpadnięciu zespołu Audi z dalszych zmagań. Drugie miejsce, które pierwotnie miało przypaść ich kolegom, zajęli Marcel Fässler, André Lotterer i Benoît Tréluyer. W 3 godzinie i 33 minucie wyścigu, z kolei Marcel Fässler z powodu wyprzedzania przy żółtej fladze, decyzją sędziów zmuszony został do karnego przejazdu przez aleję serwisową. W ten sposób R18 e-tron quattro z numerem „1“ straciło ponad minutę i nie miało już szans na przeskoczenie rywali.

Zdobycie w Bahrajnie po raz piętnasty miejsca na podium, oznacza dla Audi dobre zakończenie tegorocznej serii wyścigów na długich dystansach WEC. Audi Sport Team Joest wygrało sześć z ośmiu rund, czyli o jedną więcej niż w ubiegłym sezonie. W klasyfikacji marek, Audi reprezentowane przez sportową hybrydę mogło cieszyć się drugim tytułem mistrzowskim wcześniej niż się spodziewano, już przed zakończeniem sezonu. Także kierowcy: Loïc Duval, Tom Kristensen i Allan McNish jeszcze przed końcem całorocznych zmagań zdobyli tytuły mistrzów świata. W ten sposób poszli w ślady swoich kolegów. Trio Marcel Fässler, André Lotterer i Benoît Tréluyer jako pierwsze zdobyło bowiem w ubiegłym roku mistrzowski tytuł w nowej serii wyścigów długodystansowych.

Dwunaste zwycięstwo Audi w 24-godzinnym wyścigu w Le Mans, jedenasty tryumf w 12-godzinnym wyścigu Sebring zaliczanym do serii American Le Mans, zdobycie prestiżowego tytułu „Tourist Trophy“ w Silverstone oraz pięć najlepszych czasów na treningach, to kolejne sukcesy, jakie w tym sezonie zapisało na swoim koncie Audi. Ponadto reprezentujący koncern Mike Rockenfeller, zdobył w tym roku tytuł mistrza świata w serii DTM, a zespół Audi Sport Team Phoenix wygrał klasyfikację zespołową.

Sezon 2013 właśnie się zakończył, a drużyna Audi już zaczyna przygotowania do sezonu 2014, w którym w wyścigach długodystansowych WEC zaczną obowiązywać zupełnie nowe reguły, sprzyjające najbardziej efektywnym pojazdom. By spełnić nowe wymogi, Audi pracuje nad całkowicie nowym samochodem wyścigowym, który pierwszy raz stanie w szranki 20 kwietnia 2014 roku, w będącym preludium do całego sezonu WEC wyścigu w Silverstone.

 

Zobacz podobne artykuły:

 Elektryzujący pokaz Kena Blocka
kalendarz 07/11 2022

Elektryzujący pokaz Kena Blocka

Wiadomości / Wydarzenia

2022.11.07

Amerykański drifter Ken Block za kierownicą Audi S1 Hoonitron w Las Vegas.
Na tych trasach lepiej nie tankować
kalendarz 31/10 2022

Na tych trasach lepiej nie tankować

Wiadomości / Gorące tematy

2022.10.31

Jakie drogi są najdroższe pod względem cen paliw na stacjach?
Audi pozostaje partnerem FIS
kalendarz 30/10 2022

Audi pozostaje partnerem FIS

Wiadomości / News

2022.10.30

Audi przedłuża partnerstwo z Międzynarodową Federacją Narciarską – FIS o kolejne cztery lata.
Najnowsze artykuły:
Dacia Duster AWD 1,5 dCi 115 KM 6M/T: - Warty zastonowienia?

Dacia Duster AWD 1,5 dCi 115 KM 6M/T: - Warty zastonowienia?

Testy / Testy

2022.11.23

Duster pojawił się na rynku w 2010 roku. Rumuński SUV z francuskim silnikiem od Renault i sporą dawką japońskiej technologii od Nissana szybko zawojował rynki.
Skoda Octavia Combi Scout 2,0 TDI 150 KM DSG7 4x4  - Nie musisz wybierać SUV-a

Skoda Octavia Combi Scout 2,0 TDI 150 KM DSG7 4x4  - Nie musisz wybierać SUV-a

Testy / Testy

2022.11.19

Potrzebujesz auta, którym możesz bez obaw udać się w gorszy teren, a nie lubisz przy tym SUV-ów? Mamy dla Ciebie rozwiązanie. Jest nią Skoda Ovtavia Combi Scout.
Renault Megane 1,6 e-Tech 160 KM Plug-In hybrid A/T – Można się zakochać

Renault Megane 1,6 e-Tech 160 KM Plug-In hybrid A/T – Można się zakochać

Testy / Testy

2022.11.15

Ford zapowiada koniec produkcji Focusa. Wkrótce zniknie z rynku VW Golf. Renault też wspomina o końcu Megane. W każdym razie tego z motorem termicznym. Wszystko to ponoć z powodu ekologii. Dlatego szanujmy tradycyjne kompakty...

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.