Lexus LC w specjalnej wersji
Odmiana Aviation wyróżnia się stałym spoilerem z włókna węglowego, które jest efektem współpracy z profesjonalnym pilotem.
Jak podkreśla producent, wersja LC Aviation to projekt inspirowany lotnictwem i światem przyrody. Inżynierowie skupili się na właściwościach aerodynamicznych auta, a w pracach pomógł im pilot akrobacyjny Yoshihide Muroya. Efektem tej współpracy jest szerokie, stałe skrzydło, które zastąpiło automatycznie wysuwany spoiler. Jego charakterystycznym elementem są skierowane w dół pionowe płetwy po obu stronach. Elementy przypominają odwrócone winglety stosowane w wielu współczesnych samolotach.
Skrzydło poprawia docisk samochodu do podłoża, natomiast dodatkowe lotki odpowiednio sterują zawirowaniami powietrza wytwarzanymi przez końcówki skrzydła, co przekłada się na większą stabilność auta w czasie szybkiej jazdy. Spoiler jest wykonany z włókna węglowego, by ograniczyć jego masę do minimum. Z karbonu zrobiony jest również dach auta. Limitowany model – podobnie jak inne egzemplarze LC – powstaje w japońskiej fabryce Motomachi. Tej samej, w której Lexus budował słynnego LFA.
Specjalne skrzydło nie jest rzecz jasna jedynym elementem, który wyróżnia Lexusa LC w nowej wersji. Atrapę chłodnicy, przednie oraz tylne światła otaczają wstawki w czarnym kolorze. Czarne są również 5-ramienne, 21-calowe felgi z kutego aluminium. Samochód jest dostępny w trzech kolorach – czarnym, srebrnym Sonic Silver oraz białym Nova Glass Flakes.
Wnętrze wykończone jest Alcantarą - kierownica, drążek skrzyni biegów, boczki drzwi czy konsola centralna. Ciemną tapicerkę przełamują jasnobrązowe wstawki i przeszycia. O limitowanym charakterze auta informują specjalne nakładki z włókna węglowego na progach.
Na japoński rynek trafi tylko 70 egzemplarzy Lexusa LC w wersji Aviation. Samochód zadebiutuje w salonach 6 stycznia 2021 r. Limitowane coupé będzie dostępne w dwóch wersjach – LC 500 z około 470-konną, wolnossącą V-ósemką 5.0 i LC 500h z napędem hybrydowym o mocy 359 KM, który bazuje na V-szóstce. Cena samochodu zaczyna się od 15 000 000 jenów za wersję LC 500, czyli około 568 tys. zł w bezpośrednim przeliczeniu. W tej kwocie lista wyposażeniowa obejmuje m.in. tylny mechanizm różnicowy Torsen, czy wyświetlacz HUD.
Ponadto nabywcy auta otrzymają zaproszenie na specjalne wydarzenie, którego gwiazdą będzie Yoshihide Muroya. Współpracę japońskiego pilota i inżynierów Lexusa przy nietypowym aucie prezentuje również serial dokumentalny Wings. Emisja 4-odcinkowej serii stworzonej przez Discovery Channel rozpocznie się 3 listopada.
LC Aviation nie jest jedyną wersją specjalną, którą japoński oddział Lexusa wprowadza na rodzimy rynek. W Kraju Kwitnącej Wiśni debiutuje właśnie Lexus RC w wersji Emotional Ash. Samochód wyróżnia się obudowami lusterek, obramowaniem atrapy chłodnicy, końcówkami wydechu i 19-calowymi, aluminiowymi felgami wykończonymi błyszczącym, czarnym lakierem.
We wnętrzu – na kierownicy, panelach drzwi i konsoli centralnej – znalazły się wstawki z ciemnego drewna, które połyskuje srebrną barwą, dzięki specjalnej technice lakierowania. Srebrne są również przeszycia, które przecinają ciemną tapicerkę. Ponadto kierowcę wita specjalna grafika z napisem Emotional Ash na okrągłym ekranie cyfrowych zegarów.
Lexus RC Emotional Ash jest dostępny w trzech wersjach napędowych. To odmiana RC 300 z turbodoładowanym silnikiem 2.0 R4, hybrydowa wersja RC 300h z jednostką 2.5 oraz RC 350 z 3.5-litrową V-szóstką. Cena samochodu startuje od 6 469 000 jenów, czyli około 245 tys. zł./oprac. ns/
Foto: Lexus
Zobacz podobne artykuły:
Jaguar – reset marki
Wiadomości / News
2024.12.03
Stellantis bez Carlosa Tavaresa
Wiadomości / News
2024.12.02
Volkswagen sprzedał fabrykę w Chinach
Wiadomości / News
2024.11.30
Krajowa czołówka na Barbórce
Wiadomości / Moto sport
2024.12.03
Jaguar – reset marki
Wiadomości / News
2024.12.03
Polska ma na ulicach swój autobus elektryczny
Wiadomości / Gorące tematy
2024.12.03