Mercedes Klasa S – Luksus i bezpieczeństwo
W tym roku w salonach pojawi się siódma generacja flagowej limuzyny Mercedesa.
Samochód przechodził szczegółowe testy, podczas których specjaliści marki dokonywali oceny najnowszych rozwiązań, które znajdą się w nowym modelu. Należy do nich skrętna tylna oś z dużym kątem skrętu oraz rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa, takie jak poduszka powietrzna dla podróżujących z tyłu. Ponadto w ramach nowej funkcji Pre-Safe Impulse Side, nadwozie może zostać uniesione tuż przed uderzeniem w bok – to zasługa aktywnego zawieszenia E-Active Body Control.
W przypadku poważnych zderzeń czołowych z oparcia przedniego fotela wyzwalana jest czołowa poduszka dla podróżujących z tyłu, poszerzając zakres systemu ochronnego dla pasażerów na zewnętrznych tylnych miejscach.
„Nowa Klasa S w pełni hołduje swojej innowacyjnej tradycji. Nowa generacja po raz kolejny wyznaczy tempo w branży motoryzacyjnej: Klasa S ma pionierskie innowacje w każdym obszarze, od bezpieczeństwa i komfortu aż po efektywność. Ich wspólnym motywem jest systematyczna cyfryzacja, zarówno pod względem rozwoju, jak i samego pojazdu. Inteligentne łączenie w sieć różnych systemów zapewnia naszym klientom wymierną wartość dodaną" – dr Uwe Ernstberger, szef grupy produktów Klasy S i Klasy C.
„Wraz z nową Klasą S z dumą prezentujemy pierwszą na świecie czołową poduszkę powietrzną dla pasażerów z tyłu, z innowacyjną, rurową strukturą. W rezultacie jej wyzwolenie następuje niezwykle delikatnie. Oczywiście pasażerowie powinni mieć zapięte pasy. Dzięki nowym, podświetlanym klamrom ich zapinanie jest teraz jeszcze bardziej intuicyjne” – dodaje dr Thomas W. Hellmuth, szef ds. nadwozia i bezpieczeństwa.
„Tylna oś skrętna sprawia, że Klasa S jest tak zwrotna jak samochód kompaktowy. Nawet w przypadku wersji z długim rozstawem osi średnica zawracania została ograniczona do poniżej 11 metrów. A dzięki aktywnemu asystentowi parkowania z kamerami 360° samochód może »wcisnąć się« w ciasne miejsca parkingowe, a jednocześnie rozpoznać, czy ktoś się po nich nie porusza. Opuszczając miejsce parkingowe, Klasa S uważnie obserwuje okoliczny ruch” – powiedział Jürgen Weissinger, główny inżynier Klasy S.
Jak podkreśla producent, dzięki skrętnej tylnej osi (opcja) Klasa S jest równie zwrotna jak samochód kompaktowy. Kąt skrętu kół tylnej osi wynosi do 10 stopni, co podczas jazdy po mieście zapewnia imponującą zwrotność i zwinność.
Nowa Klasa S ma zapewniać maksymalny poziom komfortu – zarówno z krótszym, jak i z dłuższym rozstawem osi. Styl wnętrza ma nawiązywać do projektów jachtów. Na uwagę zasługuje szeroka gama programów Energizing. Nowością będzie duży ekran w centralnym miejscu deski rozdzielczej, który posłuży do obsługi większości systemów auta.
Norbert Szwarc
Foto: Mercedes
Zobacz podobne artykuły:
VW Golf Edition 50 - Urodzinowy Golf
Prezentacje / Nowości
2024.04.12
Nissan Qashqai facelifting 2025 - Przed premierą
Prezentacje / Nowości
2024.04.08
Polskie premiery Mercedesa w Poznaniu
Wiadomości / News
2024.04.06
Elfyn Evans powtórzy sukces w Chorwacji?
Wiadomości / Moto sport
2024.04.19
Luksusowy „elektryk” spłonął w Warszawie
Wiadomości / News
2024.04.19
Uzbierał 30 pkt i zapłaci 6500 zł mandatu
Wiadomości / News
2024.04.19