
Lexus LS – nie tylko lifting
Czy pod maskę trafi ponownie V8?
Obecna, piąta już generacja Lexusa LS od trzech lat dostępna jest w salonach. Można zatem oczekiwać, że wkrótce producent przygotuje odświeżoną wersję. Jak donosi japoński magazyn Mag-X, zmodernizowany LS ma być dostępny z układem hybrydowym opartym na silniku V8. Na razie nie wiadomo, czy będzie to zupełnie nowa jednostka czy zmodyfikowany układ z silnikiem 2UR-FSE, który można było znaleźć pod maską Lexusa LS poprzedniej generacji z oznaczeniem 600h. Łączna moc 5-litrowego silnika i napędu elektrycznego w tamtym aucie wynosiła 445 KM. Układ można teraz znaleźć w luksusowej Toyocie Century.
Obecnie LS dostępny jest z 417-konną jednostką V6 3.5 twin-turbo lub hybrydą bazującą na wolnossącym silniku V6 o takiej samej pojemności i łącznej mocy 359 KM. Chociaż układ ma mniejszą moc, LS jest wyraźnie szybszy od poprzednika – ten duży sedan przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,5 s, a przypadku modelu 600h było to ponad 6 s. Duża w tym zasługa niższej masy nadwozia oraz nowej przekładni układu hybrydowego. Jeśli Lexus rzeczywiście zdecyduje się na zastosowanie hybrydy z silnikiem V8 w LS-ie po faceliftingu, możemy spodziewać się jeszcze lepszych osiągów.
Trudno obecnie ocenić, czy nowy układ hybrydowy miałby zastąpić jednostkę z silnikiem V6, dostępną obecnie pod maską flagowej limuzyny Lexusa. Japoński producent może zdecydować się na oferowanie dwóch napędów hybrydowych w tym modelu jednocześnie, tak jak od niedawna robi to siostrzana Toyota. Zresztą dla Lexusa nie będzie to nic nowego – w dwóch wariantach hybrydowych produkowany jest sedan GS.
Japońskie media donoszą ponadto o jeszcze jednym wariancie napędowym odświeżonego LS. Samochód miałby być dostępny również z mniejszym silnikiem 4-cylindrowym. Takie posunięcie pozwoliłoby obniżyć podstawową cenę flagowej limuzyny i dotrzeć z modelem do szerszego grona klientów.
Facelifting Lexusa LS z pewnością wprowadzi zmiany stylistyczne, obejmujące m in. zderzaki, a także światła nawiązujące do zastosowanych w odświeżonym modelu RC, czy RX. Mówi się również o nowych systemach wspierających kierowcę. LS jest typowany jako pierwszy model, który otrzyma system zautomatyzowanej jazdy Teammate, ułatwiający jazdę na autostradach. Zresztą to właśnie z Lexusów LS korzysta Toyota w czasie prac nad samochodami autonomicznymi.
LS – jako flagowa limuzyna i model, którym Lexus zadebiutował na rynku – zawsze otrzymywał najświeższe i najbardziej zaawansowane rozwiązania japońskich inżynierów. Już dziś auto jest dostępne chociażby z systemem aktywnego omijania przeszkód znajdujących się na drodze, który nie tylko ostrzega o ryzyku kolizji i uruchamia hamulce, ale może również sam skręcić kierownicą, by wykonać manewr.
Odświeżony Lexus LS zadebiutuje najprawdopodobniej w 2021 r./oprac. ns/
Foto: Lexus
Zobacz podobne artykuły:
Wymiana przedniej szyby w McLarenie F1 kosztuje…
Wiadomości / News
2023.12.07
Ostatni drift Kena Blocka
Wiadomości / News
2023.12.07
Auto-Wimar nagrodzony
Wiadomości / News
2023.12.05
Suzuki Swift 2024 – Przed premierą
Prezentacje / Nowości
2023.12.07
Wymiana przedniej szyby w McLarenie F1 kosztuje…
Wiadomości / News
2023.12.07
Ostatni drift Kena Blocka
Wiadomości / News
2023.12.07