Mistrzowie w Audi podczas GP Ice Race
Widowiskowe drifty na lodzie i na śniegu.
W drugim biegu GP Ice Race w austriackim Zell am See, kierowca Formuły E Daniel Abt i mistrz serii DTM René Rast za kierownicami swoich wyścigowych Audi pokazali jak radzą sobie na śliskiej nawierzchni. Do pokazów Audi dołączyli również rajdowy mistrz świata z 1984 r. Stig Blomqvist oraz trzykrotny zwycięzca wyścigu Le Mans, Benoît Tréluyer.
Na kilka szybkich okrążeń toru, do zawodników – najpierw do René Rasta w Audi RS 5 DTM, a później do Stiga Blomqvista w Audi Sport quattro - dołączyła Hildegard Wortmann, szefowa marketingu i sprzedaży Audi AG. „To było niesamowite doświadczenie” – powiedziała potem. „Wspaniale było zobaczyć entuzjazm tak wielu kibiców stojących tuż obok toru. Ten pokaz był wyjątkowym wydarzeniem łączącym historię, teraźniejszość i przyszłość sportów motorowych.”
Kierowcy Audi po raz kolejny dali w Zell am See pokaz swoich umiejętności. Daniel Abt, za sterami swego elektrycznego Audi e-tron FE06 z serii wyścigowej FIA Formuła E wykręcił na śniegu kilka dynamicznych okrążeń, a później - w tradycyjnym skijoringu - pociągnął na linie za swym bolidem zawodnika narciarskiego freestyle’u, Benedikta Mayr’a. „Bene jest zawodowym narciarzem, a ja prowadzę wyścigowe samochody, wpadliśmy więc na pomysł, by zrobić coś razem” – powiedział Daniel Abt. „W ostatnim czasie impreza ta, na której zobaczyć możemy samochody różnych marek i pochodzące z różnych epok, stała się jedną z najbardziej rozpoznawanych na scenie sportów motorowych. Kierowcy spędzają tu razem wspaniały dzień, nie ma presji współzawodnictwa i co najważniejsze, dajemy naszym fanom wspaniałą rozrywkę.”
W dość ciężkich warunkach atmosferycznych, przy temperaturze wahającej się wokół zera, dwukrotny mistrz serii DTM René Rast dzielił się obowiązkami za kierownicą Audi RS 5 DTM #33 z francuskim kierowcą Benoît Tréluyer’em. Ponieważ w roku ubiegłym, w tych samych zawodach, Audi DTM nie miało wymaganej przyczepności na lodzie, tym razem felgi samochodu były o 12 cm węższe i założono na nie znacznie mniejsze opony z kolcami. „Po dostosowaniu ustawień do bardziej miękkiej i głębszej nawierzchni i do specjalnych opon, moja jazda w Audi DTM po śniegu stała się od razu bardziej widowiskowa – zwłaszcza dla kibiców” – mówił potem Rast.
Popis swoich umiejętności dał również Stig Blomqvist. Ten dawny kierowca fabryczny Audi, zdobywca tytułu Rajdowego Mistrza Świata w 1984 r., zasiadł za sterami historycznego Audi Sport quattro. Kolejnego samochodowego klasyka poprowadził z kolei Benoît Tréluyer. W konkurencji skijoringu, mistrz świata w wyścigach długodystansowych z 2012 r. pociągnął za sobą mistrza świata w slalomie narciarskim z 1987 r., Frank’a Wörndl’a. Francuz prowadził podczas tej konkurencji zabytkowe DKW F91, a Wörndl pojechał na również zabytkowych nartach, które należały do zawodnika z Igrzysk Olimpijskich z 1960 r. – Willy Bognera./oprac. ns/
Foto: Audi
Zobacz podobne artykuły:
Valtteri Bottas testował prototyp Alfy Romeo 33 Stradale
Wiadomości / Wydarzenia
2025.01.04
Kimi Antonelli za kierownicą Mercedesa CLA
Wiadomości / Wydarzenia
2024.12.21
Lewis Hamilton i jego zwycięskie bolidy F1
Moto fanatyk
2024.12.16
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu aut elektrycznych
Wiadomości / Gorące tematy
2025.01.13
Porsche GT3, którego nikt nie kupuje
Wiadomości / News
2025.01.12
HySE-X2 - Wodorowy buggy w Rajdzie Dakar
Warsztat / Technika
2025.01.11