Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Mercedes Actros z tytułem „Green Truck 2015”
kalendarz 19/05 2015

Mercedes Actros z tytułem „Green Truck 2015”

Wiadomości / News / Mercedes

Actros 1842 najoszczędniejszą i najbardziej przyjazną środowisku ciężarówką roku 2015.

Redakcje magazynów „Trucker” i „VerkehrsRundschau” wybrały laureatów konkursu na najbardziej „eco” ciężarówkę. W tegorocznej edycji konkursu na „Zieloną Ciężarówkę” 2015 pierwsze miejsce zajął Mercedes Actros 1842.  Tym samym został uznany za najbardziej przyjazną ciężarówkę na rynku, wyróżniającą się niskim zużyciem paliwa. W niezależnych testach przeprowadzonych przez jury konkursu Actros 1842 zużył średnio 22,9 l oleju napędowego na 100 km.

Podstawowym kryterium przyznania nagrody było zużycie paliwa i odpowiadająca mu emisja CO2. Zużycie paliwa zostało zmierzone przez redakcje magazynów motoryzacyjnych „Trucker” oraz „VerkehrsRundschau” na znormalizowanym odcinku drogi o długości 500 km.

Ulrich Bastert, odpowiedzialny za sprzedaż, marketing i usługi Mercedes-Benz Trucks powiedział: „Tytuł »Zielonej Ciężarówki« to dla Mercedes-Benz Trucks kolejny dowód, że z uwagi na niewygórowane zapotrzebowanie na paliwo nasze samochody górują w kategorii ekonomiki oraz łącznych kosztów eksploatacji. Korzystają na tym zarówno klienci, jak i środowisko - niższe zużycie paliwa to niższa emisja spalin”. 

Na wyposażeniu pojazdu znalazł się ponadto przewidujący tempomat Predictive Powertrain Control. PPC zna topografię terenu przed pojazdem i uwzględnia ją w swoim działaniu, aby osiągnąć maksymalną efektywność paliwową. To pierwszy na świecie tempomat, który uwzględnia dane GPS i poza regulacją prędkości sam dobiera odpowiednie przełożenia podczas zjeżdżania ze wzniesienia lub podjeżdżania pod górę, w stosownym momencie uruchamia oszczędzającą paliwo funkcję EcoRoll (która należy do standardowego wyposażenia Actrosa) i w razie potrzeby dokonuje pojedynczej lub podwójnej redukcji biegu. Dzięki temu jest możliwe zredukowanie zużycia paliwa nawet o 5 proc.

Według danych producenta, obecnie PPC zamawia ponad 7 na 10 nabywców Actrosa, a popularność tego systemu rośnie. Klienci, którzy nie zdecydują się na dopłatę do tempomatu w momencie zamawiania nowego pojazdu, mogą dokupić go później jako wyposażenie akcesoryjne. Niedawno Mercedes wprowadził taką opcję dla modeli Actros, Antos i Arocs - oferują ją punkty serwisowe w całej Europie.

Actros ma przewagę nad rywalami we flotach, co podkreślają m in. pojedynki "Fuel Duel", czyli  testy porównawcze różnych modeli ciężarówek w codziennej eksploatacji flotowej. Zasada jest prosta: kierowcy innych ciężarówek pracujących w prywatnych flotach na dwa tygodnie przesiadają się do Actrosa Euro VI. Po specjalnym kursie i jeździe z instruktorem, który udziela praktycznych wskazówek na temat zrównoważonego stylu jazdy, mają okazję sprawdzić nowego Actrosa w czasie bieżących zleceń - a wszystko odbywa się pod nadzorem telematyki Fleet Board.

Zdaniem Ulricha Basterta: „Dzięki nim możemy udowodnić, że Actros jest najwydajniejszą ciężarówką na rynku - i wytrzymuje porównanie z każdym rywalem. Wyniki mówią sam na siebie. Jak dotychczas przeprowadziliśmy 1121 pojedynków we flotach w całej Europie, a nasza przewaga w zakresie oszczędzania paliwa na dystansie ponad 5,5 mln km wynosi 10,4 proc”.

 źródło: Mercedes

Zobacz podobne artykuły:

Renault kończy rozmowy z VW
kalendarz 18/05 2024

Renault kończy rozmowy z VW

Wiadomości / News

2024.05.18

Po miesiącu negocjacji na temat auta elektrycznego o wartości poniżej 20 000 euro, VW i Renault kończą rozmowy.
Mercedes-Maybach oczami artysty
kalendarz 18/05 2024

Mercedes-Maybach oczami artysty

Wiadomości / Wydarzenia

2024.05.18

Wizjonerska interpretacja sztuki i motoryzacyjnego stylu według Davida LaChapelle’a.
 Ford Transit za prawie milion zł
kalendarz 17/05 2024

Ford Transit za prawie milion zł

Wiadomości / News

2024.05.17

To nie jest zwykły dostawczak ale samochód do zadań specjalnych.
Najnowsze artykuły:
Renault kończy rozmowy z VW

Renault kończy rozmowy z VW

Wiadomości / News

2024.05.18

Po miesiącu negocjacji na temat auta elektrycznego o wartości poniżej 20 000 euro, VW i Renault kończą rozmowy.
Mercedes-Maybach oczami artysty

Mercedes-Maybach oczami artysty

Wiadomości / Wydarzenia

2024.05.18

Wizjonerska interpretacja sztuki i motoryzacyjnego stylu według Davida LaChapelle’a.
 Ford Transit za prawie milion zł

Ford Transit za prawie milion zł

Wiadomości / News

2024.05.17

To nie jest zwykły dostawczak ale samochód do zadań specjalnych.