Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Lamborghini Urus Performante – nowy poziom super SUV-a
kalendarz 20/08 2022

Lamborghini Urus Performante – nowy poziom super SUV-a

News / Lamborghini

Włoski producent powraca z nową odsłoną swojego bestsellerowego SUV-a.

Lamborghini Urus Performante to samochód o wyjątkowych osiągach, który spotęguje maksymalnie sportowe wrażenia z jazdy. Niższa i lżejsza o 47 kg konstrukcja poprawiła aerodynamikę pojazdu, a jego moc została zwiększona do ponad 660 KM.  Urus Performante do 100 km rozpędzi się w 3,3 sekundy, a jego maksymalna prędkość wyniesie 306 km/h. Model dostępny jest w nowych trybach jazdy, w tym trybie RALLY przeznaczonym do jazdy terenowej.

Automobili Lamborghini ogłasza premierę nowego Urusa Performante, który jeszcze wyżej podnosi poprzeczkę w segmencie super SUV-ów. Nowy model wyróżnia charakterystyczny design oraz super sportowy charakter. Sprawdzi się zarówno na torze, ulicy, jak i luźnych nawierzchniach. Jeszcze przed premierą, nowy Urus ustanowił rekord na Pikes Peak, osiągając czas 10 min i 32 sek.

Zaprojektowany z myślą o osiągach
Ostry i wyrazisty design podkreśla super sportowy charakter modelu Performante przy jednoczesnym zachowaniu jego wrodzonej elegancji. W pojeździe szerokie zastosowanie znalazły części wykonane z włókna węglowego, co wyróżnia go w tym segmencie. 

Przedni zderzak i spojler powstał z materiałów kompozytowych. Frontowe wloty powietrza w czarnym kolorze zapewniają lepsze chłodzenie silnika, a dzięki nowej kurtynie powietrznej przepływ powietrza został skierowany nad przednie koła. Konstrukcja pojazdu zapewnia też lepszą aerodynamikę, zmniejszając opór wylotu powietrza i jednocześnie zwiększając jego ogólną wydajność. Z kolei nowo zaprojektowany tylny spojler zwiększa siłę docisku samochodu o 38%.

Obniżoną o 20 mm sylwetkę Urusa Performante z profilu podkreśla wydatny przód, tylny błotnik oraz zderzak, który wydłuża pojazd o 25 mm. Projekt tyłu samochodu również jest charakterystyczny - tylny spojler z żebrami z włókna węglowego inspirowany jest Aventadorem SVJ.

Zderzak oraz dyfuzor także powstały z włókna węglowego. W standardzie wyposażone są w lekki sportowy, tytanowy wydech Akrapovica, który nadaje charakterystycznego dla marki Lamborghini dźwięku, w zależności od wybranego trybu jazdy. Do koloru nadwozia dopasowano kontrastowe elementy, takie jak czarne klamki, wyloty powietrza nad maską oraz krawędź spojlera.

W standardzie wnętrze wykończone jest czarną Alcantarą Nero Cosmus z nowym sześciokątnym przeszyciem na siedzeniach. Klienci będą mieć możliwość wyboru także specjalnie przygotowanego wykończenia o nazwie Performante. Dedykowane opcje kolorystyczne i wykończenia obejmują m.in. detale wykonane z matowego włókna węglowego we wnętrzu pojazdu, czerwone klamki i nakładkę progową z personalizowanym logo.

Stworzony do jazdy w różnych warunkach
Moc modelu Performante została zwiększona o 16 KM z początkowych 650 KM, a waga zmniejszona o 47 kg, co pozwoliło uzyskać najlepszy w swojej klasie stosunek masy do mocy - 3,2. Nowy Urus od 0 do 100 km/h przyspiesza w zaledwie 3,3 sekundy, a droga hamowania od 100 km do zatrzymania wynosi 32,9 m. Samochód wytwarza 850 Nm momentu obrotowego przy 2300 do 4500 obr./min., a jego prędkość maksymalna to 306 km/h. Możliwości pojazdu dopasowano pod względem szybkości reakcji, obsługi i stabilności. W modelu poprawiono również wydajność aerodynamiczną. Dystrybucja momentu obrotowego została zoptymalizowana dzięki nowemu mechanizmowi różnicowemu, który zapewnia wzrost przełożenia z 3,16 do 3,4 w warunkach jazdy oraz z 3,02 do 3,33 podczas biegu jałowego. 

Dzięki przeprojektowaniu trybów jazdy, kierowcy Urusa Performante mogą wybrać idealne ustawienie zarówno dla każdego rodzaju drogi, jak i stylu jazdy. Tryb STRADA zapewnia wygodne i płynne prowadzenie samochodu. W trybie SPORT kierowca cieszy się lepszą reakcją przepustnicy, kierowaniem tylnymi kołami, które jest bardziej zwinne przy niskich prędkościach i stabilne przy wysokich parametrach jazdy z nadsterownością zapewniającą przyjemność z prowadzenia samochodu i szybszą zmianą biegów. W tym trybie zastosowano bardziej sportową konfigurację podwozia, nowe sztywniejsze stalowe sprężyny i specjalne strojenie amortyzatorów, które maksymalizuje sprzężenie zwrotne i w jeszcze większym stopniu daje kierowcy ogromną radość z jazdy.

Wyścigowy charakter samochodu ujawnia tryb CORSA. Dzięki stabilności przy dużej prędkości, wchodzenie w płaskie zakręty wspierane jest przez aktywne stabilizatory i maksymalne tłumienie. Sportowy układ wydechowy przypomina o sportowym dziedzictwie włoskiej marki.

Oprócz standardowych trybów jazdy, w Urusie Performante dostępny jest nowy tryb RALLY, dostosowany do jazdy na torach szutrowych. Jego nadsterowność wzmacniają układy antypoślizgowe i tłumiące, które zostały zoptymalizowane pod kątem nierównych, szorstkich i bardziej ekstremalnych nawierzchni.

Pierwszy egzemplarz modelu Urus Performante zostanie dostarczony klientowi pod koniec 2022 roku.
MOTOTRENDY.PL
Źródło: Lamborghini
 


Tagi:
Lamborghini Urus Performante, Lamborghini Urus, Urus, Urus Performante

Zobacz podobne artykuły:

VW Golf GTI w specjalnej wersji
kalendarz 20/05 2024

VW Golf GTI w specjalnej wersji

Wiadomości / News

2024.05.20

31 maja zadebiutuje nowa edycja Golfa GTI.
Aston Martin rusza w teren
kalendarz 19/05 2024

Aston Martin rusza w teren

Wiadomości / News

2024.05.19

SUV będzie rywalem Land Rovera Defendera?
Renault kończy rozmowy z VW
kalendarz 18/05 2024

Renault kończy rozmowy z VW

Wiadomości / News

2024.05.18

Po miesiącu negocjacji na temat auta elektrycznego o wartości poniżej 20 000 euro, VW i Renault kończą rozmowy.
Najnowsze artykuły:
Skoda Fabia Monte Carlo 1.5 TSI DSG 150 KM – Nietuzinkowa Fabia

Skoda Fabia Monte Carlo 1.5 TSI DSG 150 KM – Nietuzinkowa Fabia

Testy / Testy

2024.05.21

Miejskie hatchbacki mogą być fajnymi hot hatchami. Dzieje się tak dlatego, ponieważ są lekkie, zwinne i niedrogie. Skoda oferowała kiedys hot hatch z prawdziwego zdarzenia. Mowa o Fabii RS. Czy Fabia Monte Carlo jest w stanie...
Skoda Enyaq 80 iV 204 KM – Ciekawy elektryk

Skoda Enyaq 80 iV 204 KM – Ciekawy elektryk

Testy / Testy

2024.05.21

Choć nie jestem zwolennikiem aut elektrycznych, muszę uczciwie przyznać, że Enyaqa polubiłem.
Skoda Octavia RS 2.0 TSI 245 KM – Dwa w jednym

Skoda Octavia RS 2.0 TSI 245 KM – Dwa w jednym

Testy / Testy

2024.05.21

Skoda Octavia RS to bardzo racjonalna propozycja dla osób ceniących sportowe doznania, ale i praktyczność na co dzień.