Mercedes-Maybach Pullman – Majestat limuzyny
Wiadomości / Prezentacje / Maybach / Mercedes / nowe auta
Mercedes-Maybach Pullman – Majestat limuzyny
Wiadomości / Prezentacje / Maybach / Mercedes / nowe auta
To najwyższy poziom luksusu i wyrafinowania.
50. urodziny najbardziej znanej limuzyny Pullman – Mercedesa 600 – zbiegają się ze szczególną premierą. Podczas tegorocznej wystawy w Genewie, swoją premierę będzie miała nowa generacja Pullmana. Topowy model Mercedes-Maybach, z mierzącym 6,5 m długości nadwoziem oraz oddzieloną od szoferki kabiną, pozwala podróżować czterem pasażerom naprzeciwko siebie.
Przestronne, gustownie wykończone wnętrze zaprojektowano pod kątem najwyższego komfortu. Jako limuzyna do jazdy z szoferem, ma spełniać najwyższe oczekiwania w zakresie ekskluzywności i luksusu. Dla pasażerów przygotowano dwa fotele z szerokim zakresem regulacji, umieszczone przodem do kierunku jazdy (w tym oparcie pochylane bez zmiany pozycji siedziska). Jego położenie można regulować osobno, zarówno w kierunku pionowym, jak i wzdłużnym. Kąt pochylenia oparcia waha się od 19 do 43,5 stopnia - zależnie od tego, czy pasażer chce pracować, czy woli odpocząć. Do dyspozycji jest też regulowane w dwóch płaszczyznach podparcie nóg oraz luksusowe zagłówki. Długie drzwi ułatwiają dostęp do kabiny, a szerokie tylne słupki oraz zintegrowane rolety pozwalają zachować prywatność, podobnie jak elektrycznie sterowana szyba oddzielająca szoferkę od przedziału pasażerskiego. Można ją przyciemnić za naciśnięciem przycisku. Elektryczną regulację ma również mocowanie standardowego, 18,5-calowego ekranu zamontowanego naprzeciwko tylnych foteli. Wnętrze oferuje największą w segmencie ilość miejsca na nogi. Układ foteli urządzono w typowy sposób dla limuzyn Pullman. Przestronna kabina wyróżnia się unikalnym wyposażeniem z zakresu komfortu i najwyższej próby wykończeniem. Nabywcy mogą również zindywidualizować zakres wyposażenia, czy wystroju (m in. specjalne, kilkuwarstwowe lakiery).
Majestatyczne limuzyny noszące nazwę „Pullman”, od dawna służą przedstawicielom władzy, szefom państw i rodzinom królewskim z całego świata. „Abstrahując od pierwszej klasy komfortu, nowy Mercedes-Maybach Pullman jest ucieleśnieniem najwyższej ekskluzywności” – powiedział Ola Källenius, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za sprzedaż i marketing oddziału Mercedes-Benz Cars. „Jego doniosłość czuć w każdym detalu”.
Najnowszy Pullman - podobnie jak poprzednicy - umożliwia wyjątkowo komfortową podróż czterem pasażerom twarzami zwróconymi do siebie. Właściciel i jego gość mają do dyspozycji standardowe, ekskluzywne fotele; dwie kolejne osoby mogą usiąść na rozkładanych siedzeniach umieszczonych tyłem do kierunku jazdy. Na życzenie Pullman oferowany jest też wyłącznie z dwoma miejscami. Wnętrze Pullmana jest standardowo wykończone wysokiej jakości skórą, która pokrywa nie tylko fotele i podsufitkę, ale również osłony drzwi i obudowy konsoli. Ukłonem w stronę klasycznych limuzyn są trzy analogowe wskaźniki zamontowane w podsufitce, informujące pasażerów tylnych foteli o temperaturze powietrza na zewnątrz, prędkości pojazdu i aktualnej godzinie. Na liście wyposażenia znalazły się dwa systemy audio wysokiej jakości brzmienia, renomowanej berlińskiej firmy Burmester.
Przy długości 6499 mm Pullman jest o 1043 mm dłuższy od Mercedesa-Maybacha Klasy S. Jego rozstaw osi wynosi 4418 mm. Wysokość nadwozia – 1598 mm, to o 100 mm więcej niż mierzy karoseria Klasy S – przekłada się na dodatkową przestrzeń nad głowami (+60 mm względem Mercedesa-Maybacha Klasy S).
Do napędu Pullmana posłużyła 6-litrowa jednostka V12 biturbo o mocy 530 KM i maksymalnym momencie obrotowym równym 830 Nm, dostępny już od 1900 obr./min.
Przypomnijmy, że nazwa „Pullman” wywodzi się od luksusowych wagonów kolejowych firmy American Pullman Palace Car Company. Począwszy od lat 60., Mercedes zaczął oznaczać nią przedłużane wersje swoich największych limuzyn. Najbardziej znany Pullman – Mercedes-Benz 600 (typoszereg W 100) – kończy w tym roku 50 lat. Jego premiera odbyła się w 1965 r. Wcześniej ten sam przydomek nosiły trzy przedłużane egzemplarze modelu 300 „Adenauer” z 1960 r, a później otrzymały go również przedłużane serie 109 i 126 (produkcja specjalna) oraz 140 i 220 (produkcja seryjna).
Ceny najnowszego Mercedesa-Maybacha Pullman zaczynają się od około 500 tys. euro, a oferta obejmuje niemal nieskończone możliwości indywidualizacji. Pierwsze egzemplarze trafią do odbiorców na początku 2016 r.
Norbert Szwarc
Foto: Merceds
Zobacz podobne artykuły:
Budowa sieci ładowania elektryków znacząco przyspieszy?
Wiadomości / Gorące tematy
2024.04.13
W ofertach na rynku wtórnym coraz więcej „młodszych” aut
Wiadomości / Gorące tematy
2024.04.08
Polskie premiery Mercedesa w Poznaniu
Wiadomości / News
2024.04.06
Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy
Wiadomości / News
2024.04.16
Najgorsze "silniki roku" w autach używanych
Warsztat / Porady
2024.04.16
Premiery BMW podczas Święta Motoryzacji
Wiadomości / News
2024.04.15