Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Mistrzowie w Audi na śniegu i lodzie
kalendarz 25/01 2019

Mistrzowie w Audi na śniegu i lodzie

Wydarzenia / Audi

W widowisku w Austrii podczas imprezy GP Ice Race w Zell am See można było zobaczyć Daniela Abt i René Rasta oraz Waltera Röhrl’a.

W temperaturach znacznie poniżej zera, dwóch kierowców Audi - mistrz klasyfikacji zespołowej Formuły E Daniel Abt oraz mistrz serii wyścigów DTM René Rast, dało pokaz umiejętności na śniegu i na lodzie. W pokazie organizowanym przez Audi Sport wzięła również udział legenda rajdów Walter Röhrl oraz gwiazda freestylowego narciarstwa Benedikt Mayr.

Podczas pierwszej po długiej przerwie edycji odrodzonego lodowego wyścigu w Zell am See, trio sportowych kierowców Audi swoimi występami bawiło zgromadzoną publiczność. Za sterami Audi e-tron FE04, w którym Audi Sport ABT Schaeffler zdobył mistrzostwo sezonu 2017/2018 serii wyścigów Formuła E zasiadł Daniel Abt. Audi RS 5 DTM poprowadził René Rast, a w historycznym Audi Sport quattro pojechał Rajdowy Mistrz Świata Walter Röhrl.

„To był przemiły weekend, z fantastyczną atmosferą i wspaniałą publicznością” – powiedział Daniel Abt. „Po raz pierwszy miałem okazję poprowadzić bolid Formuły E na lodzie. Niesamowite przeżycie! Zabawa była przednia – zwłaszcza gdy mogłeś zobaczyć miny kibiców w momencie wchodzenia w zakręt i driftu wprost na nich. Mam nadzieję, że również w przyszłym roku będę miał okazję udziału w tym wspaniałym wydarzeniu.”

Daniel Abt spróbował również swych sił w konkurencji sprawnościowej, w której samochód ciągnął narciarza. Od ostatniego weekendu zawodnik narciarskiego freestyle’u Benedikt Mayr jest pierwszym w historii człowiekiem ciągniętym po śnieżnym torze za bolidem Formuły E. „Świetna zabawa! Teraz z pewnością odwiedzę jakiś wyścig Formuły E” – powiedział później Mayr.

Mistrz serii DTM René Rast miał o wiele trudniej. Podczas gdy opony Audi e-tron FE04 wyposażone zostały w długie kolce rajdowe, on ze względu na to, że samochody DTM mają dość wąskie nadkola, musiał wystąpić z oponami o kolcach znacznie krótszych. „Przy krótkich kolcach, z silnikiem o mocy 500 KM i z napędem na tylną oś, miałem nieco problemów z trakcją” – śmieje się Rast. „Pomimo tego, prowadzenie samochodu DTM na śniegu i na lodzie to było bardzo ciekawe doświadczenie.” /oprac. ns/

Foto: Audi


Tagi:
Audi, Audi Sport, GP Ice Race w Zell am See, Daniel Abt, René Rast, Walter Röhrl, Benedikt Mayr, Audi Audi e-tron FE04, Audi RS 5 DTM

Zobacz podobne artykuły:

Valtteri Bottas testował prototyp Alfy Romeo 33 Stradale
kalendarz 04/01 2025

Valtteri Bottas testował prototyp Alfy Romeo 33 Stradale

Wiadomości / Wydarzenia

2025.01.04

Zawodnik F1 wyjechał na tor testowy Balocco za kierownicą „prototypu 00” nowego modelu „fuoriserie”.
Kimi Antonelli za kierownicą Mercedesa CLA
kalendarz 21/12 2024

Kimi Antonelli za kierownicą Mercedesa CLA

Wiadomości / Wydarzenia

2024.12.21

Nowy kierowca zespołu Formuły 1 Mercedes-AMG Petronas w sezonie 2025 testował elektryczny model CLA.
Lewis Hamilton i jego zwycięskie bolidy F1
kalendarz 16/12 2024

Lewis Hamilton i jego zwycięskie bolidy F1

Moto fanatyk

2024.12.16

W muzeum Mercedesa stanęło siedem bolidów mistrza F1.
Najnowsze artykuły:
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu aut elektrycznych

Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu aut elektrycznych

Wiadomości / Gorące tematy

2025.01.13

W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów.
Porsche GT3, którego nikt nie kupuje

Porsche GT3, którego nikt nie kupuje

Wiadomości / News

2025.01.12

Samochód wyróżnia się grafiką będącą dziełem artysty Richarda Orlinskiego, ale...
HySE-X2 - Wodorowy buggy w Rajdzie Dakar

HySE-X2 - Wodorowy buggy w Rajdzie Dakar

Warsztat / Technika

2025.01.11

Pojazd ten ma pokazać jak wydajne mogą być napędy alternatywne w ekstremalnych warunkach.