
Kolejne Lexusy z serii F hybrydami?
W tym roku Lexus świętuje dziesięciolecie serii sportowych modeli oznaczonych literą F.
Jubileusz stał się dobrą okazją do rozważań na temat dalszej historii aut ze sportowej linii. Przedstawiciele Lexusa podkreślają, że seria F jest dla nich niezwykle ważna, a najmocniejsze wersje mogą być jeszcze bardziej dynamiczne dzięki zastosowaniu technologii hybrydowej.
Niegdyś napęd hybrydowy kojarzył się wyłącznie z oszczędnymi i ekologicznymi samochodami do codziennej jazdy. Dzisiaj ta technologia znajduje coraz szersze zastosowanie w samochodach sportowych i motosporcie. Właśnie o możliwościach napędu hybrydowego w tym zakresie dla portalu Car Advice wypowiedziała się ostatnio Chika Kako, wiceprezydent wykonawczy Lexus International.
„Myślę, że wszyscy zawsze postrzegali hybrydowe Lexusy przez pryzmat oszczędności paliwa, ale wraz z dalszym rozwojem chcielibyśmy zwrócić większą uwagę na wartość tego napędu i bardziej skupić się na podkreśleniu dynamiki i sportowego charakteru, jakie technologia hybrydowa może oferować” - mówi Chika Kako.
„Chcemy skorzystać z osiągów i sportowych zalet napędu hybrydowego. Oczywiście nie możemy powiedzieć, co dalej” - dodaje. Przedstawicielka Lexusa zdradziła jednak, że prace trwają. „Posiadanie technologii hybrydowej i odpowiednie jej zmodyfikowanie może naprawdę zmienić dynamikę samochodu. Szukamy aktualnie sposobu, jak najlepiej to zrobić” - mówi Kako.
Inżynierowie Lexusa mają na czym bazować. Niemal wszystkie modele japońskiej marki są dostępne w wersjach z napędem hybrydowym, a taki układ znajdziemy również w sportowych coupé LC i RC. Lexus może również skorzystać z pomocy siostrzanej Toyoty i doświadczenia ekipy Gazoo Racing, która ma już w zanadrzu sprawdzony samochód wyścigowy oparty na technologii hybrydowej - TS050 Hybrid. Właśnie tym autem Toyota wygrała ostatnią edycję słynnego wyścigu 24h Le Mans.
Na temat przyszłości serii F wypowiedział się wcześniej również prezes Lexusa, Yoshihiro Sawa. Zdaniem Sawy linia sportowych modeli jest dla japońskiej marki bardzo ważna. „Jednym z rozwiązań może być rasowy samochód GT, który mógłby być hybrydą z silnikiem elektrycznym oraz mocną jednostką spalinową i dawać inne wrażenia z jazdy. Nie trzymamy się V-ósemek, V-dziesiątek czy doładowania twin-turbo. Są ważne, ale patrzymy w przyszłość. Szukamy drogi, która połączy nas z następną erą” - stwierdził szef Lexusa.
O rozwoju linii modeli F Lexusa świadczą nie tylko wypowiedzi przedstawicieli marki, ale także przedostające się do mediów informacje o pracach nad konkretnymi modelami. Już teraz wiadomo, że Lexus pracuje nad torowo-drogową wersją modelu RC F - RC F GT. Spotterom udało się ostatnio przyłapać auto w czasie testów na torze Nürburgring. Samochód wyróżnia się dodatkowymi wlotami powietrza i sporym tylnym spoilerem, ma być lżejszy i mieć większe hamulce. Za napęd sportowego Lexus RC F GT posłuży zapewne znany, 5-litrowy, konwencjonalny silnik V8, którego moc prawdopodobnie będzie wyższa.
Japońska marka pracuje również nad bardziej ekstremalnym bratem flagowego coupé LC. Według doniesień Lexus LC F ma być napędzany silnikiem zapewniającym moc ponad 600 KM. Do tej pory mówiło się jednak o jednostkach wyłącznie spalinowych. Być może jednak Lexus zdecyduje się na stworzenie dwóch wariantów napędowych - hybrydowego i spalinowego - tak jak ma to miejsce w przypadku standardowego modelu LC./oprac. ns/
Foto: Lexus
Zobacz podobne artykuły:
Ford - od białego do czarnego
Wiadomości / News
2025.03.18
Hybrydowa Skoda Superb w salonach
Wiadomości / News
2025.03.17
Pierwsze elektryczne Lamborghini z mocą 2000 KM
Wiadomości / News
2025.03.13
Ford - od białego do czarnego
Wiadomości / News
2025.03.18
Automaty górą, Toyota wygrywa z Oplem
Wiadomości / Gorące tematy
2025.03.18
Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Elegance AllGrip 129 KM – Sprawdzony
Testy / Testy
2025.03.18