Mercedes GLE w cenie od...
Wiadomości / News / Mercedes
W salonach Mercedesa rusza sprzedaż nowej Klasy GLE – czyli zmodernizowanego modelu ML.
Ceny tego SUV-a zaczynają się od 274 500 zł za wersję 250 d z 2.1-litrowym turbodieslem o mocy 204 KM oraz 9-biegową przekładnią automatyczną 9G-TRONIC.
Przypomnijmy, że debiutujący w 1997 r. model – ML, zapoczątkował nowy segment rynku. Wkrótce dołączyły również pojazdy tego typu innych marek, jak BMW, czy Volvo. W międzyczasie Mercedes wprowadził na rynek trzy generacje ML-a, których sprzedano w ilości ponad 1,6 mln sztuk.
W tym roku oprócz modernizacji modelu, producent zdecydował się także na zmianę nazwy – GLE. Ponadto, po raz pierwszy w ofercie znajdzie się odmiana hybrydowa typu plug-in – w wersji 500 e, która osiągi widlastej „ósemki” łączy z zapotrzebowaniem na benzynę samochodu miejskiego (średnio 3,3 l/100 km).
Standardowe wyposażenie Mercedesa GLE obejmuje m.in. system COMAND z nawigacją i funkcją informowania o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym (wyposażenie standardowe tylko na polskim rynku), asystenta bocznego wiatru Crosswind Assist oraz system antykolizyjny COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS. Seryjny układ dynamicznej kontroli prowadzenia DYNAMIC SELECT oferuje do sześciu trybów jazdy, w tym terenowy program Offroad. W połączeniu z opcjonalnym, pneumatycznym zawieszeniem AIRMATIC prześwit auta można zwiększyć nawet do 285 mm, a jego głębokość brodzenia sięga 600 mm.
Na życzenie dostępne są też m.in. całkowicie LED-owe oświetlenie, aktywny tempomat z półautonomicznymi funkcjami jazdy w korku, automatyczne domykanie drzwi, wysokiej klasy nagłośnienie firmy Bang & Olufsen, system automatycznego parkowania Active Park Assist czy kamera 360°.
Nowy model dostępny jest w ośmiu wersjach silnikowych – w tym m.in. z nową, benzynową jednostką 3.0 V6 biturbo o mocy 333 KM (GLE 350) oraz w sportowych odmianach AMG. Najszybsza z nich, GLE 63 S, rozwija moc 585 KM i przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 4,2 s, a jej prędkość maksymalną na życzenie można podnieść do 280 km/h.
Wszystkie jednostki współpracują z 7- lub 9-biegową przekładnią automatyczną. Poza bazową, tylnonapędową odmianą GLE 250 d, wyróżniającą się najniższym w segmencie zużyciem paliwa (średnio 5,4 l/100 km w cyklu NEDC), każda wersja dysponuje stałym napędem na obie 4MATIC.
Gama silnikowa i cennik modelu GLE w Polsce:
GLE 250 d
(turbodiesel 2.1 R4, 204 KM i 500 Nm, 9G-TRONIC): od 274 500 zł
GLE 250 d 4MATIC
(turbodiesel 2.1 R4, 204 KM i 500 Nm, 9G-TRONIC): od 279 500 zł
GLE 350 d 4MATIC
(turbodiesel 3.5 V6, 258 KM i 620 Nm, 9G-TRONIC): od 291 500 zł
GLE 400 4MATIC (benz. biturbo 3.0 V6, 333 KM i 480 Nm, 7G-TRONIC PLUS): od 299 000 zł
GLE 500 4MATIC (benz. biturbo 4.7 V8, 435 KM i 700 Nm, 7G-RONIC PLUS): od 366 500 zł
GLE 500 e 4MATIC (benz. biturbo 3.0 V6 + silnik elektryczny, 442 KM i 650 Nm, 7G-TRONIC PLUS): od 354 000 zł
GLE 63 4MATIC (benz. biturbo 5.5 V8, 557 KM i 700 Nm, 7G-TRONIC PLUS): od 547 000 zł
GLE 63 S 4MATIC (benz. biturbo 5.5 V8, 585 KM i 760 Nm, 7G-TRONIC PLUS): od 593 500 zł
Pierwsze egzemplarze nowego GLE trafią do odbiorców w sierpniu br.
Zobacz podobne artykuły:
Chris Evans: „To ekscytujący czas dla miłośników samochodów”
Wiadomości / Wydarzenia
2024.05.03
Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych
Wiadomości / News
2024.05.01
Ferrari F40 wartości ponad 3 mln dol. rozbite
Wiadomości / News
2024.04.29
Jak zabezpieczyć się przed klonem?
Używane
2024.05.03
Chris Evans: „To ekscytujący czas dla miłośników samochodów”
Wiadomości / Wydarzenia
2024.05.03